اطلاعیه خانه مردم حزب حکمتیست- استکهلم

 

 

تجمع در حمایت از کارگران اعتصابی و

 "کمیته هماهنگی اعتصاب روستبورگ" افریقای جنوبی

 

 

 

 

روز جمعه ١٢ آبان ١٣٩١ (٢ نوامبر ٢٠١٢)  تجمع اعتراضی با شرکت احزاب و جریانات و نهادهای ایرانی و سوئدی در حمایت از کارگران اعتصابی و "کمیته هماهنگی اعتصاب روستبورگ" در مقابل سفارت افریقای جنوبی برگزار گردید.

شرکت کنندگان این تجمع پلاکارد و باندرولهایی با مضمون دفاع از صدهزار کارگر اعتصابی٬ دفاع از مطلبات آنها و همچنین دفاع از کمیته های اعتصاب کارگران و علیه دولت و سرمایه داران افریقای جنوبی و در محکومیت کشتار کارگران اعتصابی در دست داشتند. همچنین در این تجمع نمایندگان احزاب و جریانات و نهادهای شرکت کننده در سخنرانیهای خود بر اهمیت دفاع از کارگران اعتصابی و همسرنوشتی کل طبقه کارگر تاکید کردند.

پری زارع مسئول خانه مردم حزب حکمتیست در استکهلم در این تجمع پیام آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب حکمتیست خطاب به کارگران اعتصابی و کمیته های اعتصاب آنها را قرائت کرد. دبیر کمیته مرکزی در پیام خود ضمن اعلام پشتیبانی تمام و کمال حزب حکمتیست از کارگران معادن و کمیته های اعتصاب آنها٬ بر اهمیت دفاع کل طبقه کارگر و نهادها و تشکلات آنها٬ از اعتصابات کارگران آفریقای جنوبی تاکید کرد. همچنین در این پیام اشاره شده بود که مبارزات کارگران افریقای جنوبی٬ بخشی از مبارزه طبقه کارگر به عنوان یک طبقه برای بهبود زندگی و علیه سرمایه داری است. همچنین بر جایگاه مهم و حرکت پیشرو کارگران آفریقای جنوبی در تشکیل کمیته های اعتصاب به عنوان ابزار تامین اتحاد کارگران و تضمین موفقیت آنها در این اعتصابات اشاره داشت.

 

زنده باد کارگران معادن آفریقای جنوبی

زنده باد کمیته های اعتصاب

زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر

خانه مردم حزب حکمتیست – استکهلم

دوم نوامبر ٢٠١٢

www.hekmatist.com