آکسیون حمایت از اعتراضات در ترکیه و محکومیت توحش پلیس

 

 

روز شنبه اول ژوئن از طرف سازمانهای مختلف ترکیه ای  آکسیونی درحمایت از اعتراضات مردم ترکیه و در محکومیت یورش وحشیانه پلیس ترکیه در لندن برگزار شد.

 

اعتراضات  مردم ترکیه که از روز سه شنبه ٢٨ می در میدان تقسیم استانبول و در اعتراض به تخریب پارک قزی و تبدیل آن به یک مرکز تجاری شروع شد با حمله وحشیانه پلیس به این تجمع و ضرب و شتم معترضین، با عکس العمل و اعتراض وسیعتر جوانان و مردم معترض در شهرهای مختلف ترکیه مواجه شد. دامنه اعتراضات در شهرهای اصلی ترکیه بسیار وسیع و همزمان حمله همه جانبه پلیس این کشور باعث زخمی شدن هزاران نفر و دستگیرهای وسیع شده است. روز دوشنبه کنفداریسون اتحادیه های کارگری ترکیه نیز٬ از کارگران بخش دولتی خواست  در اعتراض به توحش پلیس این کشور دست به اعتصاب بزنند.

 

در لندن از روز جمعه در میدان اصلی این شهر مردم تجمعاتی خصوصا از مردم مهاجر ترکیه در حمایت از اعتراضات جوانان و مردم ترکیه و علیه ضرب و شتم وحشیانه پلیس ترکیه صورت گرفت. معترضین  شب را در میدان اصلی شهر به سر بردند. روز شنبه به فراخوان سازمانهای مختلف ترکیه ای در هاید پارک لندن تجمع بزرگی سازمان داده شد که تشکیلات حزب حکمتیست واحد بریتانیا هم در این تجمع شرکت و حمایت و همبستگی خود را از مردم معترض ترکیه اعلام کرد. بعد از تجمع در هاید پارک معترضین به سمت میدان ترافالگارد راهپیمایی کردند و در این میدان تا پاسی از شب مانگار شدند. حضور فعالین حزب با استقبال شرکت کنندگان در جمع لندن قرار گرفت و به بحث و تبادل نظر با آنها پرداختند.

 

شرکت کنندگان در حین تجمع و راهپیمایی روز شنبه شعارهایی بر علیه دولت ترکیه با با مضمون خواست استعفای طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و دیکتاتور و فاشیست خواندن دولت و پلیس ترکیه و ....سر میدادند .

 

گزارش ویدئویی از این اکسیون تهیه شده که متقاعبا منتشر خواهد  شد

 

تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست

3 ژوئن ٢٠١٣

www.hekmatist.com

hekmatistparty@gmail.com