گزارش تجمع در مقابل سفارت ترکیه در اسلو در حمایت از مردم کوبانی

شادی مطیعی و  روپاک مطیعی

 
روز ٨ اکتبر ٢٠١٤ به فراخوان حزب کمونیست کارگرى کردستان در ساعت ده و نیم تجمعى اعتراضی در حمایت از مردم کوبانی در مقابل سفارت ترکیه سازمان داده شد. ما اعضا  تشکیلات نروژ حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی) و جمعی از آزادی خواهان در این تجمع شرکت داشتیم. به این منابست دهها نفر از کمونیستها و آزادیخواهان در اسلو در مقابل سفارت ترکیه تجمع داشتیم  تا حمایت خود را از مردم کوبانی و همه مردمی که در معرض تعرض بی رحمانه داعش و ارتجاع اسلامی هستند اعلام کنیم و انزجار خود را از دولتها و قدرتهای خالق و حامی داعش در کشورها و شهرهای مختلف جهان نشان دهیم . ما در این مناسبت تراکت هایی  که حاوی این شعارها به زبان انگلیسی  بود را پخش کردیم:

آموزش و تجهیز شورشیان در خاورمیانه را متوقف کنید

 پنهان کردن واقعیت ها را در رسانه ها متوقف کنید

آمریکا و متحدانش داعش را تامین و مسلح کردند


 در این تجمع  شرکت کنندگان با شعارهایی از قبیل مرگ بر داعش،  زنده باد مردم کوبانی،  مرگ بر حکومت فاشیستی ترکیه، ومرگ بر دولتهای حامی داعش ، اعتراض خود را اعلام کردند و دولت ترکیه به دلیل حمایت از داعش محکوم کردند.

محلی که پلیس برای برگزاری تجمع تعیین کرده بود پیاده روی بسیار باریکی روبروی سفارت ترکیه  بود که توسط تعداد زیادی از  پلیس  محاصره شده بود و به شرکت کنندگان اجازه ی حرکت از جای خود را نمی دادند. به طوری که به ما که برای گرفتن عکس کمتر از دو متر از محل تعیین شده دور شده بودم به شدت برخورد کردند.