TLogo


 

 

 

 

 

 

 

 رضا شهابی باید بی قید و شرط آزاد شود



طبق خبر رسیده از کمیته دفاع از رضا شهابی، پس از ۲۲ ماه زندان و بلاتکلیفی دادگاه ضد کارگری جمهوری اسلامی حکم سنگین ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال ممنوعیت فعالیت و پرداخت ۷ میلیون تومان را علیه رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد، صادر کرد.

تلاش فعالین و رهبران کارگری برای متحد كردن كارگران، تلاش برای احقاق ابتدائی ترین حقوق انسانیشان، دفاعشان از حق تشکل و اعتصاب در قوانین ارتجاعی جمهوری اسلامی جرم محسوب میشودِ و همیشه با زندان، شکنجه و محرومیتهای اجتماعی دیگر مواجه شده است. جرائم مسخره ٬ "فعاليت تبليغي عليه نظام"٬ و " تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی" فقط و فقط نشان هراس جمهوری اسلامی از تلاش و مبارزه فعالین کارگری در متحد و متشکل کردن طبقه کارگر و به صحنه آمدن طبقه کارگر برای احقاق حقوق انسانی خود است.

وضعیت جسمی رضا شهابی پس از تحمیل۲۲ ماه زندان و بلاتکلیفی٬ در سخت ترین شرایط امروز به شدت وخیم است. مدتها پیش پزشک قانونی خطر فلجی کامل را هشدار داده بود که با بی اعتنائی کامل زندانبانان وی روبرو شد.

رفقای کارگر!

رضا شهابی و دهها فعال کارگری دیگر جسورانه در صف مقدم مبارزه شما برای احقاق حقوقتان، برای ایجاد بهبودی در زندگی شما ایستادند و امروز شکنجه گران و بیدادگاههای جمهوری اسلامی آنان را به جرم این تلاش و مقاومت به زندان و محرومیت از فعالیت و زندگی اجتماعی محکوم میکنند. دست درازی به فعال كارگری دست درازی به كل طبقه ما و احكام سركوبگرانه زندان ، احكامی علیه منافع و زندگی كل طبقه ما است. طبقه كارگر باید از فعالین و رهبرانش مانند مردمک چشم حمایت و دفاع کند و مانع دستگیری، زندان و شکنجه شدن آنها توسط جمهوری اسلامی شود.

امروز باید صفی قدرتمند از اتحاد كارگری علیه سركوب و تعرض به سطح معیشت و دستگیری و زندانی كردن رهبرانتان ایجاد کنید. خواست آزادی بی قید و شرط و فوری رضا شهابی و همه فعالین کارگری زندانی خواست سراسری طبقه كارگر است. باید با مبارزه برای آزادی كارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، سركوبگری لجام گسیخته جهموری اسلامی را عقب زد.

حزب كمونیست كارگری- حكمتیست صدور حکم سنگین زندان رضا شهابی را به شدت محكوم میكند و تلاش برای آزادی او و همه زندانیان سیاسی را از وظایف فوری خو د و كل طبقه كارگر و همه انسانهای آزادیخواه میداند.



رضا شهابی آزاد باید گردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی برابری ، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری حکمتیست
۱۴‌آوریل ۲۰۱۲


www.hekmatist.com