زنده باد زنان سرخپوش مریوان

زنان سرخپوش مریوان عقب نشینی مهمی را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

پس از یک هفته اعتراض به برنامه توهین آمیز گرداندن یک مرد "مجرم" با لباس زنانه برای درس عبرت دادن به سایر "مجرمین"، تحقیر رسمی و علنی مقام زن در جامعه، اعتراضی که زنان سرخپوس در مریوان در راس آن قرار گرفتند. مقامات جمهوری اسلامی به دست و پا افتاده و پس از نتیجه ندادن تلاش نمایندگان مرتجع مجلس اسلامی و تحصیلکردگان نان به نرخ روز خود برای خفه و منحرف کردن این اعتراض رادیکال، بالاترین مقام انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد برنامه های گرداندن تحقیرآمیز افراد در خیابان‌ها متوقف می‌شود و ابلاغیه "منع رفتارهای تحقیر آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می شود".

زنان سرخپوش مریوان و زنان و مردان‌آزادیخواهی که در کردستان به این اعتراض رادیکال پیوستند، چنان درس عبرتی به اراذل و اوباش جمهوری اسلامی، از مقامات قضایی و پلیسی  گرفته تا مجلس و دفتر ریاست جمهوری، دادند که دیگر جرأت نکنند نه فقط چنین زنان را مورد توهین و بی حرمتی قرار دهند بلکه هر نوع  برنامه تحقیرآمیز "مجرمین" در ملا عام را متوقف کنند.

تحرک زنان سرخپوش مریوان وجدان انسانی جامعه را در دفاع از حرمت و کرامت انسان بیدار کرد. این اعتراض گوشه ای از اعتراضی است همه جانبه علیه بیحرمتی به زنان و تحقیر انسان به هر شکل آن، که در اعماق جامعه ریشه دارد.

 آزادیخواهی وبرابری طلبی در این جدال علیه هر شکل و نوع از فرهنگ ارتجاعی و مردسالار به نام مذهب یا ملیت پیروز  بیرون آمد. این پیروزی بدون حرکت متحد و آگاهانه زنان سرخپوش مریوان، بدون آگاهگری هر روزه  ممکن نبود.  پیروزی بزرگی علیه حکومتی که با قانون و فرهنگ و سنت بیحقوقی زن و زن ستیزی را در جامعه دامن زده و تثبیت میکند.

این پیروزی را به زنان سرخپوش مریوان، به زنان و مردان آزادیخواهی که با اعتراضات خود جمهوری اسلامی را وادار به چنین عقب نشینی کردند تبریک میگوئیم.

 این  پیروزی در تاریخ مبارزات زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب ثبت خواهد شد.

 

 

زنده باد زنان سرخپوش مریوان

زنده باد‌آزادی، زنده باد برابری 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

۵ اردیبهشت ۹۲- ۲۵ آوریل ۲۰۱۳

www.hekmatist.com