ترس جمهوری اسلامی از چیست؟

مظفر محمدی

بدنبال اعتراض، تظاهرات، تحصن و اعتصاب مردم شهرهای کردستان در حمایت از زنان و مردان قهرمان کوبانی، ده ها تن از فعالین سیاسی و مدنی شهرهای کردستان بازداشت شده  که هنوز تعدادی از آنها ازاد نشده اند.

جمهوری اسلامی مدعی جنگ علیه داعش است. اگر این درست است پس دلیل مخالفت و ترس جمهوری اسلامی از حمایت مردم ایران و کردستان از کوبانی چیست؟

 قرق نظامی شهرها، برقراری حکومت نظامی اعلام نشده و بالاخره تعقیب و بازداشت فعالین مردم حامی کوبانی، نشان می دهند که جمهوری اسلامی نه تنها هدفش جنگ علیه داعش نیست، بلکه از هر گونه حمایت از مردم مبارزی که علیه داعش در کوبانی می جنگند ناخوشنود و ناراضی است.

حضور فرمانده قاسم در ستاد مسعود بارزانی نه علیه داعش بلکه  یک مانور ریاکارانه و مزورانه است. این همدستان شرمگین داعش و این دشمنان ازادی و انسانیت، بی صبرانه منتظرند کوبانی سقوط کند. انها می توانند با داعش بسازند اما ابراز وجود یکپارچه مردم یک شهر از زن و مرد  و جوان و پیر برای این جنایتکاران یک کابوس است. کابوسی است که ممکن است فردا در اربیل و سلیمانیه و سنندج و مهاباد و غیره تکرار شود. خشم جمهوری اسلامی از اعتراض مردم به داعش و حمایت از کوبانی در این حقیقت آشکار نهفته است.

جمهوری اسلامی با همه شعبات تروریسم اسلامی از القاعده و طالبان تا حزب الله و  داعش  و سلفی های داعش وطنی، همجنس و هم پیمان و متحد است. این نظام خود به تنهایی، مخل امنیت و اسایش و رفاه و ازادی و حرمت زن و جوان در سراسر ایران است. ترس جمهوری اسلامی از همین موقعیت نچسپ با آزادیخواهی و رفاه طلبی و برابری طلبی میلیونی زنان و مردان وجوانان است.  

از طرف دیگر جمهوری اسلامی تاریخا و از بدوحیات ننگینش، با هر گونه صدای آزادیخواهی، انساندوستی و همبستگی مبارزاتی مردم دشمن است. دشمن خونی آزادیخواهی است. یک وجه مبارزه مردم کردستان علیه هر گونه ارتجاع قومی و مذهبی از جمله سلفی گری است و این برای رژیمی که  تا مغز استخوان کهنه پرست و دشمن هر گونه مدنیت و انسانیت و حرمت زن و ازادی و برابری است، ترسناک است.  

تجربه کوبانی و حمایتهای بین المللی از مبارزات زنان و مردان این شهر، از طرفی الگویی از مبارزه توده ای و مسلحانه  و برگرداندن اختیار و اراده به انسان برای دفاع از خود را به انسانهای جهان امروز داده است و از طرف دیگر زنگ خطری برای بورژوازی و ائتلافهای سیاسی و نظامی شان علیه بشریت و سرکوب جنبشهای ازادیخواهانه و منحرف کردنشان، بحساب می آید.

کارگران، مردم زحمتکش و همه ازادیخواهان  کردستان ایران، حامیان بیدریغ و بیوقفه و پیگیر زنان و مردان مسلح کوبانی اند و در کنارشان قرار دارند. این مبارزه تعطیل بردار نیست. داعش و داعشیان شرمگین چون جمهوری اسلامی وعربستان سعودی و ترکیه و حامیانشان، زیر ضرب اعتراضات و نفرت میلیونی جهانی قرار دارند. جمهوری اسلامی این فشار را بر گرده خود احساس می کند و آشکارا چنگ و دندان نشان می دهد. اما تداوم کشاندن نظامی ها به خیابان و تعقیب و بازداشت فعالین مردمی علیه کارگران و زحمتکشان و ازادیخواهانی که به میدان امده اند، کارساز نیست. 

اعتراض و مبارزه و حمایت مردم از کوبانی بهر شکل ممکن از تظاهرات و تحصن و تجمع واعتصاب  در شهرهای کردستان ادامه خواهد یافت. جمهوری اسلامی باید همه بازداشت شدگان را ازاد کند. باید به همه جهانیان گفت که جمهوری اسلامی در ایران و بخصوص در کردستان جبهه ای به نفع داعش باز کرده است.  بی شرمی، دورویی و دروغ  جمهوری اسلامی و تظاهرش به جنگ علیه داعش را باید به همگان گفت.  

مردم کردستان در مبارزه کوبانی علیه داعش شریک اند. در پیروزیشان شریک اند. مردم کردستان می دانند که هر گام پیشروی داعش بمعنای گسترش این جریان ضد انسانی و توحش اسلامی نه تنها در سوریه و عراق  بلکه در ایران و کردستان ایران است.  بازداشت و سرکوب و قدر قدرتی نظامی جمهوری اسلامی در خیابان ها، نمی تواند صدای ازادیخواهی را خفه کند. ازادی بیان و  تجمع و اعتراض و تظاهرات  و تحصن و اعتصاب حق همه شهروندان است. در دفاع از ازادیمان پیگیرانه بکوشیم و نگذاریم جمهوری اسلامی مردم را مرعوب کند.

موج عظیم دفاع از کوبانی ودفاع از ازادی و اختیار انسان، جهان را در بر گرفته است. مبارزه و تلاش مردم آزادیخواه کردستان در حمایت از کوبانی ادامه دارد. همه بازداشت شدگان باید فورا ازاد شوند و به صف جنبش ازادیخواهی وانساندوستی در خیابانها،  مراکز کار، بازار، دانشگاه ها، مدارس و محلات بپیوندند.

 

24 مهر 93(16 اکتبر2014)