حلقوم جانیان را باید فشرد!

مونا شاد

امام جمعه ی مزدوراصفهان رژیم در تریبون عمومی نعره می زند که "امر به معروف و نهی منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود". سردار بسیجی نقدی، اسیدپاشی بر صورت زنان را به عوامل خارجی مرتبط می دهند و می گوید اگر این واقعی باشد که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر باشد چرا این افراد به سراغ زنان خیابانی نمی روند؟!. این سردار داعشی پیام و دستور ادامه خشونت را به نوعی دیگر به زیردستانش می رساند که مجازند بر صورت زنان که از نگاه آنان تن فروشند اسید بپاشند و توصیه می کند که چرا سراغ آنها نمی روید!. روحانی برای مرگ مهدوی کنی دو روز عزای عمومی اعلام می کند ولی در مقابل اسیدپاشی بر تن و صورت ١٥ زن ، اینبار حتی سعی ندارد اشک تمساح هم بریزد و میخواهد پل آشتی بین جامعه و آمران به معروف و نهی از منکر بزند . مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: "نهی از منکر با زبان خشک جواب نمی‌دهد و باید روشی را جایگزین کرد که دیگران از آن ‏استقبال کنند".خامنه ای رئیس کل بسیجیان و امران به معروف انصار حزب الله گله ی وحوشش را در خیابان ها رها کرده تا رعب و وحشت ایجاد کند.

الهام امین معاون روحانی نگران تشویش اذهان عمومی از انتشار و اشاعه این اخبار است. و مجلس اسلامی از ترس اعتراض و نفرت میلیونی مردم که نمونه هایش را تا کنون در تهران و اصفهان دیدیم، لایحه امران و ناهیان را تعدیل می کند.

امضای ۳۶ نماینده که بر اساس این گزارش، در این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده است که زنانِ به گفته این نمایندگان «فاقد حجاب شرعی» را متعهد به شرکت در دوره‌های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ده میلیون ریال کند. در ماده یک این طرح هم آمده است: «چنانچه راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه اقدام به کشف حجاب، روزه خواری، مزاحمت برای نوامیس یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی کنند باید یک میلیون ریال جریمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر ۱۰ نمره منفی، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود».

حکومت اسلامی ٣٦ سال است که زن آزاری و زن ستیزی و خشونت را بر مردم و خصوصاً زنان را در مقابل دیدگان همه مردم انجام داده. زنان و دختران جوان را به جرم بدحجابی به طرز وحشیانه ای روی آسفالت های خیابان می کشد و به زور با خود می برد. به جرم پوشیدن چکمه های بلند توبیخ و دستگیر می شوند. ١٩ تن از زنان در یک برنامه ی سازماندهی شده قتل های زنجیره ای در مشهد با روسری خفه می شوند. جنایتی که جمهوری اسلامی هر روز به هر بهانه ی حرمت و کرامت زنان را لگد مال کرده است.

این جنایات تنها یک جواب دارد. باید این وحوش را در قفس کرد تا دیگر به زنان و خواهران و عزیزانمان دست درازی نکنند. این اتفاق کمتر از تجاوزهای جنسی در هند نیست. اما زنان هند نه منتظر پلیس شدند چون می دانستند که پلیس تحت حاکمیت دیکتاتوری و حکومت های عقب مانده مرتجع تنها نوکران نظام سرمایه داری هستند و نه به هیچ آخوند و کلیسا و کنیسه ای برای احقاق حق برابری شان متوسل شدند. بلکه خود دست بکار شده و گروه گریلای سرخ را تشکیل دادند. زنانی که با لباس های سرخ یکدست و چوب دستی از جان و حرمت انسانی شان دفاع می کنند و کسانی را که برای زنان مزاحمت ایجاد کنند، توسط این گارد نجات زنان تنبیه خواهند شد.

اگرچه در تظاهرات اصفهان و تهران صدها نفر شرکت داشتند ولی نباید به این راحتی یقه ی رژیم هار را رها کرد و به خانه هایمان برگردیم. وسعت این جنایت کم از وحشی گری داعش نیست. برای امنیت جان زنان و دخترانمان، باید اعتراضاتی در سراسر شهرهای ایران سازمان داد و به یک یا دو شهر محدود نشود. این یک جنایت بزرگ ست که اگر جلویش را امروز نگیریم دامن تک تک خانواده ها را خواهد گرفت. دیروز با قتل های زنجیره ای ، امروز با اسیدپاشی و فردا به شکلی دیگر. اگر از همان روز اول صدها و هزاران نفر به خیابان ها میریختند و چنین گستاخی ها را در همان خیابان پاسخ می دادند ما شاهد روزهای سیاه اسیدپاشی نبودیم.

تا زمانی که این رژیم سر کار است این داستان تلخ تکرار می شود. باید این قاعده را برهم زد. این جنایات و وحشی گری رژیم باید آتشی شود بر خرمن جانیان حاکم. حلقوم کسانی را که
عزیزانمان را با اسید می سوزانند، باید با دستان متحدمان بفشاریم! .


٢٤ اکتبر ٢٠١٤