قتل عام کارگران اعتصابی معادن در آفریقای جنوبی



تکان دهنده و غیرقابل باور، اما واقعیت دارد!

پلیس آفریقای جنوبی دیروز، ۱۶ اوت ۲۰۱۲ اجتماع سه هزار کارگران اعتصابی یک معدن پلاتین را که برای افزایش دستمزدهایشان اعتصاب کرده بودند، طی عملیات نظامی نقشه مندی محاصره، در کمال قصاوت زیر رگبارهای وحشیانه گرفت و بیش از ۳۰ کشته و تعداد زیادی مجروج به جا گذاشت. و پس از این عملیات تروریستی و قتل عام نقشه مند، تعداد بیشماری را دستگیر کرد.

این عملیات جنایتکارانه و قتل عام کارگران، پاسخ دولت به کارگران اعتصابی است که مخالف پیشنهاد بازگشت به کار بودند.

دولت آفریقای جنوبی در نمایندگی هارسرمایه و تضمین سودآوری معاون پلاتین، با گلوگه باران کردن اجتماع اعتراضی کارگران اعتصابی، گوی سبقت را از تمام هم طبقه ای های وحشی و جنایتکار خود، ربوده است.

به خاطر هر قطره خونی که از کارگران اعتصابی در آفریقای جنوبی ریخته شده است، به خاطر قتل هر کارگری که در میدان جنگ بر سر افزایش دستمزد به خاک و خون افتاد و جانش را از دست داده است، به خاطر هر زخم و آسیبی که بر پیکر هر کارگر اعتصابی و خانواده اش در این جنگ، نشسته است، مسئولین این قتل عام باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

باید در سراسر جهان، طبقه کارگر، کیفرخواست هم سرنوشت های خود در معادن پلاتین آفریقای جنوبی را به میان آورد و جانیان را به پای میز محاکمه بکشاند. این جانیان باید پاسخ گو باشند!

 



مرگ بر دولت سرمایه

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۱۷ اوت ۲۰۱۲

www.hekmatist.com