دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

 

از اعتصاب و تحصن معلمان مریوان حمایت کنید!

 

 

امروز سه شنبه 30 دیماه، معلمان مریوان در اعتراض به حقوق ناچیز و اجحاف و اهمیت ندادن به شان و حرمت اجتماعی شان، دست به تحصن زدند.

درهفته های اخیر در میان معلمان مریوان بحث بر سر سازماندهی یک اعتراض و طرح مطالبات خود در جریان بوده است. بعلاوه تلاش شده بود که معلمان دیگر شهرهای کردستان و ایران را هم در جریان بگذارند که بدلیل ضعف اطلاع رسانی این کار آنطور که لازم است مقدور نشد. اعتصاب و تحصن امروز معلمان مریوان بخصوص در سطح دبیرستان و راهنمایی، اکثریت معلمان را دربر گرفت. در بعضی جاها بر اثر فشار مدیران مدارس تعدادی از کلاس ها دایر بود و درجاهایی هم بعد از اتمام ساعت اول کلاس، تحصن معلمان شروع شد.

معلمان اظهار داشته اند که در ادامه تحصن امروز فردا جلو اداره آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستهایشان را در بیانیه ای به اطلاع می رسانند. کانون صنفی معلمان مریوان پیگیری خواست معلمان را بر عهده گرفته است.

حقوق ناچیز و اجحاف و تبعیض نسبت به معلمان و خواست افزایش حقوق، یک خواست سراسری است. پایان دادن به شرایط و موقعیت فلاکتبار این بخش از زحمتکشان  جامعه،  به سازماندهی مبارزه هماهنگ و متحد و سراسری معلمان نیاز دارد.

بنا بر این، شایسته و ضروری است تحصن معلمان مریوان مورد حمایت دیگر معلمان در سراسر کردستان و ایران قرار گیرد و این روش مبارزه و دفاع از حقوق خود در سراسر کشور در پیش گرفته شود. بعلاوه مردم مریوان و خانواده دانش آموزان و خود دانش آموزان باید بدانند که محکوم کردن معلمان به فقر و دستمزد ناچیز و مجبور شدنشان به انجام شغل های دیگر، ضمن بی احترامی  به معلمان،  موجب اختلال در آموزش و پرورش کودکان وجوانان در مدارس شده  و نباید پذیرفته شود.

احقاق حقوق معلمان و پیروزی اعتراض شان علاوه بر حمایت و همبستگی معلمان در سراسر ایران، به حمایت وهمدلی و همکاری مردم و بخصوص خانوداده ها و خود دانش آموزان نیاز دارد.

همگی و به هر شکل ممکن تحصن معلمان مبارز مریوان را حمایت کنید!

 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

30 دیماه 93 (20 ژانویه 2105)