پرونده یک قتل سیاسی

مرگ افشین اسانلو

 

۳۱ خرداد، افشین اسانلو، از فعالین و سازماندهندگان مبارزات کارگری، در سن چهل و دوسالگی در  زندان در گذشت.  مرگ این فعال کارگر زندانی را مرگ "طبیعی" و ناشی از سکته اعلام کردند. این مرگ، در لحظه ای که اتفاق افتاد، حاصل سکته باشد یا نه، "طبیعی" بوده باشد یا براثر شکنجه های جسمی و روانی باشد که به مدت پنج سال افشین اسانلو در زندانهای مختلف تحمل کرد، ترور مخفیانه باشد یا  نه، یک قتل و تماما سیاسی است. 

قاتل را هم همه میشناسند. از قاضی تا زندانبان و شکنجه گر و بازجو، از رئیس جمهور تا  ولی فقیه، از اصلاح طلب تا اصولگرا، همه و همگی شریک زندان و شکنجه و قتل فعالین سیاسی، فعالین کارگری اند.

افشین اسانلو، پنج سال زندان، یک سال بلاتکلیفی در زندان، چهار ماه انفرادی و بازجویی و شکنجه، بدون وکیل مدافع، و اقراربه اقدامات جعلی تحت این شرایط را سرانجام تحمل نکرد!

مرگ افشین اسانلو یک قتل عمد آشکار سیاسی است که توسط یک سیستم و حکومت تماما ضد کارگر، ضدآزادی و ضد انسانیت، صورت گرفت.

طبقه کارگر ایران، یکی از فعالین خود، یکی از حامیان خود، و یکی از سازماندهندگان خود را از دست داد.

افشین اسانلو باید آخرین فعال کارگری زندانی، آخرین فعال سیاسی زندانی، و آخرین قربانی باشد که جمهوری اسلامی از مردم محروم ایران میگیرد.

جمهوری اسلامی باید به خاطر این قتل سیاسی، پاسخ گو باشد.

حزب حکمتیست مرگ افشین اسانلو را به خانواده او، دوستان و نزدیکان او، به طبقه کارگر ایران، تسلیت میگوید. 

روزی که انقلاب و قیام کارگری برای همیشه بساط زندان و شکنجه و جنایت را از سراسر ایران جمع کند، طبقه کارگر و قربانیان توحش جمهوری اسلامی، کسانی را هم که با شکنجه کش کردن فعالین سیاسی و فعالین کارگری، برای خود و نظام شان فرصتی خریدند، قاتلین افشین، محاکمه خواهد کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست

 

٣ تیر ١٣٩٢- ٢٤ ژوئن٢٠١٣ 

 www.hekmatist.com

hekmatistparty@gmail.com