اطلاعیه دفتر کردستان حزب حکمتیست-  خط رسمی


هشدار به مردم کردستان! 

داعش در همسایگی شماست!

 

مردم آزادیخواه مریوان!

حزب حکمتیست به شما تظاهرات کنندگان شهر مریوان علیه داعش و در همبستگی با قربانیان جنایتکارانه آنها در عراق، درود می فرستد. اقدام شما برای راه اندازی این حرکت و انجام اقدامی عملی در مقابل پیشروی جنایتکاران سنی گرا، ستودنی است. هیچ اندازه از تبلیغات افشاگرانه به پای کوچکترین اقدام عملی این چنینی نمیرسد. جا دارد تمام شهرهای کردستان اقدام عملی شما را الگوی کار خود کرده و در ادامه کار شما به میدان بیایند.


مردم آزاده کرستان!

مستقل از چگونگی پیشرفت جنگ علیه داعش در کردستان عراق، کلیه شواهد و گزارش ها گواهی میدهند که امروز داعش از طریق سلفی ها در شهرهای کردستان ایران حضور عینی و ملموس دارد. سازمان ها و گروههای سلفی و سنی گرا در شهرهای کردستان ایران امروز رسما به مثابه بخش ایرانی داعش عمل میکنند. آکسیون چند نفره با شمشیر در هفته های گذشته در شهر سنندج، تهدید فعالین سیاسی به اسم کفار در شهرهای سنندج و سقز و بانه و مریوان، و ایجاد فضای رعب و وحشت که "داعش نزدیک میشود"، شروع یک جنگ روانی و سیاسی توسط آنها در شهرهاست.

اگر سلفی ها تا دیروز کارشان تبلیغات سنی گرایانه و کاشتن تخم نفرت به اسم سنی و خلفای اسلام بود، امروز به موازات پیشروی های بخش عراقی شان، گام های عملی شان را در شهرهای کردستان ایران به جلو برداشته اند. نتیجه این اقدامات سیاسی و روانی، تولید نگرانی و ترس و دلهره در میان مردم در بخشی از شهرهای کردستان است. گسترش ترس و دلهره در جامعه حاصلخیرترین زمین برای رشد و پیشروی های سیاسی و نظامی آنهاست.


زنان و مردان آزادیخواه، کمونیست ها، سوسیالیست ها و سکولارها!

بحث و تحلیل و ارزیابی های سیاسی از داعش و سلفی ها و سازمان های تروریست سنی،  امروز به مشاهده اقدام عملی آنها منتهی شده است. نباید تا مقطع شروع ترور فعالین سیاسی و سکولارها و کمونیست ها، و تا شروع حملاتشان به زنان، به اسم کشتار کفار منتظر ماند.

جنگ از طرف دشمن، امروز رسما و عملا شروع شده است. عوامل و سازماندهندگان این جنگ را همین امروز تعداد زیادی می شناسند. چه کسی است که نداند، فتوا دهندگان برخی از مساجد سنی در سنندج و سقز و شهرهای دیگر در راس این جنگ اند. کسانی که در لباس ملا و آخوند و امام جمعه،  تبلیغات داعشی و سلفی و سنی گرایانه میکنند و ویروس تنفر مذهبی میکارند. بخش دیگر فعالین این حرکت اند، که ساکنین محلات شهرها و احتمالا در همسایگی و چند متری شماها زندگی میکنند. این بخش تحمیق شده و تحریک شده را باید منزوی و به حاشیه راند.
توجه کنید در این جنگ نباید عنصر جنایتکار، که آشکارا فرمان جهاد اسلامی داده است را  بعد از وقوع جنایت و ریختن خون و سر بریدن ها دنبال کرد. تمام مبلغین سلفی در مساجد و در محله ها و در محل کار و زندگی، جنایتکاران بالقوه ای هستند که باید همین امروز در مقابل شان کاری کرد.

توجه کنید فردا دیر است. توهم است اگر تصور کنید که کردستان ایران در مقابل رشد این ویروس ها واکسینه است.  برای عقب راندن این جنایتکاران در این جنگ اقدامات متعددی را باید در دستور گذاشت؛

- سازماندهی تظاهرات های توده ای در شهرها علیه سلفی ها و داعشی های شهرهای کردستان بزرگترین ضربه ایدئولوژیک علیه موجودیت اینهاست. فشار افکار اجتماعی میتواند اینها را از حمایت اقلیتی از مردم تحمیق شده سنی گرا، محروم کند.  بدون تحرک عمومی از طرفه جامعه علیه آنها، ریزش نیروی اینها عملی نیست. بعلاوه، رشد تظاهرات و همبستگی عمومی علیه جنایتکاران، به مردم اعتماد به نفس و قدرت میدهد و فضای رعب و وحشت را می خشکاند.

از تجربه آزادیخواهان مریوان بیاموزید که در شهر تظاهرات سازمان دادند و در مدت کوتاهی مردم زیادی به صف آنها پیوستند و الگویی به همه شهرها برای سنگربندی در مقابل جنایات اسلامیون سنی گرا دادند.

- راه اندازی کمپین های متعددی، در شهرهای مختلف برای جمع آوری کمک های انسانی شامل غذا و پوشاک و دارو برای آوارگان عراقی بسیار مفید است. اما این کافی نیست. اکتفا کردن به جمع آوری چنین کمک هایی، عملا انتظار برای وقوع جنایت و پیشروی سنی گراها در جنگ و جنایت است.

- چهره شهرها باید مملو از تبلیغات کتبی بر در و دیوار شهر باشد، طوری که هر کسی این فضا را لمس کند. اطلاعیه ها و هشدارها و افشاگری های وسیع از این جنایتکاران باید همه جا گسترش یابد.

- آخوندهای سلفی و مبلغ سنی گرایی را باید به عنوان جنایتکاران بالقوه افشا و اسامی و مشخصات شان را به اطلاع عموم رساند. باید کاری کرد که تجمع نماز جمعه های این جانی ها، خالی از سکنه شود. باید کاری کرد که چنین آخوندی که وعده خلافت اسلامی میدهد، اصلا جرئت حضور در مساجد و تبلیغات کثیف سنی گرایانه  نداشته باشند.

- فعالین و مبلغین و سازماندهندگان اصلی سلفی در محلات را باید شناسایی و در تبلیغات کتبی و شفاهی به همه مردم در محلات و شهر معرفی کرد.

- در محلات و کوچه های شهر باید رسما عناصر شناخته شده اینها را فراخواند تا علنی در جمع مردم محله و کوچه خود، از تعلق به  این سازمان های تروریستی و جنایتکار اعلام برائت کنند.

- شماره تلفن ها و آدرس آخوند و ملاها و سازماندهندگان و سردسته ها و فعالین سلفی را باید علنا در اختیار همه گذاشت،  تا تحت فشارهای مردم ناچار شوند اعلام کنند که از صف جنایتکاران خارج شده اند.

- مسلح شوید! گروههای مسلح خود را سازمان دهید. تهدید و تعرض مسلحانه قمه و شمشیر و چاقو و .. را مسلحانه و با قدرت پاسخ دهید. مردم کوبانی از زن و مرد مسلح شدند و مقاومت کردند. سرنوشت اسفبار مردم شهرهایی را هم که به امید پیشمرگان بارزانی و طالبانی ماندند و دست روی دست گذاشتند، را هم شاهدیم.

زنان و مردان آزاده!
جوانان پرشور و مبارز!

جنگی که جنایتکاران در منطقه شروع کرده اند، تنها با حضور وسیع شما تمام شدنی است. نیروهای خود را تحت هر نامی گرد هم آورید و سازمان دهید! دست در دست هم بگذارید و فعالیت های خود در این جنگ را به اطلاع عموم برسانید و تجارب خود را هم با دیگران در میان بگذارید.
 
حزب حکمتیست – خط رسمی، دست همه شما شرکت کنندگان در این جنگ انسانی و متمدنانه را می فشارد. ما خود را در این جدال در کنار شما می دانیم و برای توانایی دفاع شما از زندگی و مدنیت جامعه بهترین آرزوها را دارد.


دفتر کردستان حزب حکمتیست-  خط رسمی 
hekmatist.com
١٥  اوت  ٤٢٠١