تشکیلات گوتنبرگ حزب حکمتیست (خط رسمی)

گوتنبرگ جای نمایندگان خلخالی ها نیست

در حاشیه جلسه حشمت رئیسی

حشمت رئیسی از رهبران سابق حزب توده ایران و اخیرا از فعالین جناح راست سلطنت طلبان در جریان مصاحبه های متعددی که با میدیای راست خارج کشور داشته٬ اتهامات متعددی به کمونیست ها بسته است. دشمنی کور این شخص با کمونیست ها او را به شخصیت محبوب میدیای راست ترین ناسیونالیست های راست در اپوزیسیون خارج کشورو به یکی از عناصر منفور برای صف آزادیخواهی تبدیل کرده است.

وی در آخرین مصاحبه خود با یکی از رادیوهای دست راستی فارسی زبان گوتنبرگ سوئد به سیاق حزب توده  به تکرار پرونده سازی مالی و جاسوسی وزارت اطلاعات علیه کمونیستها  در کردستان دست زده و در کمال بیشرمی اتهامات رذیلانه قاتلین مردم در کردستان چمرانها و خلخالی ها را در سالهای ٥٨ مبنی بر اینکه کمونیست ها در کردستان سر و گوش مردم و سربازان را بریده اند و از آن تسبیح ساخته اند، برای صدام حسین جاسوسی کرده اند را تکرار کرد. تبلیغاتی که حتی امروز کیهان شریعتمداری و وزرات اطلاعات و لمپن ترین باندهای درون حکومتی از تکرار آنها ابا دارند.

حزب حکمتیست پیش تر در مورد چنین تبلیغات کثیف و پرونده سازی ها به حشمت رئیسی هشدار داده بود. هشدار داده بودیم که در دفاع از مبارزات مردم و طبقه کارکر در ایران علیه جمهوری اسلامی و یاران حشمت رئیسی، در دفاع از اپوزیسیون چپ و کمونیست،  که با سربرافراشته در راس جنگی عظیم و توده ای علیه جمهوری اسلامی ایران بوده ایم، خواهیم ایستاد. گفته بودیم علیه لجن مال کردن تاریخ مبارزه برای آزادی و برابری توسط انقلابیون و کمونیست ها، خواهیم ایستاد و اجازه تکرار پرونده سازیهای وزارت اطلاعات علیه اپوزیسیون جمهوری اسلامی را نخواهیم داد.  ما به حشمت رئیسی هشدار داده بودیم.

روز شنبه ٢٢ نوامبر فعالین حزب حکمتیست به همراه فعالین سیاسی دیگر در شهر گوتنبرگ سوئد در جلسه ای که برای حشمت رئیسی ترتیب داده شده بود شرکت کردند. با شروع جلسه محمد فتاحی از رهبری حزب حکمتیست به نمایندگی از آزادیخواهانی که در جلسه حضور داشتند اعلام کرد که قبل از شروع سخنرانی باید جواب اتهامات و تبلیغات وزارت اطلاعات از طرف حشمت رئیسی را داد. طرح این مسئله با استقبال بخشی زیادی از شرکت کنندگان روبرو شد. برگزار کنندگان جلسه به مخالفت با مسئله پرداخته و تلاش کردند جلسه را ادامه دهند اما فضای متشنج جلسه و اعتراض فعالین سیاسی دیگر مانع شد. اعتراض به حشمت رئیسی چنان بالا گرفت که برگزار کنندگان  دست به دامن پلیس شدند.  تعدادی از شرکت کنندگان در اعتراض به همراه ما جلسه را ترک کردند و حشمت رئیسی در جمع راست ترین عناصر طرفدار رژیم جلسه خود را برگزار کرد.

تشکیلات گوتنبرگ حزب حکمتیست (خط رسمی) اعلام میکند که اجازه فعالیت عناصر جمهوری اسلامی، اجازه پاپوشدوزی، پرونده سازی های وزارت اطلاعات را به هیچ جریان و عنصری نخواهد داد و در منزوی، طرد و افشا کردن عناصری مانند حشمت رئیسی دست همه فعالین سیاسی و مردم آزادیخواه در خارج کشور را می فشارد.

 

تشکیلات گوتنبرگ حزب حکمتیست (خط رسمی)

٢٣ نوامبر ٢٠١٤