TLogo



قرارهای پیشنهادی به پلنوم بیست و دوم حزب
٠٢-١١-٢٠١١

قرار شماره یک
قرار در مورد ضرورت تغییر آرایش کنونی رهبری حزب
از آنجا که:
١ – تحولات سریع سیاسی در منطقه و جهان و چشم انداز تلاطمات مهم در اوضاع سیاسی ایران، دخالتگری کمونیستی فعال ، همه جانبه ، کارا ، سریع و به موقع را از رهبری حزب ما میطلبد،
٢ – آرایش کنونی علاوه بر کندی و تداخل و ناروشنی ها در انجام وظایف دو ارگان رهبری موجود و کم نقش کردن ارگانهای رهبری در سطح دفتر سیاسی و هیئت دبیران ، عملا انرژی رهبری حزب را در دو ارگان دفتر سیاسی و هیات دبیران تقسیم کرده است و چنین آرایشی جوابگوی نیازهای حزب و رهبری در دوره کنونی و تحولات آتی نخواهد بود،
پلنوم ٢٢ حزب بر ضرورت تغییر آرایش کنونی رهبری به نفع آرایش مبتنی بر یک دفتر سیاسی در ظرفیت رهبری نشسته و همه جانبه که تمام امورات سیاسی و اجرائی حزب را رهبری و تحت کنترل خود دارد تاکید میکند.
سلام زیجی، رضا دانش، علی عبدالی، رحمت فاتحی، عبه دارابی، ابراهیم باتمانی ، سعید آرمان و اسماعیل ویسی

قرار شماره دوم
قرار در مورد ضرورت باز تکثیر و پخش ادبیات منصور حکمت در کشورهای غربی به ویژه عرب زبان
با توجه به تحولات سیاسی و اعتراضی در سطح جهانی، و هم چنین تحولات جاری در كشورهای عرب زبان و چشم انداز تلاطمات مهم در اوضاع سیاسی ایران پلنوم ٢٢ بر نقش فعال تر کمونیستی حزب کمونیست کارگری حکمتیست و دو حزب خواهر در عراق و کردستان عراق بر مبنای سیاستهای کمونیسستی حکمت تاکید میکند.
در این راستا پلنوم بر گسترش ادبیات کمونیسم کارگری و منصور حکمت در این دوره تاکید خاصی دارد و از رهبری حزب میخواهد طی یک پروژه قابل تعریف و همچنین فعال کردن تشکیلات خارج حول باز تکثیر و ارسال این ادبیات برای کلیه تشکل های کارگری و سایت های جنبش های جاری و غیره نهایت تلاش خود را در این راستا بکار بگیرد،
ملکه عزتی، سلام زیجی، اسماعیل ویسی، رضا دانش، سعید آرمان رحمت فاتحی ، عبه دارابی و علی عبدالی

قرار شماره سوم
قرار در مورد ضرورت حزبیت
با وجود تاکیدات مکرر تا کنونی واقعیت این است که حزب ما از کمبود حزبیت و فعالیت بر مبنای اصول سازمانی و مصوبات رسمی خود رنج میبرد. این پدیده قبل از هر جایی در ارگانهای رهبری و کمیته های اصلی حزب بطور عیان قابل رویت است و همین عامل مهمی در جاری نشدن سوخت و ساز حزب بر مبنای مقررات اساسنامه ای و اسناد مصوب حزبی است.
به منظور پایان دادن به این وضع پلنوم بر این نکات تاکید دارد:
١ – رهبری آتی مسئول تضمین اجرا کلیه موازین حزبی در کلیه سطوح می باشد. رهبری آتی باید بطور روشن گزارش عملکرد رهبری، ارگانهای رهبری و کلیه کمیته های حزبی را در این زمینه به پلنوم بعدی یا کنگره ارائه دهد.
٢ – پلنوم رهبری منتخب خود را مامور میکند که مکانیزم و ابزارهای ڵازم را به منظور آموزش کلیه اسناد اساسنامه ای و همچنین نظارت مستقل بر نحوه عملکرد رهبری و ارگانهای اصلی تعریف و سازمان دهد.
٣ – پلنوم بر سازمان دهی سریع سازمان حزب، کمیته های اصلی و همچنین کمیته های کشوری و شهری در خارج کشور بر مبنای اسناد سازمانی از جمله سند مربوط به کار کمیته ای تاکید میکند.

ابراهیم باتمانی، اسماعیل ویسی، رضا دانش ، سلام زیجی ، سعید آرمان ، سیوان رضائی و فرهاد رضائی

قرار شماره چهارم
قرار در مورد آموزش مارکسیسم در حزب
حزب ما بر مبنای مبانی مارکسیستی تئوریک- سیاسی و برنامه ای منصور حکمت بنا شده است. اما حزب ما در قبال هر تحول که بورژوازی و جنبشهای راست کارگری و غیر کارگری از سر میگذراند بشدت از نظر تئوریک، آگاهی و شم سیاسی طبقاتی و پراکتیکی آسیب پذیر شده است. یک حزب مارکسیسستی – حکمتیستی تنها با قدرت و توان کادرهایی که به آن مبانی و سیاست و را حل ها پایبند و آگاه است میتواند مارکسیست و حکمتیست باقی بماند.
مدتها است که وجود آموزش پایه در حزب ما احساس میشود و از نظر ما این مهم را بیش از این نمیتوان نادیده گرفت.
پلنوم ٢٢ رهبری آتی را موظف میکند که در سطوح مختلف از جمله در سطح اعضا کمیته مرکزی و کمیته های اصلی حزب و دیگر کادرهای حزب در یک پروسه حداکثر شش ماهه مهمترین برنامه های آموزشی را برنامه ریزی و اجرا کند.
رضا دانش، سیوان رضائی ، علی عبدالی ، سلام زیجی ، اسماعیل ویسی و سعید آرمان

قرار شماره پنجم
قرار در مورد مسئله کرد و تحولات آن در منطقه
به دنبال تحولات منطقه به ویژه لیبی و سوریه ما شاهد تحرکات و تحولات جدیدی از سوی اپوزسیون بورژوازی ایران از جمله بورژوازی و ناسیونالیسم کرد هستیم.
در آخرین نشست دفتر سیاسی به سر خط این تحولات پرداخته شد و در همانجا بر اتخاذ سیاست روشنتر و فعالتر ما کمونیستها در برخورد به این روند اشاره گردید.
در این راستا پلنوم از ر‌هبری حزب میخواهد:
١ – سمینار مشترکی با دو حزب خواهر در این راستا برگزار کند
٢ - هر سه حزب سیاست روشن و مشترک خود را حول این روند طی بیانیه ای به جامعه اعلام کننند
٣ – برنامه و نقشه سیاسی- تبلیغی و عملی مشترکی از سوی هر سه حزب تدوین و در دستور کار قرار بگیرد
٤ – کمیته کردستان حزب را تقویت کرده و نقش مهمتری در این راستا ایفا کند.
٥----
سلام زیجی، ابراهیم باتمانی، رحمت فاتحی، ملکه عزتی، اسماعیل ویسی ، سعید آرمان و رضا دانش

قرار شماره ششم
قرار در مورد مبارزه با جریانات اسلامی در کردستان
عروج و رشد جریانات اسلامی در کردستان ایران به یک پدیده جدی و خطر ناک تبدیل شده است. سنندج و سقز به مراکز مهم این جریانات ارتجاعی تبدیل شده و این روند در کنارجنبش بورژوا- ناسیونالیستی کرد بیش از پیش فضای انقلابی و جنبش کارگری و کمونیستی را در کردستان با مخاطره روبرو کرده است.
پلنوم ٢٢ حزب ، رهبری حزب و از جمله کمیته کردستان را موظف میکند در مقابله با جریانات اسلامی تدابیر لازم را اتخاذ کرده و طی نقشه و برنامه روشن و زمان بندی شده به نقد، افشا و طرد این جریانات پرداخته و جامعه را علیه آنها بسیج نماید.
اسماعیل ویسی ، سلام زیجی، ثریا شهابی، رحمت فاتحی، رضا دانش، سعید آرمان و خالد حاج محمدی
***
به پلنوم بیست و دوم حزب
قرار در مورد حزب و قدرت سیاسی و حزب و جامعه از منصور حکمت
پلنوم بیست و دوم حزب کمونیست کارگری- حکمتیست بار دیگر بر مباحث حزب و قدرت سیاسی و حزب وجامعه از منصور حکمت به عنوان مبانی تدوین استراتژی و سیاست کمونیستی در راستای قدرت گیری سیاسی طبقه کارگر و کمونیسم تاکید میکند.
پلنوم از رهبری منتخب خود میخواهد در بطن تحولات پیش رو در منطقه و در ایران استنتاج روشن از این مباحث کرده و در نقشه و سیاستهای جاری حزب دخیل کند و نتیجه گیری روشن و عملی برای کلیه وجوه فعالیت های حزب از آن بنماید.
عبه دارابی ، سلام زیجی، رحمت فاتحی و اسماعیل ویسی
***
به پلنوم ٢٢ حزب
قرار در مورد گارد آزادی
گارد آزادی پروژه و یکی از ابزارهای مهم حزب وجنبش ما است. این عرصه را باید مجددا فعال کرد و به امر مهم رهبری منتخب پلنوم تبدیل گردد. واقعیت امروز تحولات سیاسی در منطقه و چشم انداز تلاطمات مهم در اوضاع سیاسی ایران و کردستان نیز یک بار دیگر راه اندازی سریع و قدرتمند گارد آزادی را برای حزب و جنبش کمونیستی و کارگری به یک امر غیر قابل چشم پوشی تبدیل کرده است.
پلنوم بیست و دوم حزب ضمن تاکید بر ضرورت گارد آزادی اکیدا از رهبری منتخب پلنوم میخواهد که فورا راه اندازی سازمان و فعالیت گارد آزادی را در دستور بگذارد و نقشه روشن آنرا در سطح سراسری و کردستان تدوین و اجرا کند.
سلام زیجی، صالح سرداری، رضا دانش، رحمت فاتحی، ثریا شهابی، عبه دارابی و سعید آرمان
***