كًزارش از مراسم اول مه در شهر كلن المان

 

 

طبق معمول هر سال اول مه كاركًران از اطراف كلن وكلن از دفتر اتحاديه( D G B ) با حمل پلاكاردهاى سرخ روبه مركز شهر ( alter markt) با سر دادن شعار اتحاد اتحاد كاركًران اتحاد وپخش آهنكًهاى كاركًرى وانقلابى نماى شهر را بكًونه اى بسيار زيبا اراسته كرده بود.  

در اين ميان احزاب وجريانات سياسى از اول صبح هر كدام با چادر وميز كتاب وشيرينهاى رنكًارنكً وپرچمهاى سرخ ميدان را به شيوهء قشنكًى تزئين كرده وهر چند نفر دور ميز وچادر خود مشغول بحث وجدلهاى كًوناكًون از جمله بحث در مورد اول مه ودر انتظار رسيدن راه پيمايان بوديم.  

ما هم ( حزب كمونيست كاركًرى حكمتيست ( خط رسمى) ضمن شرکت در این مراسم٬ چادرى زده بودیم و اطراف آنرا را با عکس مارکس و شعارهاى تبريك اول مه به همه كاركًران ، كاركًران جهان متحد شويد ، تنها رمز موفقيت سازمان واتحاد و همچنین در معرفی موقعیت طبقه کارگر در ایران بزبانهاى المانى وفارسى آراسته بودیم. واطلاعيه اول مه حزب حکمتیست نیز به زبان انگلیسی را بدستن کارگران و شرکت کنندگان میدادیم. ضمنا میز کتابی هم گذاشته بودیم و اثرای از حکمت و ادبیات حزب حکمتیست را در دسترس قرار دادیم. 

در این میدان و در کنار میز کتاب و چادر به مراجعه کنندگان بر سر مسائل و سوالات آنها در زمین های مختلف جواب میدادیم و با آنها بحث و مشورت میکردیم.

 

 

حزب حکمتیست (خط رسمی) واحد کلن

اول مه ٢٠١٥