TLogo


از هیئت دایم دفتر سیاسی
به سردبیر کمونیست هفتگی - رفیق خالد حاج محمدی
موضوع : جواب به یادداشت مورخ 24 نوامبرشما

رحمان حسین زاده


رفیق خالد عزیز!
یادداشت 24 نوامبر 2011 شما در مورد "پلاتفرم سیاسی، عملی هیئت دایم دفتر سیاسی حزب" را دریافت کردیم. ایرادات قانونی که به انتشار این سند در نشریه کمونیست هفتگی گرفته اید، به دلایل زیر وارد نیست.
1-طبق سند "طرح سازماندهی رهبری حزب" که در همین پلنوم بیست ودوم تصویب شد، هیئت دایم دفترسیاسی حق تصویب و انتشار این "پلاتفرم سیاسی، عملی" را دارد. با مراجعه به کلیت طرح رهبری مصوب و مشخصا بند ب آن، این واقعیت به روشنی مشاهده میشود و جای هیچ ابهامی نیست. در بند ب نوشته شده است.
" ب: اين مجمع فقط رهبرى اجرايى و مديريت حزب را بر عهده ندارد، بلکه رهبرى به معنى وسيع کلمه را برعهده دارد. طراحى کليه سياستها، تاکتيکها، نقشه عملها، کمپين ها و غيره ، تشريح آنها در داخل و خارج حزب، دفاع از آنها، پياده کردن آنها، بسيج نيرو در حزب و طبقه و جامعه براى آنها، اساس فعاليت اين جمع است. نوشتن و سخن گفتن در قلمروهاى مختلف، از مسائل نظرى تا امور سازماندهى، يک جزء اصلى و تفکيک ناپذير کار اين جمع و اعضاى آن است. تبديل اين هيات به يک ارگان اجرايى و مدير صرف، معادل محروم شدن حزب از رهبرى به معنى واقعى کلمه است." از سند "طرح سازماندهی رهبری حزب" مصوب پلنوم بیست و دوم
2- این پلاتفرم فرد و یا رفیق رحمان نیست، سابقه و پیشینه آن هر چه بوده است، هیئت دایم دفتر سیاسی و اعضای آن با وسواسی این سند را بررسی کرده و در نشست رسمی خود بتاریخ بیست و دوم نوامبر آن را تصویب کرده اند. این سند مصوب هیئت دایم دفتر سیاسی است که حق دارد در "داخل و خارج حزب" با استناد به بند ب سند رهبری آن را پیاده کند.
3- اعلام این پلاتفرم به معنای دور زدن دفتر سیاسی نیست. این ایراد شما هم وارد نیست . طبق طرح سازماندهی رهبری حزب ، "رهبری نشسته (که در این طرح هیات دائمی دفتر سیاسی نام گذاشته شده است) ، بخشی از خود دفتر سیاسی است که از طرف دفتر سیاسی برای رهبری سیاسی و هدایت عملی و سازماندهی حزب انتخاب میشود" از بند سوم طرح سازماندهی رهبری.
در این مورد هم ابهامی نیست. هیئت دایم در فاصله دونشست دفتر سیاسی "رهبری سیاسی و عملی حزب را به عهده دارد، طراحی کلیه سیاستها، تاکتیکها، نقشه عملها و کمپین ها و غیره" بر عهده این ارگان است. اتفاقا این جزو وظایفی است که دفتر سیاسی برای همین منظور انتخابش کرده است. هیئت دایم در نشست دفتر سیاسی در مقابل دفتر سیاسی جوابگو ی سیاستهای اتخاذ شده خود خواهد بود.
4- انتشار این سند در کمونیست هفتگی قانونی است . نشریه مرکزی حزب ارگان اعلام سیاستهای مصوب رهبری حزب است. واضح است نشریه کمونیست و سردبیرآن لازمست سیاست مصوب ارگان رهبری حزب و در این مورد معین مصوب هیات دائم دفتر سیاسی را در نشریه مرکزی جاری کنند.
5- بنا به دلایل بالا و قانونیت مسئله ، هیئت دایم دفتر سیاسی با درخواست شما مبنی بر موکول کردن تعیین تکلیف این سند تا جلسه حضوری دفتر سیاسی موافق نیست. تاخیر در اعلام این پلاتفرم سیاسی عملی مصوب به معنای عدم پیشرفت کار هیات دائم است . هیئت دائم با اتکا به این پلاتفرم با تعجیل یک مجموعه اقدامات سیاسی و تشکیلاتی را در دستور گذاشته است و جایز نیست تاخیر کند. لذا به عنوان سردبیر نشریه کمونیست هفتگی از شما میخواهیم این سند مصوب هیئت دایم را در خود نشریه کمونیست هفتگی این هفته، و نه در ضمائم ویژه آن منتشر کنید.
6- طبعا شما و هر عضو دفتر سیاسی منتقد این پلاتفرم و این اقدام هیئت دائم، میتوانید در نشست حضوری دفتر سیاسی نقد و نظر خود را مطرح کنید و هیئت دائم جوابگو خواهد بود و نهایتا دفتر سیاسی قضاوت خواهد کرد.
7- مکاتبات حول این مسئله را قبل ازجلسه حضوری دفتر سیاسی همراه با اسناد دیگر، در اختیار دفتر سیاسی قرار خواهیم داد.

موفق باشید
از طرف هیئت دایم دفتر سیاسی حزب
رحمان حسین زاده
بیست و چهارم نوامبر 2011