TLogo


ملاحظاتی اصلاحی بر قرار شماره 3 در مورد سازمان رهبری حزب

اسماعیل ویسی

رفیق گرامی کوروش مدرسی!
همراه گرمترین درودها، خسته نباشید.

در قرار شماره 3 نکات زیرگنگ و نا مفهوم میباشد. بر همین اساس فکر میکنم، گنجاندن این ملاحظات اصلاحی خواهد توانست طرح سازمان رهبری حزب را تکمیل کند. و لازم هست پلنوم به تصویب برساند-
خواهش میکنم قبل از برگزاری پلنوم، اگر ملاحظهای ندارید، در اختیار اعضای کمیته مرکزی قرار بدهید.

نکات نا مفهوم:

جایگاه دفتر سیاسی بعنوان " نماینده کمیته مرکزی مابین 2 پلنوم " و مرجع اصلی و نهائی سیاسی هدایت گر و سیاست گذار در این فاصله و ناظر برپراتیک کردن مصوبات پلنوم و کار دبیرکمیته مرکزی و هیئت همراه " هیئت دبیران و--- " و جوابگو بودن به پلنوم کمیته مرکزی.

چگونگی انتخاب دبیر کمیته مرکزی و جایگاهش
جایگاه " رهبر و سخنگوی حزب " رو به جامعه
در نتیجه لازم هست این نکات که طرح را تکمیل خواهد کرد، اضافه شود.


در حزب جکمتیست رهبری جمعی می باشد.
ارگان " نهاد " دفتر سياسى " عالی ترین ارگان رهبری سیاسی حزب " و مجری سیاستها و مصوبات رسمی پلنوم کمیته مرکزی میباشد که از طرف اعضای کمیته مرکزی انتخاب شده و در فاصله دوپلنوم مسؤل سیاست گذاری جدید و رهبری و هدایت سیاسی حزب را در ابعاد متفاوت فعالیتهای حزبی بر عهده دارد. که برای پیشبرد امورات روزمره سیاسی، تشکیلاتی " جمع کاری، نشسته، هیئت اجرائی یا دبیران " را سازماندهی می نماید.
دفتر سیاسی لازم هست که فونکسیونهای متفاوت را از اعضای دفتر سیاسی در زمینه های تحقیقی، سیاسی، تبلیغی، تشکیلاتی و اجتماعی و ... را برای هدایت سیاسی حزب سازمان میدهد.

- دبیر کمیته مرکزی از طرف پلنوم کمیته مرکزی انتخاب می شود.
- دبیر کمیته مرکزی در راس حزب قرار دارد و عملا رهبر و سخنگوی حزب رو جامعه میباشد.
- رهبری هیئت اجرائی حزب بعهده دبیر کمیته مرکزی می باشد و در این ارگان در سیاست گذاری و تصمیم گیری از حق و حقوق برابر با سایر اعضا بر خوردار است و دارای هیچگونه حق وتوئی نیست.

دبیر اجرائی حزب بعنوان معاون دبیر کمیته مرکزی انتخاب می شود.

13 اکتبر 2009
-----------------