TLogo


مجمع پلنوم اعضا؟
پرده آخر نمایش هیئت دائم
محمد جعفری


بیست و ششم ماه ژانویه ٢٠١٢


طراحان هیئت دائم سابق، بطرز عجیبی به فعالیت نمایشی روی آورده اند! بجای طرح درست صورت مساله مبانی اختلافات، همیشه اول در فکر تسخیر تشکیلاتی و سپس اعلام اختلافات هستند. بجای چشم در چشم واقعیت دوختن، به رسمی شناسی معضلات خویش و شفاف سازی تفاوت های خود با حزب، در فکر پاتک زدن، تغییر صورت مساله و اقدامات نمایشی هستند. عزیزان! شما که مخالف سیاست های حزب هستید، آن را مدون سازید. برگزاری جلسات نوزده نفره اعضای کمیته مرکزی پاسخ به وضعیت نبود.

 
در روزهای ٢١ و ٢٢ ماه ژانویه ٢٠١٢ "مجمع پلنوم اعضا" با شرکت تنی چند از اعضای کمیته مرکزی و کادرهای حزب توسط هیئت دائم سابق برگزار شد. باز با اهرم بسیار موقت جلسات... نفره جهت فرعی کردن معضل هویتی خویش روی آورند. شما با سیاست و استراتژی حزب مشکل سیاسی دارید، این ظرف،ظرف پاسخ گویی سیاسی و استراتژی به آن نبود و نیست. با تجمع مجمع اعضای باسم پلنوم، تعیین تکلیف رویکرد سیاسی با حزب مشخص نمی شود. اسم آن را هر چه بگذاریم، پلنوم نبود.


ضمن احترام عمیق به شرکت کنندگان این مجمع، باید گفت آنها پرده روپوش نمایشی بودند که هیئت دائم سابق جهت پنهان کردن مشکل خود با حزب در پشت آن؛ آنان را فراخوان داده بودند. قرار بود به وسیله این مجمع؛ غیره رسمی بودن و شرکت نکردن اکثریت اعضای کمیته مرکزی حزب در آن نمایش را به روی خود نیاورند. برای پاسخ ندادن به سئوالاتی که برای هر کدام از شرکت کننده گان مطرح است، این نمایش میخواست با ضرب جلسات نوزده نفره پاسخ بدهد. مشخص شد مشکلاتی در این سطح را باید با ابزار بهتر و ظرف مناسبتری یعنی همان گنگره است بررسی کرد. مخالفت هیئت دائم سابق با آن هیچ منطقی در بر دارد؟


تشکیلات ما هم مثل مردم جامعه در زمان بحرانی و گرماگرم حادثه کنجکاو می شوند تا ببینند آن "پلنوم" چه جوابی به این وضعیت دارد. هیچی! آن کادرهای که هر کدام به منظوری گرد هم آمده بودند، اکنون متوجه شده اند مساله تشکیلاتی نیست؛ بحران هویتی هیئت دائم در حزب حکمتیست است. یک روز پس از آن، دیگر آن جمع، جمع قبلی نمی مانند. با تجربه خود در پروسه زمان در خواهند یافت آن سیاستی های که حزب را سالها دورهم نگه داشت، کم کم توسط هیئت دائم به بایگانی سپرده می شوند. اگر در سه ماه دیگر فرضا پلنومی برگزار کنند، سیاستی ندارند 5 نفر بیش از هیئت دائم را دورهم متحد کند. این پلنوم پرده آخر نمایش هیئت دائم بود.