TLogo


تمرکز کار رهبری حزب در میان طبقه کارگر
اسد گلچینی٬ آذر مدرسی و خالد حاج محمدی


حزب حکمتیست به عنوان جریانی که خود را بخشی از تحزب کمونیستی طبقه کارگر میداند٬ با همه تلاشها و پیشروی های تاکنونی هنوز فاقد رابطه محکم و موثر با طبقه کارگر در بعد اجتماعی است، رابطه حزب حکمتیست با طبقه کارگر نه جوابگوی نیاز یک حزب کارگری کمونیستی است و نه متناسب با محبوبیت عمومی و سیاسی این حزب است. حزب حکمتیست تلاش کرده است در جدالهای سیاسی خطی متمایز را دنبال کند و طبقه کارگر را نمایندگی کند. طبقه کارگر و خصوصا رهبران و فعالین کمونیست طبقه کارگر به حزب حکمتیست به چشم مثبت نگاه میکنند. تبدیل این موقعیت به ایجاد یک رابطه مستقیم و محکم نیاز امروز حزب ما است و جواب به این نیاز مبرمترین و اصلی ترین وظیفه رهبری حزب و مهمترین معظل جریان ما است.

پلنوم کمیته مرکزی تلاش نقشه مند و جدی و با برنامه برای حل این معضل را مهمترین و اصلی ترین اولویت رهبری حزب میداند و بر این اساس رهبری حزب را ملزم میکند که:

1.تلاش برای جواب دادن به مشغله ها و معضلات فعالین و رهبران کمونیست طبقه کارگر٬ جواب به معضلات سیاسی٬ فکری و پراتیکی آنها و تلاش برای دادن یک افق روشن سیاسی و یک پرچم مارکسیسی به آنها را از وظایف جدی خود میداند.

2.تلاش برای برداشتن موانع اتحاد صفوف کارگران، فعالین و رهبران کمونیست طبقه کارگر در مبارزات جاری اقتصادی و سیاسی این طبقه از اولویتهای اصلی رهبری حزب است.

3.سازمان حزب باید طبقه کارگر و بویژه پرولتاریای صنعتی ایران را موضوع کار خود قرار دهد. این سازمان همراه با رشد مبارزات کارگران و اتحاد رهبران و فعالیت آنها قابل رشد است و لولای اتحاد رهبران و سازماندهندگان این طبقه در محل کار و زیست خودشان است. این سازمان باید هماهنگ با رهبری حزب برای آگاه و متحد کردن کارگران و تقویت شبکه های رهبران و آژیتاتورهای طبقه کارگر مبارزه کند. ایجاد کمیته های کمونیستی در بطن این مبارزه و فعالیت یکی از مضامین پایه ای کار ما در میان طبقه کارگر است.

4.رهبری حزب حکمتیست وظیفه دارد همه امکانات خود را برای در دسترس قرار دادن حزب و رساندن ادبیات خود و ادبیات پایه ای کمونیسم کارگری به میان کارگران و مشخصا محافل و جمعهای کارگران کمونیست را بکار اندازد.

5.حزب حکمتیست اتحاد کارگران کمونیست درون طبقه کارگر به عنوان لولای اتحاد کل طبقه کارگر را شرط اتحاد صفوف طبقه کارگر میداند. کمک به اتحاد کارگران کمونیست را در اولویت خود میداند و برای تحزب کمونیستی طبقه کارگرمیکوشد و کمته های کمونیستی را به عنوان ظرف تحزب کمونیستی طبقه کارگر دنبال میکند.

6.رهبری حزب ملزم است این اقداما را قدم به قدم و نقشمند و آگاهانه دنبال کند و هر پلنوم نتیجه و میزان کار و همزمان موانع کار خود را به کمیته مرکزی بطور ویژه گزارش کند.

اسد گلچینی٬ آذر مدرسی و خالد حاج محمدی