قرارشماره ۳

 در مورد تحریم های اقتصادی علیه ایران

پیشنهاد کننده: کمیته مرکزی) اسد گلچینی٬ آذر مدرسی٬ ثریا شهابی٬ اعظم کم گویان٬ محمد فتاحی٬ امان کفا٬ سهند حسینی٬ آسو فتوحی٬ خالد حاج محمدی)

دامنه تحریمهای اقتصادی علیه ایران٬ به بهانه خطر ایران اتمی٬ هر روز ابعاد وسیعتری میگیرد. این تحریمها جنگی اعلام نشده و سلاح کشتار جمعی است که اولین قربانیان آن طبقه کارگر و اقشار زحمتکش جامعه است.

بر متن این تحریمها، جمهوری اسلامی و بورژوازی ایران علاوه بر انداختن فشار تحریم بر دوش طبقه کارگر و اقشار زحمتکش، اعتراض طبقه کارگر برای بهبود در زندگی خود را، به بهانه این تحریم عقب رانده اند. دستمزد روزانه بخش وسیعی از کارگران را پرداخت نمی کنند! با تحمیل گرانی سرسام آور و براه انداختن بیکارسازیهای وسیع در مهمترین مراکز صنعتی و خدماتی٬ به موقعیت طبقه کارگر و اتحاد این طبقه در مقابل بورژوازی و دولت آن به شدت لطمه زده اند.

علاوه بر این، سیاست ضد انسانی تحریم اقتصادی و عکس العمل ضدانسانی بورژوازی و دولت جمهوری اسلامی،  در تحمیل بار آن بدوش مردم و طبقه کارگر، خطر کشاندن اکثریت مردم ایران به استیصال و تحمیل یک عقب گرد به فضای جامعه ایران را، افزایش داده است.  

در این میان، اپوزیسیون راست و چپ که تحریم و اعمال فقر و استیصال به جامعه را فریبکارانه "ابزار" به میدان آمدن مردم علیه جمهوری اسلامی میدانند٬ تماما ضد اجتماعی اند و در کنار دول غربی و جمهوری اسلامی، علیه طبقه کارگر و زندگی و معیشت مردم محروم در یک صف ایستاده اند.

حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن تحریمهای اقتصادی و تعرض سرمایه و دولتش به سطح معیشت مردم، سازمان دادن مقابله با موج بیکار سازی وسیع و فقر و گرانی به بهانه تحریم، را فرامیخواند. حزب حکمتیست در عین حال مدافعان تحریم اقتصادی،  از چپ تا راست را، بعنوان دشمنان امنیت و آسایش مردم که در کنار دولتهای تحریم کننده و جمهوری اسلامی مشترکا علیه مردم عمل میکنند، افشا میکند.  

طبقه کارگر ایران تامین زندگی انسانی٬ داشتن دستمزد بالا و مناسب یا بیمه بیکاری کافی و متناسب با سطح تورم واقعی در جامعه را،  با یا بدون تحریم اقتصادی، حق خود میداند. حزب حکمتیست همراه همه فعالین و رهبران دلسوز طبقه کارگر ایران٬ تلاش برای اتحاد هرچه بیشتر کل طبقه کارگر، اعم از شاغل و بیکار، زن و مرد، ایرانی و "خارجی" را علیه سرمایه و برای تامین مطالبات فوق امر خود میداند.