تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)

روزی در دفاع از کوبانی

 

روز اول نوامبر صدها هزار انسان در سراسر جهان در دفاع از مردم کوبانی به خیابانها آمدند. در این روز کشورهای مختلف و شهرهای بزرگ جهان٬ از آلمان٬ انگلستان٬ فرانسه٬ بلژیک٬ سویس٬ سوئد٬ نروژ٬ کانادا٬ فنلاند٬ افغانستان و.... در دفاع از کوبانی شاهد راهپیمایی و تجمعات مختلف در میادین شهرها در دفاع از مردم کوبانی و علیه داعش و حامیان آن بودند. این تحرک بزرگ به فراخوان حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه که در این مدت یک پای جدی دفاع از کوبانی بوده است و بدنبال فراخوان حدود ١٣٠ نفر از انسانهای بشر دوست در سراسر جهان اتفاق افتاد. تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست از این فراخوان حمایت کرد و اعضا و فعالین آن در کشورهای مختلف به این تحرکات پیوستند. در این تحرکات علاوه بر مردم شریف و انساندوست٬ صف وسیعی از احزاب سیاسی از چپ تا راست٬ احزابی و جریاناتی که خود را مدافع کوبانی میدانند و از جنایات داعش و همراهان و متحدین آن متنفرند شرکت کردند. شرکت کنندگان در شعارها و مضامین بانرها و... خود و همزمان در سخنرانیهای سخنرانان٬ نفرت عمیق خود را از جنایات داعش در کل منطقه٬ از مدفعان دیروز و امروز آن٬ از دولت اردوغان و..  اعلام کرده و با زنده باد کوبانی از حماسه مقاومت آنها حمایت کردند.

 

امروز برای بشریت در سراسر جهان٬ برای صف آزادیخواهی٬ برای کارگر و کمونیسم٬ کوبانی یک سنگر مهم است. سنگری در دفاع از حرمت و کرامت انسان٬ در دفاع از زندگی و علیه تعرض باندهای جنایتکار اسلامی٬ ترورسیتهای ضد زنی که در گردن زدن٬ جنایت کردن و زن ستیزی و فروش زنان شهرت در کرده اند.  کوبانی با مقاومت خود مانع شنگال دیگری شد٬ مانع قربانی شدن مردم این شهر و فروش زنان و دختران در بازار برده فروشی قرن ٢١ بدست داعش این فرزند افسار گسیخته دولت آمریکا و متحدین جهانی و منطقه ای آنها شد.

 

مردم کوبانی به جهان و مردم منطقه نشان دادند که فرار و آوراگی سرنوشت محتوم ما نیست٬ که امید بستن به دول غربی و دولتهای مرتجع منطقه خود فریبی است و این را تجربه شهرهای مختلف سوریه٬ تجربه شنگال و همه مناطقه تسخیر شده در عراق و توسط داعش نشان داده است.

 

اول نوامبر بشریت در سراسر جهان نفرت از داعش و اربابان و همکاران آنها٬ نفرت از آدم کشی و جنایت و زن ستیزی آنها را به نمایش گذشت.

 

در تظاهرات شهر کلن آلمان در دو مصاحبه ای که رفقا محمد راستی و سهند حسینی از اعضا کمیته مرکزی حزب با میدیای حاضر در محل داشته اند٬ تاکید کرده اند که:

کوبانی سنگر دفاع از مدنیت در مقابل بربریت داعش است. دختران کوبانی همراه با مردم شهر مسلح شده اند و از زندگی و مدنیت٬ از حقوق انسانی خود در مقابل جنایتکارانی که تا دیروز متحد غرب بودند٬ دفاع میکنند.

در مورد رفتن نیروی پیشمرگ از حکومت اقلیم اشاره کردند که: داعش از تولیدات غرب است. در کل این مدت ناتو و متحدین آنها٬ ترکیه که یکی از مدافعین داعش در همین جنگ بوده است و بارزانی٬ همه نظاره گر توحش داعش در منطقه بوده اند و کاری نکردند. آنها به امید شکست مردم کوبانی نشسته بودند و امروز که مردم این شهر با قهرمانی خود داعش را افسار کرده اند٬ آنها زیر فشاری که بشریت متمدن در جهان آورده است٬ ریاکارانه هر کدام به صورتی ادعا میکنند "مدافع" کوبانی هستند. آنها میخواهند دستاوردهای مردم کوبانی را صاحب شوند و به همین منظور بارزانی و " ارتش آزاد سوریه" برای "کمک" به کوبانی نیرو میفرستد. لذا اینها جای اعتماد نیستند و باید هوشیار بود که یک مقابله و مقاومت انسانی و قابل دافاع را از راه بدر نکنند. وجود آنها نه مایه خوشحالی که جای نگرانی جدی است.

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) ضمن حمایت کامل خود از مقاومت قهرمانانه مردم کوبانی٬ به همه کسانی که در این روزها و از جمله در تحرکات اول نوامبر از مردم کوبانی حمایت کردند٬ دورد میفرستد.

 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)

 

سوم نوامبر ٢٠١٤