TLogo


از: دفتر سیاسی حزب حکمتیست
به: کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری عراق و حزب کمونیست کارگری کردستان
رونوشت: ریبوار احمد


فقط برای شما است، لطفا در هیچ سطحی توزیع نشود.

رفقای عزیز سامان کریم، امجد غفور و ریبوار احمد

شما در جریان مباحثات و اختلافات در حزب ما هستید. جهت اطلاع شما٬ هیئت دائم دفتر سیاسی اخیرا پلاتفرمی را به اسم حزب حکمتیست رو به جامعه اعلام کرده است و رسما به نام حزب، استراتژی سیاسی سازمانی حزب را تغییر داده، صریحا و علنا بر ضرورت تغییر ریل در حزب حکمتیست تاکید کرده و خود را نماینده این تغییر ریل اعلام کرده اند.

دفتر سیاسی و هیئت دائم بعنوان ارگان رهبری حزب موظفند حزب را در چهارچوب مصوبات رسمی حزب (چه سیاسی و چه قانونی) رهبری کنند و به این مصوبات پایبند بمانند. متاسفانه رفقا بعنوان منتقدین خط رسمی حزب به جای اینکه با همین پلاتفرم فراکسیونی را در مقابل خط رسمی حزب اعلام میکردند، پس از انتخاب و اعتماد پلنوم به آنها پلاتفرم انتقادی خود را به نام حزب رو به جامعه اعلام کردند.

علیرغم شکایت ما از این اقدام غیر قانونی، علیرغم تلاش ما در جلسه اخیر دفتر سیاسی برای متوجه کردن این رفقا به غیر قانونی بودن کارشان، در توضیح اینکه تعیین استرتژی سیاسی سازمانی حزب و تغییر آن در صلاحیت بالاترین مرجع این حزب یعنی کنگره است، علیرغم تلاش ما برای متوجه کردن این رفقا که با اینکار حزب را در موقعیت بسیار خطیری قرار داده اند و قانونیت خود را زیر سوال میبرند، علیرغم همه اینها این سند به تصویب دفتر سیاسی رسید. طبق موازین حزب حکمتیست "هر کمیته، ارگان و یا مسئولى در مقابل پلاتفرم، برنامه و اسنادى که در هنگام انتخاب، پایبندى خود را به آنها را اعلام کرده است متعهد است و نمى تواند آنها را نقض کند" و در ضورت نقض این اسناد عملا قانونیت خود را از دست میدهد و هیئت دائم و اکثریت دفتر سیاسی با اتکا به این استدلال غیرقانونی که ما اکثریت هستیم پس مجازیم هر تغییری در استراتژی حزب ایجاد کنیم دست به این اقدام زدند. ارگانی که با تعهدات گنگره چهار و پلنوم بیست و یک رهبری حزب را به عهده گرفته، رهبری که قرار است حافظ منافع عمومی حزب و قوانین و موازین حاکم بر آن باشد، رهبری که باید نماینده سیاسی حزب رو به بیرون و رو به حزب باشد، در اولین اقدام خود همه این تعهدات را زیر پا گذاشت و این سلب صلاحیت قانونی کردن را از خود است.

با اینکار برای ما راهی باقی نماند جز اینکه وظیفه خود در مقابل حزب را عملی کنیم و به عنوان نمایندگان منتخب کنگره تعهد خود به کنگره حزب را اعلام کنیم و از خط رسمی حزب و قانونیت آن دفاع کنیم، عدم رسمیت و قانونی بودن این ارگان را اعلام کنیم و بعنوان رهبری قانونی و رسمی حزب حکمتیست، رهبری مدافع خط رسمی، حزب را تا کنگره رهبری کنیم.

این رفقا هنوز امکان اینکه حزب را از این وضعیت بیرون بیاورند دارند. قبول صریح و جسورانه اشتباه و نقض موازینی که انجام داده اند و پس گرفتن پلاتفرمی که خط رسمی حزب را زیر پا میگذارد تنها راه بیرون رفت از این وضعیت است. امیدواریم این رفقا به مسئولیت خود در قبال حزب و جامعه واقف باشند و بیش از این از خود سلب صلاحیت نکنند.

ما وظیفه خود دانستیم قبل از انتشارعلنی بیانیه این مسئله را به شما اطلاع دهیم و از هرگونه بحث و مشورت و اظهار نظر شما استقبال می کنیم.

با احترام فراوان
آذر مدرسی


از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
١٢ دسامبر ٢٠١١

ضمیمه: شکایت رسمی ما به دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی
نامه رفیق خالد به رفیق رحمان حسین زاده
جوابیه رفیق رحمان به خالد