هشدار علیه توطئه ضدانقلاب امپریالیستی در مصر


 در سالگرد انتخاب مرسی، رئیس جمهور مصر، میدان تحریر قاهره بار دیگر صحنه اعتراض وسیع و گسترده مردمی است که برای تداوم انقلاب نیمه کارشان، باردیگر به میدان آمده اند. مردمی که دولت مرسی و اخوان المسلمین را نمی خواهند، مردمی که برای متوقف کردن سیاست های حزب اخوان المسلمین، برای عقب راندن تعرض جنبش اسلامی، و در اعتراض به تداوم فقر و بیکاری و محرومیت، مجددا به میدان آمده اند.

رسانه های دست راستی دول غربی، امثال بی بی سی، بلافاصله خبر اولتیماتوم ٤۸ ساعته ارتش مصر، مبنی بر برگزاری زودرس انتخابات ریاست جمهوری، را اعلام کردند.

اولتیماتوم ارتش برای دخالت، کودتا، ظاهرا در حمایت از خواست مخالفین دولت، و به دروغ در حمایت از اجتماع اعتراضی آرام میدان تحریر، صورت گرفته است.

ارتش مصر، نیروی مسلح تحت فرمان دول غربی و علیه انقلاب است. انقلاب مصر، مبارک را مرخص کرد، اما ارتش را دست نخورده برجای گذاشت.

دخالت ارتش مصر به بهانه حمایت از خواست معترضین، ارتشی که رسما حمایت دولت آمریکا را همراه خود دارد، یک توطئه امپریالیستی برای "سوریه ای" کردن انقلاب مصر و خون پاشاندن به آن است. این نسخه براه انداختن جنگ داخلی میان مردم غیرنظامی در مصر است. این نسخه، به میدان آوردن جنبش اسلامی مسلح برای مقابله با ارتشی است که نه در حمایت از مردم که در راستای منافع دول غربی به میدان میآید.

دخالت ارتش، بنام دروغین دفاع از مردم برای برگزاری انتخابات زودتر از موعود، وارد کردن فاکتور ارتش ضدانقلاب، علیه انقلاب مصر است.

دولت مرسی، که مدعی مشروعیت به حساب صندوقهای رای است، را میتوان نه با دخالت ارتش که به نیروی طبقه کارگر و اعتصابات سراسری کارگری، فلج کرد و به کناره گیری کشاند. دخالت ارتش یک پروژه ضدانقلاب امپریالیستی برای سوریه ای کردن مصر است و باید با دخالت طبقه کارگر، عقیم بماند.

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست

١٠تیر ١٣٩٢- ١ ژوئیه ٢٠١٣

www.hekmatist.com

hekmatistparty@gmail.com