دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

اطلاعیه شماره  ٣

 

مردم مبارز کردستان! 

در اطلاعیه های قبلی در مورد اعتصاب عمومی در شهر سنندج به حمایت و همبستگی با زنان و مردان قهرمان کوبانی و تلاشهای دانشجویان دانشگاه کردستان برای تعطیل کردن کلاسهای درس و تجمع در  سلف سرویس دانشگاه به  آگاهی رساندیم.  

مردم مبارز سنندج به استقبال اعتصاب عمومی رفته و عصر امروز شنبه بخشی از پاساژها و مغازه ها را برای مدتی تعطیل کردند. این عمل انقلابی و انساندوستانه با عکس العمل سریع نیروهای انتظامی و یگان های ویژه ضد شورش جمهوری اسلامی مواجه شد.  

همزمان دانشجویان دانشگاه کردستان از قبل به تعطیلی کلاس ها به مدت یک ساعت فراخوان دادند. اما حراست و نیروهای انتظامی به حالت  اماده باش در آمده و تهدید کردند که باهر گونه تجمع دانشجویان مقابله خواهند کرد و مانع از این تجمع شدند. 

در شهر مریوان هم با آماده باش نیروهای انتظامی، نظامی کردن فضای شهر عملا مانع اعتصاب عمومی شدند.  همچنین در این شهر در روزهای قبل نیروهای سرکوبگر رژیم تظاهرات مردم در شهرهای مختلف را به حمایت از مردم کوبانی و در محکومیت داعش مورد حمله قرار دادند و متفرق کردند.  

دوستان! 

کوبانی در هر حال پیروزی است. این یک سنت مبارزه انقلابی و توده ای است که در تاریخ این دوره انسانیت علیه توحش از هر نوع ثبت شد. حتی سقوط کوبانی و شهر خالی از سکنه برای داعشیان از خلافت اسلامی تا دولت اردوغان و خلیفه های حاکم عربستان و غیره بمعنی شکست قطعی و رسوایی تاریخی این جنبش فوق ارتجاعی و ضد انسانی است.

مبارزه و حمایت از کوبانی و ابراز تنفر از داعش و حامیان بین المللیش از واشنگتن تا ریاض و آنکارا ادامه دارد. برای مردم کردستان  همبستگی با و حمایت از مردم کوبانی بمعنی نفرت عمیق نه تنها از داعش و حامیانش بلکه نفرت از سلفی ها و همه مرتجعین است. شعار "کردستان جای مرتجعین نیست" این واقعیت را نشان می دهد. 

تحرکات و تجمعات و تظاهرات و اعتصاب عمومی مردم سنندج اخطار بزرگی به همه مرتجعین و از جمله سلفی ها که داعش کردستان ایرانند، می باشد. ما این مبارزه را تا به آخر و تا ریشه کن کردن ارتجاع از هر نوع آن چه مذهبی و سلفی گری و چه قوم پرستی وتبعیض جنسی و ضدیت با زن ادامه خواهیم داد. 

اکنون کارگران و مردم نه تنها در ایران و کردستان، بلکه در سراسر منطقه به توطئه ها و برنامه های بورژوازی غرب،  ناتو و در راس ان دولت امریکا علیه بشریت واقفند. دولت ترکیه بعنوان عضو ناتو و همدست داعش، بخشی از محاصره کوبانی برای داعش راتامین کرده است. این دول ارتجاع در منطقه مرزهایش را برای رسیدن کمکهای نظامی و تدارکاتی و انسانی به روز مردم کوبانی بست.  

تجربه کوبانی تجربه تلخی برای دشمنان بشریت است. ما این تجربه را علیه هر تجاوز و تعرضی از جانب مرتجعین داخلی و خارجی بکار خواهیم برد. حمایت همه جانبه مردم کردستان و بخصوص اعتصاب عمومی مردم سنندج این حقیقت را به همه مرتجعین خاطر نشان کرده است. این حرکت انساندوستانه،  امیدها را به آینده ای امن و جامعه ای سالم و انسانی و ازاد و برابر بیشتر کرده است . 

ما به همه تشنگان آزادی و انسانیت و برابری، به مردم سنندج  و به دانشجویان دانشگاه کردستان  درود می فرستیم و دستشان را می فشاریم. 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

١٩ مهر ماه ١٣٩٣ (١١ اکتبر ٢٠١٤)