TLogo


قرارهای پیشنهادی به پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست ژوئن ٢٠١١
اسد گلچینی، آذر مدرسی، خالد حاج محمدی


قرار شماره ١

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست سیاستها و جهتگیریهای رسمی تاکنونی حزب را بعنوان سیاستهای کمونیستی و کارگری تائید میکند.


قرار شماره ٢

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد تا از حزب در مقابل تعرض سیاسی کمونیسم بورژوائی و ناسیونالیسم کرد دفاع کرده و سد محکمی را در مقابل این تعرض سازمان دهد.


قرار شماره ٣

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست رهبری آتی حزب را موظف میکند که از موازین و ضوابط فعالیت حزبی مندرج در اصول سازمانی و متمم های آن دفاع کرده و در موارد نقض این موازین اشد برخورد انصباطی را اجرا کند.

قرار شماره ٤

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد تا پروژه های حزب و قدرت سیاسی و حزب و جامعه، بطور ویژه گارد آزادی و حضور رهبران کمونیست در میان مردم، را در اولویت کار خود قرار دهد و موانع سیاسی- اجرائی متحقق کردن این پروژه ها را رفع کند.

قرار شماره ٥

پلنوم بیست و یک حزب از رهبری آتی حزب میخواهد تضمین کند که مباحث سیاسی درون حزب به هیچ عنوان خدشه ای به جدالهای اساسی و رو به بیرون این حزب وارد نمیکند. حزب حکمتیست باید کماکان در صف اول مبارزه علیه صف طویل بورژوازی از جمهوری اسلامی گرفته تا کمونیسم بورژوائی و ناسیونالیسم ایرانی و کرد باشد.

قرار شماره ٦

با توجه به مباحث و اختلافات درون حزب پلنوم بیست و یک از رهبری آتی حزب میخواهد که تضمین کند اختلاف سیاسی در حزب خدشه ای در فعالیت ارگانهای حزبی وارد نمیکند و فعالیت مشترک همه کمیته ها و ارگانهای حزبی حول فعالیت رو به بیرون و بر مبنای اصول سازمانی صورت میگیرد.

قرار شماره ٧

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد تا یک رهبری سیاسی- اجتماعی و کمونیستی را بر مبنای "اصول و شیوه های رهبری کمونیستی"، بعنوان یک رهبری سیاسی نه سازمانی و تئوریک، رهبری مارکسیستی، کمونیستی و پیشتاز تامین کند. تامین این رهبری کمونیستی محک ارزیابی حزب از رهبری آتی است.


قرار شماره ٨

طبق متم اصول سازمانی مبارزه سیاسی در حزب حکمتیست مبارزه ای علنی و شفاف است. شفافیت و علنیت در مبارزه سیاسی به معنی طرح شفاف و علنی نظرات است نه علنی کردن اسناد حزبی. پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی میخواهد تا پیشبرد مبارزه سیاسی در حزب از طریق مکانیزمهای رسمی و تعریف شده حزبی را تضمین کند و به موارد پیشبرد این امر از کانال هاى غیررسمى و در کریدورها برخورد جدی داشته باشد.

قرار شماره ٩

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد کمک به ایجاد تشکلهای توده ای زنان و کارگری را با استفاده از شخصیتهای شناخته شده این عرصه ها در حزب در دستور کار حزب قرار میدهد.

قرار شماره ١٠

حزب حکمتیست حزبی متکی بر مصوبات رسمی و ارگانها و مراجع قانونی آن است. پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد از این اصل پایه ای و بویژه از قانونیت کمیته ها و مراجع حزبی و مصوبات رسمی دفاع کرده و بر اجرای آن نظارت کند.

قرارشماره ١١

پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست از رهبری آتی حزب میخواهد تا حفظ اتحاد سیاسی حزب را بعنوان یک هدف سیاسی مهم در دستورخود قرار دهد. در این راستا یکبار دیگر بر دو مصوبه زیر تاکید میگذارد:

متم اصول سازمانی: قرار ٢٠٠٢
اتحاد حزب به اعتبار خود یک هدف مهم و حیاتى است. تلاش براى متحد کردن و متحد نگاه داشتن، تلاش براى قانع کردن، و کوشش براى بهم بافتن اعضا و کادرهاى حزب یکى از مهمترین و حیاتى ترین وظایف هر كادر، هر كمیته، دفتر سیاسى و لیدر حزب است.  

متم اصول سازمانی: قرار  شماره ٧ - قرار در مورد نحوه پیش برد اختلاف نظر در حزب
اتحاد حزب به اعتبار خود یک هدف مهم و حیاتى است. تلاش براى متحد کردن و متحد نگاه داشتن، تلاش براى قانع کردن، و کوشش براى بهم بافتن اعضا و کادرهاى حزب یکى از مهمترین و حیاتى ترین وظایف هر كادر، هر كمیته، دفتر سیاسى و لیدر حزب است.  
شرط تضمین پیشبرد درست اختلاف نظر در حزب پذیرش رسمیت و احترام نهاد ها و ارگان های حزبی از طرف همه طرف های درگیر در یک بحث است. در این رابطه پلنوم هفتم به خصوص بر چند اصل زیر تاکید میکند:
از آنجا که سیاست و حزبیت کمونیستی معطوف به روش فعالیت جمعی و سازمان یافته است، هر سیاست و روشی که توسط هر فرد یا جمعی بعنوان یک روش سیاسی و یا تشکیلاتی در پیش گرفته میشود باید قابل تعمیم و قابل اتخاذ توسط همه باشد.
تحریم فعالیت در ارگان های حزبی به عنوان یک شیوه اعتراض اقدامی انحلال طلبانه و ضد حزبی است. تبلیغ و تشویق تحریم نشست ها، ارگان ها و فعالیت های  روتین و رسمی و مصوب حزب از جانب هر فرد یا جمعی مذموم، یک اقدام ضد حزبی است.
عضویت در هر نهاد، کمیته و ارگان حزبی یک امتیاز برای هر عضو حزب است. شرط سلامت رابطه سیاسی در حزب به رسمیت شناسی ارگان ها و نهاد های حزبی است. از اعضای کمیته ها و نهاد های حزبی انتظار میرود که در صورت رسیدن به هر اختلاف نظری، این اختلاف را قبل از هر جا در کمیته و نهادی که در آن عضو هستند مطرح کنند و به بحث بگذراند، تلاش کنند دیگران را به اتخاذ سیاست و روش پیشنهادی خود قانع کنند. طرح ابتدا به ساکن اختلاف نظر در بیرون حزب زیر پا گذاشتن ابتدائی ترین احترام به نهادی است که فرد عضو آن است.

***