اطلاعیه حزب حکمتیست
کودک ربایی تجاوز و جنایت در شهر بوکان



مدتهاست که کودک ربایی٬ تجاوز به کودکان و سو استفاده از آنان توسط باندهای جنایتکار و عوامل جمهوری اسلامی٬ فضای ترس و وحشت را در میان کودکان٬ نوجوانان و خانوادهای آنان و کل مردم بوکان دامن زده است. طبق اطلاعاتی که بدست حزب حکمتیست رسیده است تنها در چند ماه اخیر بیش از ١٢ کودک، که اساسا دختر هستند، توسط باندهای جنایتکار ربوده و مورد تجاوز قرار گرفته اند. از صحنه تجاوز آنها فیلم تهیه شده، بعضا کلیه های آنها را در آورده اند و بعد از مدتی اجساد تعدادی از آنها در بیرون شهر پیدا شده است. این باندها در مواردی پس از تجاوز به نوجوانان و تهیه فیلم و عکس از این صحنه ها، آنان را برای همکاری با خود تحت فشار قرار داده و تهدید کرده اند که درصورت عدم همکاری عکس و فیلم گرفته شده را در اختیار همگان قرار میدهند. تلاش برای وادار کردن نوجوانان به همکاری با باندهای جنایتکار، تحت فشار قرار دادن آن‌ها برای جاسوسی و ترور٬ بخشی از اقدامات این جنایتکاران است. دو هفته قبل دختری در پارک ساحلی شهر بوکان ربوده شد و بعد از سه روز جسد وی، با آثار تجاوز و اذیت و آزار بر بدنش، در همان پارک پیدا شده است. اخیرا یکی از جوانانی که توسط این باندهای جنایتکار مورد تجاوز قرار گرفته٬ از ترس و نگرانی علنی شدن فیلم و عکسهایی که از او گرفته شده٬ دست به خودکشی زده است. تراژدی دیگر مرگ دختر جوان دیگری است که بر اثر تجاوز این جنایتکاران جان خود را از دست میدهد و بعد از چند ساعت یکی از دوستان نزدیک وی نیز دست به خودکشی میزند.

باندهای جنایتکار و مسلح امنیت مردم شهر را به هم زده اند. در روز روشن بر سر راه مدارس کودکان و نوجوانان٬ خصوصا دختران ظاهر میشوند و تلاش میکنند آنها را به دام اندازند. به گفته شاهدان عینی در همین چند روز گذشته مردم موفق شدند کودکی را که مورد تعرض قرار گرفت را از دست این جنایتکاران در آورند.

مدارس و پارکها و محلات شهرها و خصوصا محلهای رفت و آمد کودکان شدیدا نا امن شده است. مردم شهر از ترس و نگرانی از فرستادن کودکان خود به مدارس خودداری میکنند. هفته گذشته مردم در اعتراض به دولت جمهوری اسلامی و این جنایات٬ و در هراس و نگرانی دو روز مدارس شهر را عملا تعطیل کردند. مردم شهر بوکان٬ خانواده و بستگان نوجوانان و کودکان ربوده شده٬ بارها به مقامات جمهوری اسلامی و ارگانهای مختلف و مسئولین دولتی مراجعه و ضمن اعتراض خواهان اقدامات جدی آنها شده اند اما با بی توجهی کامل آنان روبرو شده اند. مردم خواهان اعتراض گسترده به مقامات و ادارات سیاسی و انتظامی شهر که همکاری آنها با باندهای مزبور مورد سوءظن است، هستند.

بعد از اعتراضات و مراجعات مکرر مردم شهر بوکان به ادارات دولتی٬ هفته گذشته تعدادی از اعضای این باندها توسط نیروهای انتظامی دستگیر میشوند. اسامی تعدادی از آنها که برای مردم شهر شناخته شده اند عبارتند از رسول کشوری، حسن بانه ای و سلیمان خات زبید٬ که از اعضای سپاه پاسداران و از جمله از باندها و چاقوکشانی اند که جوانان به دام افتاه را مجبور به همکاری با جمهوری اسلامی و جاسوسی میکنند. این چند نفر پس از چند روز آزاد می‌شوند که عصبانیت و نفرت مردم را چند برابر کرده است.

مردم مبارز بوکان!

حزب حکمتیست ضمن همدردی عمیق با خانواده و بستگان این جنایات هولناک٬ از شما مردم مبارز میخواهد تا با نیروی متحد خود آرامش را به شهر و مدارس و به میان جوانان و نوجوانان بازگردانید. دستگاه جنایتکار امنیتی و انتظامی شهر نشان داده اند که خود مسبب بوجود آمدن این شرایط اند. باندهای جنایتکار٬ قاتلین و متجاوزین و تبهکاران غالبا و همچنانکه در بوکان دیدیم٬ از عوامل و بخشی از مزدوران جمهوری اسلامی اند. جمهوری اسلامی و مقامات اداری و انتظامی آنها٬ مسئول مستقیم این جنایات هستند. آنها در قبال امنیت و آسایش مردم شهر مسئولند. امروز و در شرایطی که فضای اعتراضی میان مردم بالا است٬ باید زن و مرد٬ پیر و جوان، مردم شریف و آزادیخواه شهر متحد و یکپارچه علیه این جنایات اعتراض کنند٬ در مقابل مراکز دولتی٬ در مراکز شهر و هر کجا که مناسب میدانید جمع شوند و خواهان رسیدگی به این جنایات شوند. اتحاد و همدلی ما٬ اعتراض یکپارچه ما میتواند دست هر باند جنایتکار را از زندگی ما قطع کند و میتواند سران و مسئولین دولتی را وادار به عکس العمل کنند. آنها تحت هر شرایطی مسئول مستقیم این جنایات هستند و باید به مردم جواب دهند.



حزب کمونیست کارگری حکمتیست
٣١ فروردین ١٣٩١- ١٩‌آوریل ۲۰۱۲

www.hekmatist.com