قتل عام زندانیان

روزی از حاکمیت دولت اعتدال

 

شنبه ٢٦ اکتبر ٢٠١٣،  شانزده زندانی و یک فعال سیاسی، حبیب الله گلپری پور، در ایران اعدام شدند.

این جنایت و قتل عام زندانیان سیاسی، اعدام هفده نفر فقط در یک روز، به موجی از نفرت و انزجار علیه قاتلین دولتی و حکومتی در ایران، دامن زده است. زندانیان و اسرایی که بدون کمترین وسیله دفاعی، بدون دسترسی به ابتدایی ترین حقوق یک اسیر و زندانی، دست بسته، به پای چوبه های دار برده و به قتل رسیدند.

این انتقام کشی کور، این قتل عام فجیع، فقط و فقط برای مرعوب کردن اکثریت محروم جامعه و برای ساکت نگاه داشتن معترضین است. این اعدامها برای خفه نگاه داشتن جامعه، برای ارعاب طبقه کارگر، برای به تسلیم و تمکین کشاندن زنان و مردان و مردمی است که برای خود و فرزندانشان زندگی بهتری میخواهند.

گفته میشود که اتهام فعال سیاسی، ارتباط با یکی از گروههایی است که علیه جمهوری اسلامی "مرتکب اقدام نظامی" شده است. و مگر جمهوری اسلامی ایران برای مخالف خود، راه دیگری برای مقابله برجای گذاشته است؟ جایی که مجازات اعتراض به بیگاری کشیدن و مفت بالا کشیدن دستمزد کارگر، زندانی و شکنجه کش کردن در زندانها است؟ جایی که مجازات درست کردن سندیکا و سازمان کارگری، بریدن زبان و حبس و شکنجه جسمی و روانی است؟ جایی که مجازات دانشجو و جوان، پسر و دختری که تحقیر و سرکوب و آپارتاید جنسی را نمی خواهد،  اخراج و زندان و شکنجه و فرار از ایران است؟ دست بردن  هر انسان به ستوه آمده ای به اسلحه، ابتدایی ترین حق او است. 

در مقابل حکومتی که تنها و تنها به زور اسلحه و زندان و ارعاب و شکنجه، سی سال است حکومت می کند، در مقابل حکومتی که هر صدای اعتراضی به لگدمال شدن ابتدایی ترین حق بیان و عقیده و  تشکل و آزادی فعالیت سیاسی شهروندان را سی سال است با ترور و کشتار و اعدام و زندان و جنایت در ابعاد صدها و صدها هزار نفره در گلو خفه میکند، دست بردن به اسلحه، حق بی چون و چرای هر کسی است که در مقابل خود راه دیگری نمی بیند.  

اعدام هرکس به هر دلیلی، قتل عمد دولتی، و جنایتی سیستماتیک است و باید ممنوع شود. اعدام فعالین سیاسی به بهانه شرکت در عملیات نظامی و پرونده براندازی و ...، اما یک جنایت و قتل عمد سیاسی است. نباید اجازه داد دیگر حتی یک چوبه دار و مراسم اعدامی در ایران به اجر درآید.

باید دست قاتلین و جنایتکارانی را که در مجلس و دفتر ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی و آیت الله خامنه ای، در ارتش و سپاه و زندان و دادگاههای جمهوری اسلامی، در دولت های افراطی یا اعتدالی نشسته اند، از زندگی همه، و بخصوص فعالین سیاسی، کوتاه کرد.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

hekmatist.com

٢٧ اکتبر  ۲۰۱۳