تبلیغات کثیف نژادپرستانه!

مظفر محمدی

 

حسن آذین نماینده مجلس اسلامی  که خود را نماینده مردم رفسنجان می نامد، در مجلس اسلامی  به تبلیغات کثیف، بی شرمانه و نژادپرستانه ای علیه کارگران افغانی مقیم منطقه دست زده است. این نماینده نژآد پرست گفته است:

"با توجه به اینکه حضور افاغنه در بیشتر شهرها ممنوع شده اغلب افغانی‌های غیرمجاز به شهرستان رفسنجان هجوم آورده‌اند و ضمن اشغال بسیاری از فرصت‌های شغلی مشکلات اجتماعی فراوانی از جمله ازدواج‌های غیرقانونی، اشغال تخت‌های درمانی و کلاس‌های آموزشی را در پی داشته است."  تف به این بی شرمی!

این فاشیست اسلامی، همچنین کارگران و مهاجرین افغانی را به انجام جرم و جنایت و ازجمله جمع آوری کمک برای داعش متهم کرده است. چه بی شرمی ای بالاتر از این  است، کسانی را که خود از طالبان و جنگ قومی و مذهبی در افغانستان فرار کرده اند را به همکاری و حمایت از طالبان دیگری  چون داعش متهم کرد!

جالب است، حکومتی که کرور کرور برای سازماندهی جریانات ارتجاعی مذهبی و تروریستی از لبنان و فلسطین تا عراق و دیگر نقاط جهان و برای گله ی حزب الله و مزدوران خانگی جمهوری اسلامی از کیسه ی مردم خرج می کند، نماینده مجلس اش کارگران افغانی و خانواده هایشان را بعنوان کسانی که آمده اند و از مدارس و امکانات پزشکی و شغلی مملکت استفاده می کنند، مورد حمله نژاد پرستانه قرار می دهد.

شرایط کار و زندگی کارگران افغانی برای هر انسان شرافتمندی در ایران روشن است. این کارگران سخت ترین کار را با کم ترین دستمزد انجام می دهند. آنها اغلب توان کرایه کردن اطاقی را هم ندارند و چه بسا روی کارتن ها و در خیابان ها می خوابند. کارگران افغانی بعنوان مهاجر و پناهنده فاقد هر گونه حقوق اجتماعی و حمایت انسانی از جانب دولت هستند.

ما قبلا هم بارها شاهد حملات و اتهامات کثیف از جمله تجاوز، دزدی و ... ازجانب دستگاه های دولتی و امنیتی جمهوری اسلامی علیه کارگران و مهاجرین افغانی بوده ایم. دولتمردان اسلامی تلاش بی شرمانه ی زیادی کرده اند که میان کارگران ایرانی و هم طبقه های افغانی شان تفرقه ایجاد کنند. تا دیروز این کارگران باعث بیکاری در مملکت بودند و دزد و مجرم و امروز با استفاده از دارو و مدارس جای دیگران را تنگ کرده و برای داعش هم کمک مالی جمع می کنند! و هر بار به این بهانه های بی شرمانه گروه گروه کارگران افغانی را با خانواده هایشان و با دستان خالی به جهنم افغانستان برگردانده اند. 

علیرغم این تبلیغات و تمهیدات کثیف، کارگران افغانی در مناطق مختلف ایران و در میان کارگران و زحمتکشان و خانوادهایشان از احترام و حمایت انسانی بیدریغ برخوردار بوده اند. مهاجرین افغانی سال ها است در میان مردم شهرها و مناطق ایران زندگی می کنند، رابطه دوستانه، رفیقانه و سرنوشت مشترکی را تجربه کرده و زندگی مشترک تشکیل دانده اند، چیزی که نماینده ی مرتجع و نژاد پرست مجلس اسلامی ان را ازدواج غیرقانونی می نامد. . تبلیغات نژادپرستانه ی حسن آذین زمینه ی  تعرض دیگر دولت  به کارگران و مهاجرین افغان  در رفسنجان و دیگرمناطق را فراهم می آورد. 

حملات واتهامات نژادپرستانه ی حسن آذین نمایده مجلس اسلامی و همپالگی هایشان  یک تعرض بی شرمانه و غیر قابل قبول است. کارگران افغانی بمثابه هم سرنوشتان و هم طبقه ای های ما  سزاوار بیشترین حمایت  و احترام  و برخورد برابر و انسانی اند. این نوکر سرمایه داران یک معذرت خواهی به کارگران افغانی و طبقه کارگر و مردم آزادیخواه ایران بدهکار است. باید با تمام نیرو از کارگران و مردم جنگ زده و بی خانمان و فراری از جهنم افغانستان در مقابل حملات وتعرض مزدوران جمهوری اسلامی، حمایت کرد! 

کارگران افغانی جزیی از طبقه کارگر ایران اند. گردانی از لشکر طبقه کارگر علیه سرمایه داران و نژادپرستانی چون حسن آذین اند. کارگران افغانی و خانواده هایشات در مقابل نژآدپرستان جمهوری اسلامی به حمایت هم طبقه ای های خود و به حمایت همه انسانهای شریف و آزادیخواه در شهرها و مناطق ایران نیازمندند. این حمایت یک وظیفه ی طبقاتی و انسانی است.