TLogo



قرار پلنوم هفدهم حزب حکمتیست در تایید سیاستهای ایندوره حزب


تحولات بعد از "انتخابات بیست و دوم خرداد" در ایران و بر بستر آن عروج جنبش بورژوایی سبز سیمای سیاسی جامعه و قطب بندی جنبشها و احزاب سیاسی را به طور اساسی تغییر داد. کل اپوزیسیون بورژوایی ایران و جناحهای راست و چپ آن امید و آرزوی خود را به جنبش سبز و افق و تصویر آن گره زدند. کمونیسم بورژوائي بار دیگر همانند مقطع انقلاب 57 به صف این جنبش پیوست و طبقه کارگر و مردم انقلابی را به تبدیل شدن به پیاده نظام بورژوازی فراخواند. کمونیسم بورژوائی نه تنها به جنبش کارگری بلکه به مبارزه برای آزادی های سیاسی، به مبارزه برای حق زن، مبارزه برای جدائی مذهب از دولت و به سرنگونی جمهوری اسلامی پشت کرد.


در مقابل عروج جنبش بورژوایی سبز و اهداف و سیاستهای ضد کارگری، ضد آزادی، ضد سکولار و ضد زن آن ، حزب کمونیست کارگری - حکمتیست و بخش کوچکی از کمونیست ها و فعالین طبقه کارگرسیاست و صدای متمایز طبقه کارگر را نمایندگی کردند، بر اهداف و منافع طبقه کارگر و مبارزه مستقل آن جدا از صف جریانات بورژوایی تاکید نمودند. حزب حکمتیست بر این حقیقت تاکید کرد که نباید نیروی طبقه کارگر و مردم آزادیخواه به گوشت دم توپ کشمکش جناحهایی بورژوایی تبدیل شود. حزب حکمتیست بر ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی تاکید کرد و طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را به برافراشتن پرچم سیاسی انقلابی و شفاف و اتحاد و تشکل و همبستگی موثر طبقاتی و مبارزاتی فراخواند.


پلنوم هفدهم کمیته مرکزی حزب حکمتیست ضمن تاکید بر حقانیت و مارکسیستی بودن سیاستهای این دوره حزب و اهمیت تاریخی آنها، بار دیگر همه کارگران آگاه و کمونیست٬ همه زنان و مردان و جوانان آزادیخواه و برابری طلب را به پیوستن به حزب حکمتیست، به حزب کارگران کمونیست برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و تحقق انقلاب سوسیالیستی و برای ایجاد جامعه ای آزاد و برابر فرامیخواند.