اطلاعیه دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

سلفی های مرتجع حواسشان جمع باشد!

  

اخیرا در بازار تاناکورای سنندج تعدادی انگشت شمار از عناصر مرتجع سلفی به بهانه درگیری لفظی یکی از وابستگانشان با یک نفر دیگر٬ با شمشیر و قمه و... بیرون ریخته اند و با تهدید وعربده کشی تلاش کرده اند فضای رعب وحشت ایجاد کنند. بعلاوه در همین مدت شاهد تحرکات پراکنده این جماعت و تلاش برای ترساندن و رعب و وحشت در میان مردم در شهرهای کردستان ایران بوده ایم.  

تحرکات پراکنده و جسارت پیدا کردن سلفی ها در کردستان بر متن اوضاعی ممکن شده است که در دنیا افسار  نیروهای آدم کش علیه بشریت در همه جا گسیخته شده است. سوریه و عراق و عروج جنایتکاران داعش و دامنه توحش و آدم کشی آنها٬ تلاش برای راه انداختن قتل و جنایت٬ سر بریدن و کشتار جمعی انسانهای بیگناه٬ بی رحمی و قساوت تمام عیار آنها علیه هر جنبنده ای که همراه آنها نیست٬ به سران مرتجع سلفی در کردستان ایران نیز روحیه داده است تا عناصرشان بطور پراکنده خودی نشان دهند و فضای ترس و وحشت را دامن بزنند.

اگر گروههای تروریستی و جنایتکار از قبیل القاعده و داعش و جبهه النصر در دامن دولتهای غربی و متحدین منتطقه ای آنها٬ با پول و امکانات دولتهای عربستان و قطر سازمان یافتند و در جهنم سوریه و عراق در دل یک سناریوی سیاه و بر متن استیصال و آوارگی و خون و جنایت امکان عروج یافتند٬ سلفیهای کردستان ایران در دامن جمهوری اسلامی و برای تقابل با هر نوع آزادیخواهی و حق طلبی٬ علیه چپ و کمونیست و برای مقابله با فضای آزادیخواهانه و برابری طلبانه  این جامعه پرورش یافته اند.  

اربابان و محرکان مرتجع آنها، به عنوان مدافعین جمهوری اسلامی به نام مکتب قران و.. ، در سی سال گذشته در کنار مراکز پلیسی و اطلاعاتی رشد یافتند و در خدمت به این رژیم علیه هر نوع آزادیخواهی از هیچ همکاری و "جانبازی" دریغ نکرده اند.  

آنها در دوره اخیر، تنها و تنها با اوج گیری جنگهای قومی و مذهبی، که توسط دولتهای جنایتکار مختلف در خاورمیانه و مشخصا در چند سال گذشته در سوریه و عراق براه  افتاد، توانستند جانی بگیرند.  

آنها امیدوارند بتوانند برمتن جنایات و آدم کشی وسیع باندهای قداره بند و جنایتکار داعش در سوریه و عراق و با استفاده از این فضا علیه زندگی مدنی٬ علیه حق و حقوق شهروندان و علیه آزادیخواهی٬ علیه زن و جوان آزادیخواه ایران، دست به تحریک و تهدید بزنند. نمایش وحشتی که این دارودسته جنایتکار میخواهند در کردستان ایران براه اندازند، بیش از همه برای مرعوب و ساکت نگاه داشتن طبقه کارگر، کمونیست ها، و مردم آزادیخواه در کردستان و سایر نقاط ایران است.  

سران مرتجع سلفی در شهرهای کردستان از سنندج٬ مریوان و سقز تا بوکان و مهاباد و.. باید حواسشان جمع باشد که این جامعه جای قلدری باندهای تروریست و آدم کش سلفی و القاعده و داعش نیست. اینجا جای عربده کشی مشتی قمه زن و شمشیر بدست متحجر به نام سنی گری نیست. در این جامعه سی سال است که مردم جواب تحریکات مذهبی و قومی و تلاش همه گروهای مرتجع مذهبی از نوع شیعه تا سنی،  و هر گروهی که تلاش کرده است به نام مذهب و ملیت برای شهروندان آن جامعه هویت کاذب بسازد و آنها را علیه هم بسیج کند، را نداده است.

در رگ و ریشه این جامعه انسانیت و مدنیت و انسان دوستی جا گرفته است. ما کمونیستها٬ ما آزادیخواهان و ما زنان و جوانان برابری طلب ایران، اجازه نخواهیم داد مشتی جنایتکار و آدم کش به نام سنی گری،  موی دماغ مردم و زندگی مدنی آنها باشند.  

لجن استیصالی که بر متن آن سلفی ها میخواهند در کردستان ایران رشد کنند،  توسط جنبش کمونیستی این جغرافیا، توسط زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب آن،  گندزدایی شده و میشود.

قرار نیست شهرهای کردستان به جولانگاه گروههای تروریست و آدم کش تبدیل شود. کردستان جای داعش و القاعده و باندهای جنایتکار ضد زن و ضد تمدن نیست.

اما نسل جوان آزادیخواه و زنان و مردان متمدن در شهرهای کردستان باید هوشیار باشند که هر تحرک باندهای مرتجع و جنایتکار از هر نوع آن چه سنی و مذهبی و چه قومی را باید در نطفه خفه کرد.  

به محرکین اصلی آنها باید هشدار داد و آنها را محکم سر جای خودشان نشاند. شهر و روستا٬ کارخانه و مدرسه و کوچه و خیابان را باید علیه هر نوع ابراز وجود این گروه انگلی و جانی، بسیج کرد. باید کاری کرد که گروههای تروریست و آدم کش در هر مرحله ای از کار و توطئه چینی خود احساس امنیت نکنند.  

فضای شهر و محله و محل زندگی خود را در دفاع از تمدن٬ مدنیت و آزادی و برابری شهروندان،  چنان باید آماده کرد که از آخوند مرتجع سنی و عناصر اصلی آنها و تا هوادران فریب خورده و اجیر شده شان، متوجه شوند که به چه آتشی در کردستان ایران دست می برند. و متوجه شوند که اینجا جای ویروسهای مذهبی و میدان جنگهای صلیبی آنها علیه مردم نیست.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)، ضمن اخطار به عناصر اصلی سلفی در شهرهای کردستان٬ کل جامعه و زنان و مردان آزادیخواه و متمدن و خصوصا نسل جوان آن را به هوشیاری در مقابل هر نوع تحرک و تحریک مذهبی و قومی و هر نوع ابراز وجود دسته جات سلفی فراخوان میدهد.  

نباید اجازه داد این باندهای ترور و توحش امکان کمترین نمایشی پیدا کنند. نباید اجازه داد باندهای آدم کش با تحریکات سنی گری و هر نوع تحریک قومی و مذهبی امنیت و اسایش و تمدن و همزیستی انسانها را تهدید کنند.

 برادران این گروه جنایی، روز خودش و چند دهه قبل، از کمونیست ها و مردم متمدن شهرهای کردستان درس هایی گرفته است که لازم است امروز آنها را عملا به خاطرشان آورد.  

 

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

٨ اوت ٢٠١٤