در محکومیت ترور سه فعال پ ک ک در پاریس

 

بامداد پنج  شنبه ۱۰ ژانویه  جسد سه زن در پاریس توسط پلیس فرانسه پیدا شد. به گزارش پلیس فرانسه این سه نفرسکینه جانسیز، فیدن دوغان و لیلا سویلِمز از اعضا رهبری و فعالین حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و فعالین حقوق زن معرفی  شده اند، که در محلی به نام "مرکز  اطلاع رسانی کردستان" در شهر پاریس ترور شده اند. 

این ترور با هر هدف و توسط هر کسی انجام شده باشد، جنایتی شنیع  است و باید محکوم شود. چنین اعمالی علاوه بر اینکه جنایتکارانه و علیه مدنیت جامعه بشری است،  نتیجه‌ای جز اشاعه تروریسم در اروپا و نا امن کردن فضای سیاسی برای سازمانها و فعالین سیاسی و مردم آزادیخواه ندارد.

حزب حکمتیست این عمل جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند. دولت فرانسه مسئولیت تامین امنیت جانی و تضمین فضای امن برای فعالیت سیاسی جریانات سیاسی، اپوزیسیون دول مختلف و فعالین سیاسی در این کشور را برعهده دارد. مسببین این ترور باید شناسایی و معرفی شوند.

تروریسم و ترور انسان، روشی به شدت جبونانه است که با هدف  ایجاد رعب و وحشت انجام می گیرد . جامعه بشری امروز از نیویورک تا تهران و بغداد و فلسطین و کابل ...،  زخم های عمیقی از تروریسم دولتی و غیردولتی بر بدن دارد. تروریسم عرصه و فضا را بر فعالیت سیاسی و مبارزه طبقاتی تنگ کرده و روشی به شدت مذموم، ضد انسانی است.

طبقه کارگر و احزاب و جریانات مترقی  علیه این روش جنایتکارانه  و ضد انسانی قرار دارند. بشر متمدن می تواند و باید ریشه  تروریسم را در هر شکل آن بخشکاند.

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

١١ ژانویه ٢٠١۳