حمایت از اعتراض کارگران به حداقل دستمزدها

 
 
اتحادیه آزاد کارگران ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است، طی دو مرحله طوماری با ٢٠ هزار امضا در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدهای کارگران در ایران تهیه و به وزارت کار و دیگر مسئولین جمهوری اسلامی تحویل داده اند. اتحادیه آزاد در این اطلاعیه از شرکت بخشهای مختلف طبقه کارگر و مشارکت در تهیه این طومار نام برده است.

اعتراض این چنینی کارگران در اشکال و شیوهای مختلف به شرایط بردگی کنونی طبقه کارگر و مردم زحمتکش در ایران٬ طبیعی ترین اقدام و انعکاسی از اعتراض میلیونی طبقه کارگر به شرایط زیست خود است. این اقدامات و هر تلاشی برای اتحاد طبقه کارگر٬ هر تلاشی که دست چهار کارگر را در دست هم بگذارد و از دامنه انشقاق صفوف طبقه کارگر بکاهد٬ برای حزب حکمتیست با ارزش و قابل حمایت است. امروز و درشرایطی که تحریم های وسیع دول غربی و فضای جنگی٬ علاوه بر اینکه کمر طبقه کارگر را شکسته است٬ دست بورژوازی ایران را در تعرض به معیشت کارگران و افزایش انشقاق و پراکندگی در صفوف آنها دامن زده است٬ طبقه کارگر ایران بیش از هر زمانی به اتحاد صفوف خود در هر سطحی نیازمند است.

حزب حکمتیست ضمن حمایت همه جانبه از طرح خواست افزایش دستمزد کارگران، و طوماری که در همین زمینه توسط اتحادیه آزاد تهیه شده است٬ تاکید میکند که برای عقب راندن تعرض دولت بورژوایی جمهوری اسلامی به کارگران و مردم زحمتکش در ایران، طبقه کارگر نیازمند ایجاد  سازمانهای کارگری خود در سطح گسترده ای جهت تحقق مطالباتش است. فعالیتهای این چنینی که قادر به گرفتن امضای کارگران در بخشهای مختلف شده است میتواند و باید مبنای اتحاد پایدارتر و مبنای رفاقت  و هماهنگی در مبارزات کارگری باشد. حزب حکمتیست خود را بخشی از این مبارزه میداند و در این تلاش در کنار کارگران است.



زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

٣ مهر ١٣٩١- ٢٤ سپتامبر ٢٠١٢
www.hekmatist.com