TLogo


 

 

 

 

 

 

 


حزب حکمتیست و نشست تعدادی از اعضا کمیته مرکزی آن
(در حاشیه "پلنوم" هیئت دائم)

 



روزهای ۲۱ و ۲۲ ژانویه، نوزده نفر از اعضا کمیته مرکزی و تعدای از کادرهای حزب، به فراخوان هیئت دائم٬ جلسه ای را برگزار کردند و نام آنرا پلنوم کمیته مرکزی گذاشتند. مستقل از این واقعیت که این نشست مشورتی را نمی توان پلنوم کمیته مرکزی حزب حکمتیست خواند، تصمیمات سیاسی این جلسه است که حائز اهمیت است.

دستآوردهای این نشست، از نظر سیاسی بازتاب تمام و کمال جدایی کامل آن از حزب حکمتیست، سیاست ها، موازین و سنت های آن است. مضمون تصمیمات این نشست، اعلام پیوستن رسمی این جمع به خیل عظیم مخالفین حزب حکمتیست است. این حرکت تلاشی برای اعلام موجودیت حزب دیگری است، با مشخصات سازمانی، سیاسی، و جنبشی، دیگر!

استقبال طیف رنگارنگی از جریانات بورژوایی چون "سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی"، فرش قرمزی که احزاب٬ محافل و شخصیتهای اپوزیسیون "نان به نرخ روز خور" امثال علی جوادی و اصغر کریمی از این جناح کردند، و همچنین سکوت معنی دار رهبری این جناح در مقابل این استقبال پرشور، امروز و بعد از این نشست، معنای واقعی و اجتماعی خود را پیدا کرد.

مسکوت گذاشتن زیرکانه سرنوشت "پلاتفرم هیئت دائم" و در عین حال اعلام تصمیم قاطع و محکم برای پیوستن به کمپین ضدیت با عملکرد و سیاست های حزب حکمتیست، اعلام تعلق به صف ضدیت شخصی با کورش مدرسی، پیام مستقیم این نشست به اعضا و کادرهای حزب٬ به طبقه کارگر و همچنین به دشمنان و مخالفین هفت سال گذشته حزب هم است.

ما از بابت پیوستن شرکت کنندگان در این نشست به کمپینی که سالهاست توسط طیف وسیعی از جریانات بورژوائی در بیرون از حزب حکمتیست علیه این حزب در جریان است، عمیقا متاسفیم! کمپینی که امروز از کانال حمله شخصی به کورش مدرسی و دیروز از کانال حمله شخصی به منصور حکمت علیه کمونیسم ما پیش میرفت.

تصور نمی کنیم کسی در خارج از حزب حکمتیست، دوست و یا دشمن این حزب، با هیچ درجه ای از اغماض، بپذیرد که این جمع ادامه حزب حکمتیست است! کندن این رفقا از حزب و سیاستهای آنها٬ و سرنوشت تلخی که متاسفانه انتخاب کرده اند٬ بی تردید لطمه ای جدی به حزب است. اما این حزب امروز صاحبان بسیار بیشتری از جمع اعضا رهبری و تشکیلات علنی آن دارد. هرچند اقدام جمعی از رفقای منتقد خط رسمی حزب و جدا کردن راه خود از تاریخ ٨ ساله این حزب٬ شادی و هلهله در میان مخالفین و دشمنان ما ایجاد کرده است٬این ضایعه نگرانی کمونیستهای وسیعی را در جامعه ایران نیز همراه داشته است.اما حزب ما با اتکا به خط مارکسیستی خود٬ این تند پیچ را از سر میگذراند. طبقه کارگر و کمونیستها به این حزب احتیاج دارند. ما با اتکا به صفی از کمونیستهای مصمم مانع شکستن این امید میشویم.

دفتر سیاسی حزب حکمتیست، همه اعضا و کادرهای حزب را فرامیخواند که حزب خود را گرامی بدارند و به گرد آن جمع شوند. از موجودیت حزب حکمتیست، با سیاست، سنت، خط متمایز، اعتبار و احترام آن نزد طبقه کارگر و نسلی از کمونیست ها در ایران، دفاع کنند. و اجازه ندهند که این تعرض به حزب حکمتیست، میدان فعالیت و ابراز وجود حزب را در مقابل دشمنان کمونیسم و طبقه کارگر، تنگ کند!



زنده باد حزب حکمتیست
دفتر سیاسی حزب حکمتیست
٥ بهمن ١٣٩٠- ٢٥ ژانویه ٢٠١٢