در غزه، جنگی در کار نيست

محمد فتاحی

جمعیت محصور در زندان باز غزه، از پیر و جوان و کودک و زن و مرد،  شبانه روز توسط یکی از مدرن ترین ارتش های جهان از زمین و هوا و دریا بمباران و هزار هزار به مجموعه کشته و زخمی هایش اضافه میشود. بخش هایی از این شهر به تلی از خاکستر تبدیل شده است. و تعداد خانواده هایی که احدی از آنها زنده نمانده است، پرشمارند. در مقابل این وحشیگری دمکراتیک، تعدادی هم از پشت دیوار زندان، چیزی در حدود هوا کردن فشفشه بطرف زندانبانان، از خود عکس العمل نشان میدهند. مدیای ”جهان آزاد“ چنین فاجعه و نسل کشی توسط متحدشان اسرائیل را یک جنگ دوطرفه عنوان میکند. این ادعای کاذب البته به تنهایی کافی نیست. ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی توسط گروههای ناشناس در فلسطین چاشنی توجیهه شروع این ”جنگ“میشود. اینهم کافی نیست. شخص شخیص رهبر دمکراسی جهان مدعی است که حق با اسرائیل است که امنیتش در خطر و از طرف سازمان حماس مورد حمله و لذا مظلوم واقع میشود!

شیادان و جانییان نشسته بر صندلی های قدرت ”جهان آزاد“ به عمد خود را به نفهمی میزنند که شروع جنگ اسرائیل علیه فلسطینییان و آوارگی میلیونی این مردم تاریخی بسیار طولانی تر از عمر حماس و حزب الله پشت سر دارد. نتیجه عملکرد این روح خونخوار نه فقط بی تفاوتی که دفاع از حملات اسرائیل ”مظلوم“ زیر عنوان حق دفاع از خود است! اگر سازمان ملل و بقیه ملیجک های دمکراتیک زیر دست قدرت های غربی در مقابل این جنایات حتی به ظاهر هم شده پز مخالفتی نمیگیرند ناشی از همین قورت دادن روح جنایتکارانه دمکراسی و حقوق بشری غرب است.

تنها نهاد بین المللی که در این باره ”شهامت“ به خرج داده و سنگ تمام گذاشته ملیجک ”شورای حقوق بشر سازمان ملل“ است. کسی که فکر میکند تصمیم این نهاد بین المللی در محکومیت حملات اسرائیل و کشتار فلسطینی ها بوده است، هنوز باید اندرباب  جایگاه حقوق بشر نزد قدرت های غربی و نهادهای زیر مجموعه آنها بیشتر فکر کند. شورای مذبور بعد از روزها بمباران و کشتار، روز چهارشنبه گذشته با صدور قطعنامه ای، کمیته ای را مامور تحقیق نقض حقوق بشر کرده است! دقت کنید. تمام جهان شاهد بزرگترین فاجعه این روزها از طریق تلویزیون است. میلیاردها انسان شبانه روز شاهد بمباران و کشتار و ویرانی در غزه توسط اسرائیل اند و شورای مدافع حقوق بشر در سازمان ملل تازه میخواهد در این باره تحقیق کند! جالب است بدانید که هیچکدام از سیزده عضو اتحادیه اروپا در این شورا به این قطعنامه آبکی برای تحقیق اندرباب وقوع جنایت، رای موافق نداده اند و امریکا هم مثل همیشه در کنار فرماندهان جانی ایالت اسرائیلی خود ایستاده است.

دولت و کشور مستقل فلسطین حق بی چون و چرای این مردم است. عملی نشدن این حق یکی از نتایج بی اختیاری انسان و غیبت یک آلترناتیو کارگری در جهان امروز است.