اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

هشدار!

 

 مخاطراتی جدی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را در کردستان عراق تهدید میکند

 

عروج جریان جنایتکار و وحشی داعش در منطقه،  بربریت و توحش مطلق آن ، نه فقط وحشت و هراس از این جانیان را در دل مردم منطقه دامن زده است، که به برکتی برای ارتجاع بین‌المللی و منطقه ای  جهت تسویه جسابهای دیگر و  تثبیت موقعیت خود تبدیل شده است.  

مخلوقین این جانیان از دول فخیمه غربی گرفته تا دوستان دیروزی آنان مانند عربستان و بارزانی امروز همگی قرار است قهرمانان جنگ علیه مخلوقین و دوستان و متحدین خود شوند. قرار است به دنیا بقبولانند که مبارزه با طاعون داعش و مقابله با  داعشهای در قدرت در منطقه رسالت این "ناجیان بشریت!" است.  طاعون داعش اما باران برکتی هم برای جمهوری اسلامی است.

شکست نظامی آمریکا در عراق، سوریه و لیبی، کنار کشیدن دولت آمریکا از دخالت مستقیم در منطقه، واگذار کردن‌آن به جنگ ارتجاع محلی، رها کردن افسار مخلوقین هاری مانند داعش همگی امکانی برای دست بالا پیدا کردن جمهوری اسلامی و تبدیل شدن‌آن به یکی از مدعیان و قدرتهای منطقه  بود. امروز در سایه تبدیل شدن منطقه به میدان تاخت و تاز انواع جریانات و جنبشهای ارتجاعی قومی و مذهبی٬ جمهوری اسلامی شانس ایفای نقش بعنوان اهرم تأمین ثبات و امنیت در منطقه را پیدا کرده است.   

قرار است شکست سياستهای دولت آمريکا در عراق و منطقه،  موقعیت امروز جمهوری اسلامی، دخالت نظامی سپاه پاسداران در عراق و کردستان عراق به نام جنگ با داعش، حربه ای عليه مردم در جامعه ايران و همزمان علیه اپوزیسیون جمهوری اسلامی در عراق باشد.  قرار است مبارزه با داعش و قدرت نظامی جمهوری اسلامی در این مبارزه ابزار ساکت کردن مردم باشد، قرار است با اتکا به توان توحش کانگسترهای نظامی داعش٬ فضای ترس و وحشت و استیصال در جامعه را گسترش دهند. قدرت مبارزه با داعش قرار است  نه فقط قدرت جمهوری اسلامی را به مردم جهان در بيرون از مرزها نشان دهد که به مردم در جهنم ایران هم نشان دهد که این رژیم هنوز در سرکوب آنها مقتدر است. جمهوری اسلامی از فرصتی که در سايه عروج داعش برايش ايجاد شده، برای مرعوب کردن مردم و ادامه حاکميت ضد انسانی خود استفاده میکند.  

دولت اقلیم و بارزانی در این میان پیشقدم شده است. دولت اقلیم کردستان که در دامن ناتو و در سایه حمله آمریکا و نابودی جامعه عراق در کردستان صاحب قدرت شد، در بیست و چند سال گذشته علاوه بر گوش به فرمان آمریکا بودن، در بند و بست با دولتهای مرتجع ترکیه و ایران کردستان عراق را به جولانگاه نیروهای پلیسی و امنیتی این دو کشور تبدیل کردند. در این مدت و زیر حاکمیت آنها صدها نفر از نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کردستان عراق ترور شده اند.  

امروز دولت اقلیم به بهانه مبارزه با داعش وارد معامله با جمهوری اسلامی شده و کردستان عراق را به جولانگاه جمهوری اسلامی تبدیل کرده است. اولین نتیجه بند و بست اخیر دولت اقلیم محدود شدن فعالیت اپوزیسیون در کردستان عراق و ممانعت از کمک نیروهای اپوزیسیون ایران به آوارگان و دخالت آنها در جنگ علیه داعش است. به نظر میرسد که دامنه همکاری دولت اقلیم با جمهوری اسلامی علاوه با باز شدن بیش از پیش دست نیروهای نظامی و پلیستی و باندهای آدمکش آنها در کردستان عراق، ایجاد رسمی محدودیت بیشتر برای آنها از کانال دولت اقلیم و ایزوله کردن آنها در خدمت جمهوری اسلامی است.  امروز کردستان عراق با کمک و همکاری نزدیک دولت بارزانی و طالبانی با جمهوری اسلامی و بازتر شدن دست ارگانهای پلیسی و امنیتی ایران در این در کردستان عراق، عملا تهدیدات ترورستی و آدم کشی جمهوری اسلامی علیه این اپوزیسیون افزایش یافته است. 

حزب حکمتیست اعلام میکند که احزاب حاکم در کردستان عراق و در راس آن دولت اقلیم کردستان مسئول مستقیم هر نوع مخاطراتی است که از طرف جمهوری اسلامی مستقیم یا غیر مستقیم احزاب اپوزیسیون ایرانی را تهدید میکند.   

حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن همکاری دولت اقلیم با جمهوری اسلامی علیه نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق  همه نيروهای سياسی را به محکوم کردن اين همکاری ها و فاصله گرفتن علنی از اين سياست ها و مجريان آن فرا ميخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست (خط رسمی)

۱۷ شهریور ۱٣۹۳   ٨ سپتامبر ۲۰۱۴