در یادبود رفقا!

 

در تاریخ ١٤ ژوئیه سال ٢٠٠٠،  سران اتحادیه میهنی کردستان عراق، حمله ی غافلگیرانه ای را به مقر مرکزی رهبری حزب کمونیست کارگری عراق در شهر سلیمانیه سازمان دادند. در این تعرض نظامی ٥ تن از کادرهای این حزب به اسامی: عبدول باسط محسن، هاوری لطیف، ابراهیم محمد، امید نیک بین و محمد مصطفی جان باختند.

این حمله نظامی در دشمنی ناسیونالیسم حاکم با کمونیسم و کارگران و از جمله برای خوشایند جمهوری اسلامی انجام شد.

رفقای جانباخته، فعالین کارگر و کمونیستی بودند که  به دفاع از آزادی و برابری و رهای زن و خوشبختی و رفاه انسان های جامعه خود برخاسته بودند. امید نیک بین کارگر کمونیستی بود که به حزب کمونیست کارگری ایران در آن دوره پیوسته بود. او بهمراه رفقای خود در حزب کمونیست کارگری عراق تا پای جان ایستاد.

رهبری اتحادیه میهنی به شیوه جمهوری اسلامی قربانیان جنایتش را شبانه و دور از چشم مردم و خانواده هایشان به خاک سپرد.

ناسیونالیسم کرد تجارب ننگینی در دشمنی با کمونیسم و کارگران  و ترور مخالفین خود درمنطقه داشته است. در حمله نظامی حزب دمکرات کردستان ایران به مقر سازمان پیکار در شهر بوکان تعدادی از اعضای این سازمان کمونیستی کشته شدند. جنگ حزب دمکرات علیه کومه له جان تعداد زیادی از کمونیست ها و کارگران مسلح در کومه له ی آن دوره را گرفت.

در سنت ناسیونالیم کرد و دشمنی اش با آزادیخواهی و برابری طلبی نه تنها ترور  کمونیست ها، بلکه ترور زنان، تعرض به حقوق  کارگران و سلب آزادیهای سیاسی و رفاه مردم در تاریخ این دوره ثبت شده است.

تجربه چند دهه حاکمیت احزاب ناسیونالیست در کردستان عراق به کارگران و مردم نشان داده است که رهایی جامعه و تامین و تضمین آزادی و برابری و رفاه و خوشبختی، تنها در گرو به حاشیه راندن این سنت ارتجاعی  است.

کارگران  و مردم زحمتکش در کردستان عراق واقعیت تلخ حاکمیت احزاب ناسیونالیستی را با گوشت و پوست و استخوان لمس کرده و تاوان آن را که کشتار ٥ رفیق کمونیست ما جزئی از آن است را، پرداخته اند.

این تجارب نشان داده اند که آزادی و برابری  و رهایی جامعه تنها توسط طبقه کارگر و حزب کمونیستی شان امکانپذیر است و این وظیفه بدوا برعهده  کارگران کمونیست  افتاده است که طبقه خود را در تشکل های توده ای و مستقل کارگری و در تحزب کمونیستی شان متحد کنند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، در سیزدهمین سالگرد جانباختن ٥ رفیق کمونیست، بهمراه خانوادهایشان و احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان، یادشان  را گرامی می دارد.

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

hekmatist.com

١٤  ژوئیه ۲۰۱۳