گزارش از مراسم روز جهانی کارگر در گوتنبرگ سوئد

 

 

طبق روال هر سال سنت گرامیداشت روز جهانی کارگر با شرکت جمعیتی بیش از پنج هزار نفر در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار گردید.  

فضای امروز شهر گوتنبرگ مملو بود از پرچم های سرخ و تراکتهای با موضوع اول ما مه ، مارش های اول ماه مه و رفت و آمد انبوه مردم که از گوشه و کنار برای برگزاری تظاهرات خود را به محل میرساند و در صفوف مختلف خود را سازمان میدادند.  

مارش شروع تظاهرات ساعت ٢ بعد از ظهر از میدان یرن توریت این شهر نواخته شد و جمعیت که متشکل از کارگران و احزاب مختلف، شخصیتها و فعالین سیاسی بود به سمت میدان گوستاو آدولف در مرکز شهر حرکت کردند.  تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی) نیز بصورت متشکل و مرتب با پلاکارد های کارگران جهان متحد شوید، زنده باد اول ماه مه روز همبستگی طبقه کارگر و عکس های مارکس بصورت چشمگیری در تظاهرات حضور بهم رسانند و توجه شرکت کنندگان را به خود جلب کرده بودند. عکاسان و مردم عادی به عکس های مارکس و تراکتهای حزب واکنش نشان میدادند و عکس میگرفتند. شعارهای غالب در تظاهرات متشکل بود از ، همبستگی بین المللی طبقه کارگر، خیابانها و میادین گوتنبرگ جای راسیستها نیست، با تمام قدرت علیه راسیسم، ما دوباره بهداشت و دارو، مدرسه برای کودکان میخواهیم.  

تظاهرات کنندگان بعد از پیمودن مسیر راهپیمایی در میدان مرکزی شهر گوتنبرگ اجتماع کردند و با سخنرانی، موزیک و شعر خوانی بار دیگر این روز را پاس داشتند. مراسم بعد از چند ساعت به کار خود پایان داد.

 

 

زنده باد او ماه مه، روز جهانی کارگر

تشکیلات خارج کشور واحد گوتنبرگ حزب حکمتیست (خط رسمی)

اول مه ٢٠١٥