ترور جنایتکارانه رفیق آزاد احمد

 

طبق اطلاعیه دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان، رفیق آزاد  احمد، از شخصیت های محبوب و از رهبران برجسته کمونیست در عراق، روز٣٠ اکتبر توسط گروهی تروریست، در کرکوک ربوده شده و بطرز فجیعی به قتل رسیده است.

رفیق آزاد عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری عراق و عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری کردستان بود که سالها در راه رشد و گسترش کمونیسم در عراق و کردستان، و برای رهایی طبقه کارگر بی وققه مبارزه کرده است.  رفیق آزاد برای طبقه کارگر کردستان و عراق، برای همه محرومان این جامعه سمبل آزادیخواهی، عدالتخواهی و عشق عمیق به انسان و انساندوستی بود.

رفیق آزاد چهره محبوب و سرشناس جنبش کمونیستی در عراق و کردستان بود و از دست دادن او، بی تردید ضایعه بزرگی برای طبقه کارگر عراق٬ جنبش کمونیسم کارگری، بویژه برای دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان است.

حزب حکمتیست ضایعه از دست رفتن رفیق آزاد را به خانواده رفیق آزاد، بویژه به همسر او، رفیق ساکار، فرزندان، و همه بستگان، رفقا و همرزمانش در دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان، عمیقا تسلیت میگوید.

این ترور جنایتکارانه موجی از نفرت از مرتکبین آن را، در میان طبقه کارگر عراق، کمونیست ها، و تمام کسانیکه که آزاد احمد را در تمام لحظات مبارزه خود برای آزادی و برابری در کنار خود داشتند، برمی انگیزد.

دولت عراق و دولت کردستان عراق، مسئول شناسایی جنایتکارانی که عامل این ترور بوده اند، هستند و باید  جوابگو باشند.

اندوه از دست دادن رفیق آزاد، و نفرت و انزجار از این عمل جنایتکارانه را باید به قدرت مباره برای آرمان های کمونیستی، برابری طلبانه و آزادیخواهانه او تبدیل کرد.

یاد عزیز رفیق آزاد احمد همیشه گرامی است.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

٣١ اکتبر ٢٠١٣

hekmatist.com