هشدار علیه تحرکات جدید وزارت اطلاعات

 

بار دیگر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تحرک جدید خود را علیه فضای رادیکال در دانشگاهها را از سر گرفته است.

اینبار با منتسب کردن فعالین سیاسی و دانشجویی به احزاب سیاسی و بویژه حزب حکمتیست، با ایجاد فضایی پلیسی و سیاسی تلاش میکنند محیط  فعالیت سیاسی را برای چپ ها و کمونیستها در دانشگاهها، "امنیتی" و پلیسی کنند.

در این میان عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه، خواسته یا ناخواسته با دامن زدن به کمپین غیرسیاسی علیه حزب حکمتیست، با تحریک و منتسب کردن افراد معینی به این حزب، عملا در این تحرک وزرات اطلاعات شرکت کرده اند.

پیش از این هم وزارت اطلاعات چه از طریق راه اندازی داب تهران، با پرونده سازی علیه اعضای رهبری حزب حکمتیست، و چه با پرونده سازی علیه دانشجویان چپ و کمونیست، تلاش کرد مانع اتحاد کمونیستها در کارخانه و دانشگاه و محلات شود.  وزارت اطلاعات تلاش کرد  فعالیت کمونیستی را به کنج خانه ها بکشاند و به اصطلاح منزوی کند!  سعی کرد که  کار وسیع اجتماعی و سازماندهی وسیع توده ای در میان طبقه کارگر و دانشگاه و محلات با افق و پرچم کمونیستی را نه فقط "ناممکن" که "امنیتی" و "خطرناک" قلمداد کند.

سران جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعاتشان به خوبی میدانند که با سرکوب نسلی از جوانان کمونیست در دانشگاههای ایران، با پادگانی کردن دانشگاهها و بستن در دهها نشریه، وبلاگ و با دستگیری صدها انسان انقلابی و کمونیست جوان در ایران، نمیتوانند خطر چپ و کمونیسم را بر فراز نظم و نسق ضدانسانی شان دفع کنند! میدانند که  نمیتوانند مانع عروج مجدد آن اینبار نه فقط در دانشگاهها که در مهمترین مراکز تولیدی و در میان پرولتاریای صنعتی ایران، شوند.

تحرک جدید و این دور وزارت اطلاعات، تنها نشان هراس جمهوری اسلامی از عروج و عرض اندام این کمونیسم در ابعاد وسیع و اجتماعی آن است.

حزب حکمتیست ضمن هشدار به همه فعالین سیاسی تلاش میکند که با افشا توطئه های  پلیسی – جاسوسی جمهوری اسلامی علیه فعالین سیاسی، تحرکات وزارت اطلاعات و  حقوق بگیران و خدمتگذاران بی جیره و مواجب شان را خنثی کند.

حزب حکمتیست تلاش برای بالابردن هوشیاری فعالین سیاسی نسبت به توطئه های امنیتی جمهوری اسلامی، را از اولویت های خود میداند و مقابله با  تحرکات مسموم در فصای فعالیت سیاسی، از جانب هر جریانی که خواسته یا ناخواسته در این تحرک نقش ایفا میکنند، را وظیفه خود میداند.  

ما همزمان همه نیروهای سیاسی و مسئول را به مقابله با این تحرکالت جدید وزارت اطلاعات و  خنثی کردن  توطئه " امنیتی کردن" فعالیت سیاسی،  فرامیخوانیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران حکمتیست (خط رسمی)

۲۰ ژوئن ۲۰۱۴