حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

علیه توطئه های دولت ترکیه و دفاع از مردم کوبانی!

 

دولت ترکیه در کنار دولت اسلامی "داعش" روز بروز حلقه محاصره کوبانی را تنگ تر می کنند!

اکنون چند صد کیلومتر مرز مشترک داعش با دولت ترکیه از رقه تا حلب، به جریان فوق ارتجاعی داعش امکان محاصره کانتون و شهر کوبانی را داده است. در حالیکه ائتلاف ریاکار امریکا و ناتو مدعی مبارزه و جنگ علیه داعش هستند، دولتهای دیگر عضو ائتلاف از جمله عربستان، قطر و ترکیه، آشکارا حمایت مالی و نظامی از داعش را ادامه می دهند. در میان آنها دولت ترکیه سنگ تمام گذاشته و در مقابل چشمان نگران بشریت آزادیخواه جهان ، توطئه های کثیف و جنایتکارانه اش علیه مردم کوبانی را به اجرا در می آورد.

دولت ترکیه از طرفی مرزهای مشترکش با داعش را برای رفت و آمد و تامین تدارکات و  تسلیحات و وارد کردن داوطلبان به پیوستن به داعش را کاملا باز گذاشته و از طرف دیگر مرز کوچک و باقیمانده از محاصره کوبانی را به روی زنان و مردان و کودکان این شهر که با چنگ و دندان از امنیت و  آزادی و جان و حرمت انسانی شان در مقابل توحش داعش، دفاع می کنند را کاملا بسته و از هرگونه رفت  آمد و کمک رسانی به این مردم ممانعت بعمل می آورد. تا کنون چندین نفر دراین مرز توسط گشتی های ارتش ترکیه کشته و زخمی شده اند.

دولت ترکیه در آخرین اقدام و همکاری جنایتکارانه با داعش، ماشین حامل مواد منفجره و نیروهای مسلح این جریان را از خاک خودش به دروازه شهر کوبانی عبور داده که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مبارزین و ساکنان این شهر انجامید.

این واقعیات آشکار، نشان داده اند که دولت اردوغان با فشار دادن هرچه بیشتر گلوی کوبانی می خواهد به هدف کثیف سقوط این شهر که امروزه به نمونه و سمبل مقاومت انسانی در مقابل زور و  ارتجاع و جنایات داعش  و حامیان بین المللی اش از جمله دولت ترکیه تبدیل شده است، برسد.

تجربه مقاومت قهرمانانه یگانهای مدافع خلق و یگان های مدافع زنان نشان داده است که داعش به تنهایی نمی تواند کوبانی را به زانو در آورد. شکست کوبانی تنها در تداوم توطئه ها و دخالت و همکاری دولت ترکیه با داعش امکانپذیر و محتمل است. بشریت متمدن و آگاه باید جلو این جنایت آشکار را بگیرد!

دولت ترکیه مدتها است از نیروهای مسلحی که تحت نام ارتش آزاد و غیره سازمان داده است برای سرنگوی بشار اسد نا امید شده و اکنون انجام این کار را در ناصیه داعش می بیند و می خواهد در همکاری با این جریان ضد انسانی به آرزوی حذف رقیب خود در همسایگی اش رسیده و دولت اسلامی متحد خود در سراسر سوریه را سر کار بیاورد. این ها واقعیات بی برو برگردی هستند که در مقابل چشمان دنیای متمدن و آزاد جهان اتفاق می افتد.

باید جلو این سناریوی سیاه تر از شرایط کنونی در منطقه و بویژه در سوریه که توسط دولت ترکیه سازماندهی و رهبری می شود، ایستاد.

رهبران مبارزه و مقاومت مردم کوبانی تخمین زده اند که با موجودی کنونی مواد غذایی، آب و سوخت، مردم کوبانی نمی توانند مدت طولانی  زنده بمانند. اکنون علاوه بر مبارزین مسلح شهر، هزاران زن و مرد و کودک در این شهر زیر حملات داعش و محاصره ارتش ترکیه زندگی می کنند. مردم کوبانی از جامعه بین المللی می خواهند که، یک مسیر (کریدور) برای کمک های بشردوستانه تحت کنترل مجامع بین المللی ایجاد شود، هیاتی بین المللی  برای بررسی وضعیت کوبانی اعزام گردد، به تامین و عرضه مواد غذایی و آب آشامیدنی  مردم کمک شود و تیم‌های بین المللی پزشکی برای مراقبت‌های درمانی اعزام گردد...

این خواستهای انسانی تنها با شکستن محاصره کوبانی توسط تانک های ارتش ترکیه ممکن است.  فشار افکار عمومی بین المللی و اعتراض و خواست طبقه کارگر و مردم آزادیخواه درسراسر جهان، می تواند و باید دولت ترکیه را به برداشتن موانع بر سر راه اجرای خواستهای مردم کوبانی مجبور کند! بشریت آگاه جهان امروز در مقابل مسئولیت تاریخی مبارزه علیه محاصره اقتصادی و نظامی  با شرکت و حمایت دولت ترکیه علیه کودکان، زنان و مردان مبارز و آزادیخواه کوبانی قرار دارد!

حزب حکمتیست، دولت ترکیه را به خاطر همدستی با داعش برای به شکست کشاندن کوبانی، محکوم میکند. داعش بدون تسلیحات و پول ناتو و عربستان سعودی و قطر و ترکیه، امکان حیات نداشت. امروز اما، این دولت ترکیه است که در راس دول ارتجاعی، مستقیما داعش را حمایت میکند و در جنگ داعش با مردم کوبانی، رسما از داعش حمایت میکند.

حزب حکمتیست، همگان را به اعتراض به دولت ترکیه به خاطر سرکوب جنبش حمایتی از کوبانی، به خاطر بستن راه ورود و خروج از کوبانی از طریق ترکیه، به خاطر کمک های تسلیحاتی و مالی به داعش، فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

٧ آذر ١٣٩٣- ٩ دسامبر ٢٠١٤