TLogo



به: دفتر سیاسی
رونوشت: دبیر کمیته مرکزی، رفیق ثریا شهابی
موضوع: طرح شکایت از رئیس دفتر سیاسی و هیئت دائم
آذر مدرسی
خالد حاج محمدی
مطفر محمدی
اسد گلچینی

 


رفقا

چند هفته از عمر رهبری جدید حزب میگذرد و در همین چند هفته حزب حکمتیست چه در عرصه سیاست و چه در سازمان و سنت حزبی و موازین حزبی تغییرات جدی کرده و با عقبگردی جدی در همه عرصه ها روبرو شده است. مسئول مستقیم و تنها مسئول این امر هیئت دائم و در راس آن رئیس دفتر سیاسی است. این واقعیت را در فاکتهای زیادی میتوان مشاهده کرد که در حوصله این نامه نیست.

مهمترین مسئله اعلام غیر قانونی و علنی پلاتفرم هیئت دائم است. پلاتفرمی که ادعانامه یک فراکسیون اعلام نشده در حزب و علیه خط رسمی حزب، مصوبات و سیاستها و هویت متمایز حزب حکمتیست است.

این سند که پلاتفرم رفیق رحمان حسین زاده برای رهبری حزب بود در پلنوم کنار گذاشته شد. از اینرو هیئت دائم و رهبری منتخب پلنوم موظف است طبق آخرین مصوبه این حزب یعنی قرار پلنوم بیست ویک "تائید بر سیاستهای تاکنونی حزب" این حزب را رهبری کند. زیر پا گذاشتن رسمی و علنی این مصوبه و اعلام مخالفت با سیاستهای تاکنونی حزب و اعلام "ضرورت تغییر ریل" در حزب غیر قانونی و با حفظ پست تشکیلاتی مربوطه مغایر است.

بند ۸ متمم اصول سازمانی "هر کمیته، ارگان و یا مسئولى در مقابل پلاتفرم، برنامه و اسنادى که در هنگام انتخاب، پایبندى خود را به آنها را اعلام کرده است متعهد است و نمى تواند آنها را نقض کند. در صورت نیاز به تغییر این اسناد یا سیاست ها، ارگان یا مسئول باید بدوا موافقت نهاد انتخاب یا منصوب کننده را در نشست رسمى آن نهاد جلب کرده باشد. زیر پا نهادن رسمى یا عملى این اسناد با حفظ پست تشکیلاتى مربوطه مغایر است." 

طبق مصوبات حزبی هر فرد یا جریانی که مخالف خط رسمی حزب است برای سوق دادن حزب به سمت دیگری باید ابتدا فراکسیون خود را بعنوان یک سازمان حزبی در مقابل خط رسمی حزب اعلام کند. نه اینکه پس از قبول مسئولیت بعنوان رهبری یک ارگان یا حزب پلاتفرم مخالفت رسمی خود با سیاستهای رسمی را اعلام کند.

بند ٢ از "قرار شماره ۵-   مقررات تکمیلی در مورد ایجاد فراکسیون" مصوب پلنوم هفت کمیته مرکزی حزب حکمتیست "فراکسیون یک جمع تبادل نظر و یا جمع هم نظر نیستند. یک فراکسیون یک سازمان حزبی است و حزب برای آن حقوقی را به رسمیت میشناسد. فراکسیون یک سازمان حزبی در مقابل خط رسمی حزب است برای سوق دادن حزب به سمت دیگری."

بنابراین ما خواهان این هستیم که دفتر سیاسی در اسرع وقت این پلاتفرم را علنا غیر قانونی اعلام کند و رسما آنرا پس بگیرد.
ما نه فقط حق خود بلکه بعنوان مدافعین خط رسمی و تا کنونی حزب وظیفه خود میدانیم که برای به نتیجه رساندن این مسئله از همه ابزارهای تشکیلاتی استفاده کنیم.

با احترام
آذر مدرسی
خالد حاج محمدی
مطفر محمدی
اسد گلچینی

٧ دسامبر ٢٠١١