روز انتخابات باید در مقابل

فریبکاری و خود فریبی، ایستاد!

 

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ایران، در فضایی از بی اعتمادی مطلق اکثریت مردم محروم جامعه ایران،  طبقه کارگر، زنان و جوانان، برگزار میشود.

نمایشات مضحک مسابقات انتخاباتی، تلاشهای بیت امام و گروههای مختلف حکومتی، اختناق و گرو گرفتن معیشت اکثریت محروم جامعه، قادر نیست مشروعیت زیر سوال رفته نظام، بی اعتمادی مطلق حکومت شوندگان به حکومت کنندگان را، "جلب کند"!

این شرایط و این بی اعتمادی اما میتواند بسرعت با دخالت نیروهای دست راستی، از حزب دست راستی "بی بی سی" و انواع و اقسام نهادهایی که برای "گذار غیرخشونت آمیز ایران به دمکراسی"، که نام رمز "کور کردن"  هرگونه امید و آرزویی برای تغییر از پائین است، تغییر کند. این شرایط میتواند توسط طیفی از روشنفکران و شخصیت های اصلاح طلب قانونی و "مجازالفعالیت" ایران، به سمت "حمایت از انتخابات" تغییر کند. این شرایط میتواند توسط جریانات سیاسی که اختلاف بنیادینی با نظام، با جمهوری اسلامی و قانون اساسی٬ و با حاکمیت آن ندارند، تغییر کند.

تلاش میکنند که به اکثریت محروم مردم ایران، به طبقه کارگر، زنان و جوانان این دروغ بزرگ را بقبولانند که ورای جدالهای انتخاباتی درون هئیت حاکمه ایران، راهی برای دخالت و تغییر وجود ندارد. برروی احساس استیصال و گرفتاری مردم، برروی فقر و محرومیت و عطش سیری ناپذیر مردم به تغییر، باز هم  حساب باز کرده اند. حساب باز کرده اند تا بار دیگر با براه اندختن بساط عوام فریبی دیگری، در دفاع از منافع اقلیتی استثمار گر، با اعلام منافع طبقه حاکم  به نام منافع عموم٬ توده هر چه وسیعتری از طبقه کارگر و محرومان جامعه را به خود فریبی بکشانند! تلاش میکنند تا با براه انداختن انواع دیگری از شعبده بازی های "من و انتخابات"،  انتخاب بین "تماشا چی بودن یا دخالتگر بودن"،  و ... محرومین و قربانیان یک حکومت سرتاپا ضدبشری را گوشت دم توپ جدال در صفوف حاکمیت کنند.

این میدان دخالت هر فعال کمونیست، هر فعال کارگری، هر فعال حقوق زنان و هر جوان و روشنفکر تشنه آزادی و برابری است.  باید روز انتخابات، برای دخالت به میدان آمد!

هر کمونیستی، هر کارگر معترضی، هر زن آزادیخواه و برابری طلبی، هر جوانی که بیکاری و بی حقوقی آینده ای تیره و تار در مقابل او گذاشته است، باید روز انتخابات در مقابل "خود فریبی"، مردم را قانع کند که در این دام مهلک نیفتند!

هر کمونیستی باید روز انتخابات در مقابل بساط "عوام فریبی" شیادان سیاسی که یک دست آنها در دست بخشی از حاکمیت و دست دیگرشان در دست مهندسین تحریم اقتصادی و ناتو است، در مقابل صفی از شخصیت ها و احزاب و سازمانهایی که برروی بی آلترناتیوی مردم حساب باز میکننند، بایستاد! و بساط عوامفریبی شان را خنثی کند.

باید نشان داد که  امروز کمترین تغییر و بهبودی از راه مقابله با عوامفریبی و جلوگیری از خود فریبی، میگذرد!

انتخابات ما بعد از مرگ جمهوری اسلامی و کوتاه شدن دست ارتجاع داخلی و بین المللی از زندگی مردم در ایران است.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد برابری

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

hekmatist.com

۲۱ خرداد ۱۳۹۲