گزارش مراسم ٨ مارس ٢٠١٤ خانه مردم حزب حکمتیست (خط رسمی) کلن

در روز شنبه ٨ مارس ٢٠١٤ به فراخوان خانه مردم حزب حکمتیست واحد کلن مراسمی بمناسبت ٨ مارس روز جهانی زن برگزار گردید. برنامه با خوش آمد گویی و تبریک مجری برنامه رفیق سهند حسینی به حضار شروع شد . سپس رفیق لادن داور بمناسبت این روز بزرگ سخنرانی خود را تحت عنوان " حق برابری زن، بنیادی یا رفرمی" آغاز کرد. وی در سخنان خود تاکید کرد که تبعیض و ستم بر زن تنها به مسائل روبنایی مربوط نیست ریشه اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد. رفیق لادن داور گفت٬ تا زمانی که جنبش دفاع از حق زن دست به این ریشه نبرد و مبارزات خود را فقط به یک مبارزه روبنایی مثل مبارزه با مرد سالاری، مذهب ، ناسیونالیسم و سنتهای ارتجاعی و قوانین عقب مانده محدود نماید٬ همواره دستاوردهای این مبارزات در معرض آسیب و پس گرفته شدن از جانب نظام سرمایه داری و نیروهای مرتجع قرار خواهد گرفت. در پایان رفیق لادن داور سخنان خود را با اعلام اینکه رژیم جمهوری اسلامی چه بعنوان نماینده بورژوازی و چه بعنوان حکومتی ضد زن اولین مانع برابری کامل زن و مرد در ایران است و جنبش مترقی و رادیکال دفاع از حق زن باید بطور متحد و دست در دست هم در زیر و رو کردن بنیادهای این جامعه نابرابر به میدان بیاید، خاتمه داد. 

سپس  مهمان این جلسه رفیق مینا زرین زندانی سیاسی سابق و فعال جنبش زنان و عضو کمیته بین المللی برای حمایت از زندانیان سیاسی ایران سخنانی در زمینه علل و ریشه ستم بر زن و اینکه نظام سرمایه برای تداوم خود نیازمند باز تولید ستم و تبیعض نسبت زن است ایراد کرد. وی همچنین با اشاره به وضعیت غیر انسانی و ضد بشری حاکم بر زندانیان اسیر رژیم جنایتکار اسلامی که بسیاری از این زندانیان نیز زن هستند٬ به ضرورت یک مبارزه رادیکال و متحد علیه قوانین ضد زن این رژیم سرمایه  قرون وسطایی تاکید کرد.

سپس شاعر و ژورنالیست مبارز و معروف افغانستانی رفیق عظیم شهبال ضمن توضیح کوتاهی درمورد  مبارزات خود برای دست یافتن به حقوق زنان و نقد مذهب و اینکه بخاطر این مبارزات سالها زندان هم بوده، چند قطعه شعر زیبا از سروده های خود را در نقد دین و خدا و توصیف زن مبارز برای حاضرین در جلسه قرائت کرد.

در پایان مهمانان بعداز شام به مناسبت جشن ٨ مارس به رقص و پایکوبی پرداختند.

 

زنده با ٨ مارس روز جهانی زن

خانه مردم حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست(خط رسمی)

٩ مارس ٢٠١٤