قرار شماره ٢

 

ضرورت تشدید مبارزه علیه ناسیونالیسم و قومی گرایی

 

پیشنهاد دهنده: کمیته مرکزی

قرار گرفتن ایران در مرکز تخاصمات امپریالیسی و به بهانه اتمی٬ تهدیدات جنگی و تحریمهای وسیع اقتصادی٬ تلاش دولتهای غربی برای سازمان دادن گروهای قومی و مذهبی و تلاش برای کشاندن اپوزیسیون جمهوری اسلامی به زیر پرچم ناتو٬ علاوه بر تحمیل فقر و فضای استیصال بر جامعه و حاشیه ای کردن مبارزات طبقه کارگر و مردم آزادیخواه علیه جمهوری اسلامی٬ امکان تعرضی وسیع به فضای سیاسی ایران و رنگ قومی و ارتجاعی زدن به مبارزات مردم را فراهم کرده اند.

دولت بورژوایی حاکم از این فضا٬ به نام تحریم دول غربی و تعرض دشمن "خارجی"٬ با تبلیغات وسیع ناسیونالیستی٬ میهن پرستانه و کوبیدن بر طبل جنگی "عرق ملی و مذهبی"٬ به عنوان براترین سلاح جهت عقب راندن مبارزات طبقه کارگر و نارضایتی مردم آزادیخواه، نهایت استفاده را میکند.

 همزمان انواع گروههای قومی و ارتجاعی، این نمایندگان خود گمارده بخشهای مختلف مردم منتسب به کرد٬ ترک٬ عرب٬ بلوچ٬ سنی٬ شیعه و...  به میدان آمده اند.  این گروهها در حمایت رسانه های دست راستی دول غربی، به بهانه "مبارزه با جمهوری اسلامی"٬ در تلاشند که  بر اعتراض و نارضایتی برحق مردم، رنگ و مارک جعلی و کثیف قومی، ملی و مذهبی بزنند. مردم را به دشمنی و جنگ کور مذهبی و قومی بر سر "تصاحب" خاک و روستاها  و شهرها و ساختمانها و اماکن عمومی بکشانند. 

در مقابل ناسیونالیستهای ایرانی، با اشاعه شوینیسم و به نام دفاع از تمامیت ارضی ایران٬ از هم اکنون شمشیر از رو بسته و به تهدید و اشاعه همان فرهنگ کاذب و تبلیغات مسموم ناسیونالیستی میپردازند. تبلیغات ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی، دست گروههای قومی و مذهبی را برای تحریکات ارتجاعی و پاشاندن بذر کینه و نفرت قومی – مذهبی، بیش از پیش باز و آن را تقویت میکند

این نیروها، در تلاشند بر متن تخاصمات غرب با جمهوری اسلامی٬ یک واپسگرایی عمیق اجتماعی٬ سیاسی و فرهنگی را با اشاعه ناسیونالیسم قومی در منحط ترین و فاسد ترین اشکال آن به جامعه تحمیل کنند. آنها برای تامین مقاصد کثیف سیاسی خود٬ امکانات یک جنگ قومی و ارتجاعی، و مهمات لازم برای انداختن مردم به جان هم و به خون کشیدن جامعه، را آماده میکنند.

حزب حکمتیست ضمن تاکید و تشدید مبارزه علیه ناسیونالیسم و قومی گرایی در هر شکل آن٬ همه کمونیستها و فعالین کارگری و همه انسانهای برابری طلب را٬ به دفاع از همسرنوشتی و هویت طبقاتی مشترک کارگران و هویت انسانی مشترک همه مردم در ایران، در مقابل هویتهای جعلی قومی٬ مذهبی وارتجاعی  و افقهای سیاسی این جریانات، فرامیخواند.