قتل عام مردم کردستان سوریه محکوم است

 

نیروهای مسلح "دنیای آزاد" که مژده دمکراسی و حقوق بشر میدادند و به دروغ مبشر رهایی از استبداد بودند، در روزهای اخیر و در ادامه قتل عام مردم  از ملیت های مختلف در سوریه، به محل زندگی مردم در کردستان در این کشور حمله  کردند و تعداد زیادی، بزرگ و کوچک، را بی رحمانه و در کمال قصاوت، قتل عام کردند.

این جنایت توسط جانیان و نیروهای القاعده، از نیروهایی که در بخشی از پروژه بورژوا امپریالیستی "آزاد سازی" سوریه فعالانه شرکت دارند، صورت گرفته است. 

حزب حکمتیست این جنایت و وحشیگری ها را محکوم میکند، با قربانیان این فاجعه همدردی و به بازماندگان این تراژدی انسانی صمیمانه تسلیت میگوید. 

حزب حکمتیست خود را متعهد میداند که در مقابل چنین جنایات و آدم کشی هایی، که قربانیان آن بیش از هرکس، کودکان و مردم بیگناهی هستند که نقشی در سازماندهی این فجایع ندارند،  برای جلوگیری از گسترش دامنه پاک سازی های های  قومی، مذهبی و سیاسی، تمام نیروی خود را هر کجا که بتواند، بکار اندازد.

ما با شروع دخالت این نیروهای ارتجاعی در سوریه هشدار دادیم که حاصل جنگ لشکر وحوشی که بنام "دنیای دمکراسی"  در سوریه فعالیت میکنند، جز ویرانی، کشتار  و پاک سازی های قومی و مذهبی نیست.

بسیاری از جریانات قوم پرست و ناسیونالیست کرد، چون سایر شاخته هایشان در میان جناح های چپ و راست احزاب ناسیونالیست ایرانی، با شعار "بعد از سوریه نوبت ایران است" عملا  و وقیحانه در کنار نیروهای ارتجاع امپریالیستی، که امروز برکات پیشرویشان در سوریه و لیبی و عراق در جریان است، قرار گرفتند.

 آنروز در چشم ناسیونالیسم کرد، پیشروی وحوش اسلامی و منجمله القاعده، نیروی تحقق دمکراسی و "پیام آور" روزهای خوش برای کورد" بود! همچنان که برای ناسیونالیست های پروغرب ایرانی، این تحرکات در سوریه، نیروی تضعیف جمهوری اسلامی و کمکی به "رهایی" و سرنگونی در ایران بود.

 پیام های امروز این هواداران رنگارنگ پروژه های سناریوهای سیاه و میلیتارسیتی دول غرب در خاورمیانه، در محکومیت قتل عام مردم در کردستان سوریه چیزی جز یک ریاکاری تمام عیار نیست.  

با همدردی با بازماندگان صدها هزار مردم بیدفاعی که در چند ساله اخیر در سوریه به دست جانیان دوجبهه کشتار شدند.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

hekmatist.com

 ٤ اوت  ۲۰۱۳