TLogo



از کمیته کردستان
به: پلنوم 22 حزب حکمتیست


موضوع: پیشنهاد یک بحث و یک قرار از طرف کمیته کردستان، برای بحث و نتیجه گیری نهایی.

1- تحولات بورژوازی و جنبش ناسیونالیسم کرد در منطقه و سیاست و اقدامات ما در قبال آن. معرف این بحث، رفقا، سلام زیجی و رحمت فاتحی هستند.

2- قرار به پلنوم 22 حزب

بازگرداندن اختیارات سازماندهی حزبی به کمیته کردستان.

سپردن وظایف و اختیارات سازماندهی حزبی در شهرهای کردستان به کمیته سازمانده حزب، طی دوسال به تجربه نشان داده است:

1- به راندمان کار و تلف شدن بیمورد پتانسیل کاری حزب در کردستان لطمه زده است. ناهماهنگی زائد میان کمیته کردستان و کمیته سازمانده را ایجاد کرده است.
2- گزارشات مستند خود کمیته سازمانده، گواه زنده این واقعیت است و بخوبی نشان میدهد که حزب ما طی 2 سال اخیر در پیشبرد امر سازماندهی در کردستان، با دستاورد درخور توجه ای روبرو نبوده است.
3- لذا کمیته کردستان از پلنوم 22 میخواهد، وظایف و اختیارات سازماندهی حزبی در شهرهای کردستان به کمیته کردستان بازگردانده شود. در عین حال چنین تصمیمی با موازین اساسنامه ای حقوق و اختیارت کمیته های اصلی انطباق دارد.

کمیته کردستان حزب حکمتیست
تاریخ : 4 اکتبر 2011

تبصره: جهت یادآوری رفقای کمیته مرکزی، پلنوم 20 قرار فوق الذکر را بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار داد و تصویب نهایی آنرا به پلنوم بعد(پلنوم 21) موکول کرد. در پلنوم بعد، بخاطر شرایط حساس حاکم بر حزب، همگی توافق کردیم هیچ سند و قراری را به رای نگذاریم. ولی پلنوم 22، جا دارد در ادامه تصمیم قبلی خود، سرنوشت این قرار را روشن کند و نتیجه نهایی آنرا به تشکیلات ابلاغ نماید. با تشکر.

***
فایل 5
به پلنوم ٢٢ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
قرار در مورد تهدیدات جنگی جدید آمریکا و غرب و اسرائیل علیه ایران


دور جدیدی از تهدیدات جنگی از طرف دولتهای آمریکا و اسرائیل و دیگر دول غربی علیه ایران از سر گرفته شده است. این تهدیدات جنگی همگام با افزایش تحریمها، هم اکنون جامعه و مردم ایران را با مخاطرات جدی روبرو کرده است.
بهانه های پشت این تهدیدات هرچه باشد، طرفین این جنگ هر دو سوپرارتجاعی، سوپر جنایتکار و خواهان و نیازمند جنگند، از هر دوی اینها هر نوع کشتار و جنایتی و تحمیل هر نوع فاجعه ای برمردم بی دفاع و بیگناه قابل انتظار است.
در رویاروئی با مخاطرات احتمالی پیش رو، پلنوم بیست و دوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست تهدیدات جنگی دولتهای آمریکا، اسرائیل و دیگر دول غربی علیه ایران، هر نوع حمله نظامی به ایران و هر نوع جنگ روانی و ایجاد فضای جنگی را شدیدا محکوم میکند. حزب حکمتیست در عین حال هشدار میدهد که در برابر بهره برداری جمهوری اسلامی از این فضای جنگی برای تشدید سرکوب و خفقان علیه مردم باید قاطعانه ایستاد. حزب حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه را فرامیخواند که با تمام توان تلاش کنند صفوف خود را مستقل از دو طرف این کشمکش ارتجاعی و این تهدیدات ضدمردمی، در راه تحقق اهداف آزادیخواهانه خود متحد و نیرومند سازند.
٦ نوامبر ٢٠١١
پیشنهاد دهندگان:
فاتح شیخ
حمه سور

***


هفتم نوامبر 2011
قرار پیشنهادی به پلنوم 22 برای دخالت در اوضاع بحرانی دنیای امروز
فواد عبداللهی
جمال کمانگر
آذر مدرسی
محمد فتاحی
ادامه بحران جهانی سرمایه و رشد مقاومت توده ای در مقابل تعرضات لجام گسیخته به سطح زندگی مردم و طبقه کارگر از یک طرف و از طرف دیگر غیبت کمونیسم و کارگر به عنوان نیروی اجتماعی آلترناتیو در مقابل جهان موجود، نیروهای پرولتری در هر جای جهان را موظف به دخالت فعال در جهت شکل گیری چنین آآلترناتیوی چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه ای میکند. نمیتوان شاهد بی دست و پای تقلای قدرت های سرمایه داری جهانی برای مهار بحران و سرشکن کردن آن بر گرده بردگان سیستم موجود بود.
حزب حکمتیست به عنوان یک گردان کمونیستی در گوشه ای از این جهان وارونه موظف به دخالت نقشه مند سیاسی در این سطح مبارزه طبقاتی در تمام سطوح و با تمام توان است.
با توجه به این مهم،
پلنوم 22 کمیته مرکزی رهبری منتخب خود را موظف میکند تا با همکاری احزاب خواهر در عراق و کردستان و حضور تشکیلاتی در اقصا نقاط جهان، برای یک کار نقشه مند سازماندهی لازم در تمام سطوح سیاسی و تشکیلاتی را در لیست اولویت های کار خود قرار دهد.

***