TLogo



از: دفتر سیاسی حزب حکمتیست
به: کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری عراق، حزب کمونیست کارگری کردستان و ریبوار احمد
رونوشت: دبیر کمیته مرکزی حزب حکمتیست، رفیق ثریا شهابی



رفقای عزیز سامان کریم، امجد غفور و ریبوار احمد

با گرمترین سلامها

نامه مشترک شما به تاریخ ١٣ دسامبر بدست ما رسید. باز هم از احساس مسئولیتتان در رابطه با وضعیت نا مناسبی که هیئت دائم حزب برای حزب ایجاد کرده است، تشکر میکنم.

در رابطه با پیشنهادات شما لازم است نکات زیر را به اطلاعتان برسانم:

١- در مورد برگزاری پلنوم فوق العاده پیشنهاد مناسبی است و رفیق ثریا میتواند در این مورد تصمیم بگیرد. اما طبق اصول سازمانی حزب حکمتیست، تصویب یا رد اسناد استراتژیک حزب فقط در صلاحیت کنگره حزب است. لذا تصویب یا رد این سند در صلاحیت پلنوم فوق العاده کمیته مرکزی نیست. پلنوم میتواند به نقض اساسنامه حزب توسط هیات دائم رسیدگی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
بند ۸ متمم اصول سازمانی حزب کمونیست کارگری – حکمتیست:
"هر کمیته، ارگان و یا مسئولى در مقابل پلاتفرم، برنامه و اسنادى که در هنگام انتخاب، پایبندى خود را به آنها را اعلام کرده است متعهد است و نمى تواند آنها را نقض کند. در صورت نیاز به تغییر این اسناد یا سیاست ها، ارگان یا مسئول باید بدوا موافقت نهاد انتخاب یا منصوب کننده را در نشست رسمى آن نهاد جلب کرده باشد. زیر پا نهادن رسمى یا عملى این اسناد با حفظ پست تشکیلاتى مربوطه مغایر است." 

٢- هدف ما از اعلام رسمی غیر قانونی بودن عضویت این رفقا در دفتر سیاسی نه بدلیل اختلاف سیاسی که بدلیل زیر پا نهادن سیستماتیک موازین حزبی از طرف این رفقا و بطور ویژه تصویب سندی است که با عضویت آنها در دفتر سیاسی در تناقض است. اختلاف برسر کار محفلی، لغو تمام موازین حزبی، دست بردن به ابزارهای تشکیلاتی برای تنبیه و خلع مسوولیت رفقای حزبی و اعلام انحلال حزب است. مقابله با این سنت و ارگانی که نماینده آن است عین دفاع از حزب وقانونیت آن است. رفقا با زیر پا گذاشتن موازین حزبی عملا حزب را منحل اعلام کرده اند.

٣- طبق اصول سازمانی حزب مبارزه سیاسی در حزب حکمتیست شفاف و علنی است.
بند ۴ متمم اصول سازمانى حزب كمونیست كارگرى – حكمتیست:
"مبارزه فکرى و سیاسى در حزب بشکل علنى و از طریق نشریات و سمینارهاى علنى انجام میشود. موافقت و مخالفت حزب و نهاد هاى آن با یك نظر یا تبیین تنها از كانال موافقت یا مخالفت با سیاست هاى پیشنهادى ناشى از آن نظر معنى پیدا میكند. تنها استثنا در علنیت، بحث در مورد سیاست ها و تصمیماتى است که علنى شدن آنها براى حزب نتایج امنیتى زیانبار داشته باشد. طبقه بندى امنیتى هر بحث در شروع آن توسط كمیته یا ارگانى كه بحث در آن انجام میشود تعیین میگردد."  
بنا بر این، از آنجا که پلاتفرم هیئت دائم علنی رو به جامعه اعلام شده است، پس گرفتن آن یا رد آن هم باید به همین درجه شفاف و علنی باشد. مبارزه سیاسی مخفی و پشت پرده در حزب حکمتیست سنت نیست. قبول میکنید نمیتوان سندی به این درجه از اهمیت را علنی رو به بیرون اعلام کرد و غیر رسمی و غیر علنی آنرا زیر فرش کرد.

رفقای عزیز!

ما در راستای پیشنهادات مسئولانه شما اعلام می کنیم که، تنها راه ممکن برای خروج از این وضعیت و قانونیت یافتن هیئت دائم و دفتر سیاسی کنونی و ممانعت از اضمحلال و انحلال حزب تنها پس گرفتن رسمی سند و اعلام آن در همان سطح علنی است.

در صورتی که رفقا به این مسئله که در جهت درخواست شما هم هست تن ندهند و از این فرصت برای تصحیح اشتباهاتشان استفاده نکنند؛ ما بیانیه اعلام رهبری رسمی و قانونی را با هدف حفظ حزب و تعهد به مصوبات و اسناد تا کنونی و احترام و اتکا به کمیته های حزبی به عنوان ستون فقرات حزب را حداکثر تا آخر وقت ١٤ دسامبر منتشر می کنیم.



با احترام
آذر مدرسی
از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
١٣ دسامبر ٢٠١١