TLogo


در پاسخ به رفقا همایون گدازگر و صالح سرداری
بیاید محفلیسم را دفن کنیم!
محمد راستی


عزیزان دفاع شما از حزبیت برای پراتیک کردن آن بوسیله دیگران است!
بدون بکارگیری این کلمات (حزب شکن،سنگ انداز، ضد حزب،یک تعداد اقلیت و ...) که تازه به ادبیات و نوشته های ما آمده اند و مخصوصا از ادبیات حزب حکمتیست تا آنجائیکه من یادم هست ادبیات ما همیشه طوری بوده است که بندرت به این اقلیت و اکثریت و ... مشغول بوده است و همیشه اساس و پایه بحثها را مستدل کرده و توضیحات لازم را روی موضوع مورد بحث برده ایم. در صورتیکه شما رفقای عزیز قبل از هر چیز تاریخ رویدادها را عوض کرده اید و یا تاریخ را دلبخواهی و بنا به مصلحت محفل مورد نظر از انجا بررسی میکنید که متناسب با حال و وضع آن است. اصلا و ابدا به ابتدای موضوع بر نمی گردید و موضوع اختلاف نظر سیاسی را اساسا کنار گذاشته اید وحرفی از اختلافات مهم وتاریخ این اختلافات به میان نمی آورید وشعار زنان پلنوم 23 پلنوم 23 و خطاب کنان که بیائید پلنوم 23، انگار که در درجه اول تا به حال پلنوم گرفته نشده و ثانیا انگاری اختلاف سر پلنوم 23 است.


این شانتاژ و تهمت است یا اینکه ما می گوییم،عزیزان کمی با تامل و تانی به تاریخ موضوع نگاه کنید ببینید چه کسی به این کارهایی که شما با این کلمات ... بیان کرده اید مشغول بوده است. تاریخ این اختلافات به پلنوم 15 بر می گردد که رفقای هیات دائم در راس این حرکت قطب نمایش تمرکز بر سازماندهی کمونیستی طبقه کارگر در ایران و پرداختن به معضلات و موانع پیشاوری این امر مهم ما کمونیستها نیست. به کار در داخل توجهی ندارد و فکر می کنید مصوبات این پلنوم مانعی در مقابل شخصیتهای محل تولدشان است! نمیتوان آگاهگری و اتحاد و سازماندهی کمونیستها وکارگران و کارگران کمونیست را در انتظار و قضا و قدر سپرد و این خودآگاهی باز هم بیش از همیشه در دو سال گذشته و در جریان جنبش سبز به ما متذکر شد. چند ین سال است حزب ما بر این اساس در حرکت است اما پراتیک ما و راهمان با موانع بسیاری روبرو بوده است. همه ما مشمول این موضوع هستیم.


پلاتفرم غیر قانونی و غیر رسمی و رد شده توسط اعضای کمیته مرکزی در پلنومهای 21 و 22 از در بیرون فرستاده شد به وسیله هیات دبیران باز وارد حزب شد بدون توجه به اینکه این حزب دارای کادرهای آگاهی است و دیگر زیر بار این نوع سیاست ها که همیشه مانع منطبق کردن این حزب با نیازمندیهای جنبش کمونیستی و کارگری بوده است نخواهد رفت. این صف آگاه آستینهایش را برای این کار و انتقال حزب و کمیته های مختلف و از جمله کمیته کردستانش به داخل بالا زده و دیگر منتظر تعادل قوا و .... نخواهدشد. عزیزان من انتظار داشتم در این موارد که مسائل مورد اختلاف هستند حرف بزنید ، اما با کمال تاسف وقتی قلم برداشتید و نوشتید از کلمه شانتاژ شروع کردید .آیا واقعا پلنوم23 شانتاژ است یا آوردن پلاتفرمی با این قواره که هستی حزب را به این روز انداخته است.اتفاقا من توقع داشتم شما حد اقل از این پنج نفر به گفته خودتان اقلیت دفاع کنید که نگذاشتند حزب در آن راه یعنی راه نابودی بیافتد.اما روزگار است ومبارزه طبقاتی و این همه مصیبت و مشکلات که من اینرا به حساب فشاری میگذارم که دنیای سرمایه به کمونیسم و طبقه کارگر وارد آورده است.اگر این نبود مگر می شد تا این حد نسبت به دو تا حزب عزیز و گرانبهایمان در عراق که همانطور خودتان گفته اید با آنهمه فداکاری و رادیکالیسم به اینجا رسیده اند و امروز به جای قدردانی و سپاسگزاری با اتهامات دفاع از کودتاچیان، توطئه گر قلمداد کنید و تازه تهدید میکنید که میخواهید از این ببعد سکوت را بشکنید؟! من دوست داشتم باز هم حرف نمی زدید و واقعا ساکت میماندید و به جریان محفلیستی کمک نمیکردید. حالا که تصمیم گرفتید حرف بزنید و کمونیستهای دیگر را در جریان بگذارید پس زحمت بکشید حقیقت و تمام تاریخ موضوع را یا حداقل از پلنوم 22 به بعد را بگویید (یا شما ها هم فکر می کنید تاریخ را راحت می شود زیر پا گذاشت وبه میل خود از هر مقطع که خواستید می توانید شروع کنید) اما همانطور که رفیق عزیز سامان کریم نوشته (تاریخ بی رحم است دوستی و رفاقت به جای خود، نمیتوان آنرا حذف کنید). تاریخ شما از 14 دسامبر شروع می شود اما عزیزان قبل از 14دسامبر هم روزها و ساعتهای دیگر ی وجود داشتند و موضوعاتی هم مطرح شده اند .آیا شما هم نمی خواهید بگوئید این اقلیت چگونه این "کودتا" را سازمان دادند.22 نوامبر شروع این ماجرا بود.پلاتفرم اعلام کردید و دو روز بعد خالد حاج محمدی سردبیر نشریه رسمی حزب به شما اخطار داد و گفت با انتشار این سند حزب را از هم نپاشید و چاپ این پلاتفرم نه تنها قانونی نیست بلکه از لحاظ اخلاقی هم درست نیست. این پلاتفرم را پس بگیرید. مابین 22 نوامبر تا 14 دسامبر واعلام دفتر سیاسی قانونی 22 روز فاصله است و در این فاصله چندین نامه اعتراضی و شکایت از طرف دبیر کمیته مرکزی ،کمیته سازمنده ،کمیته تبلیغ،شده است و بجای جواب به این نامه ها و اعتراضات شما سرمست از اکثریت شدن آن هم به آنگونه که می دانیم و پلاتفرم رد شده که در پلنومهارد شده و میدانید تماما مورد اختلاف و جدل جدی است منتشر میکنید و در 11 دسامبر هم آنرا به اصطلاح باز تصویب میکنید.


13 دسامبرتقاضای پلنوم فوق العاده از طرف احزاب کمونیستی کارگری عراق و کردستان و دبیر ک م جواب داده نشد واز طرف رفقای شما با فحاشی جواب گرفت و حالا دیگر نوبت شروع تاریخ شماست. بفرمائید خوب وقتی رهبری حزب اینطوری راحت مصوبه و سیاستهای تا کنونی را زیرپا می گذارد و پلاتفرم شکست خورده در پلنوم را اعلام می کنند لازم است کسانی که ماهیت این مقررات شکنی برای پیشبرد این سیاستها را میدانند و خوشبختانه وجود داشتند، سکان و موجودیت حزب را بدست میگیرند و اینها برای شما ضد حزبی و حزب شکن شده اند و حزبهای کردستان و عراق قانون شکن ... تنها به این دلیل که شرطهای شما را برای میانجیگری قبول نکرده اند و مثل شما تاریخ را به باد فراموشی نسپرده اند.


فکر نمیکنم بتوانید پاسخ به سوالاتان را بگیرید چون متاسفانه تصمیمات نادرستی گرفته اید. شما تاکید میکنید که اگر حزب بروالی که هیات دائم قرار داده است نرود و منفعت این محفل تامین نشود" سند مرگ خود را امضا کرده اید" سوال من این است که چرا اینگونه مساله برای شما شخصی شده است؟ "مرگ من" چرا در این مدت مرتبا به ما گوشزد میشود؟ "مرگ من" چرا با "مرگ حزب" تغییر کرده است. چرا مرگ محفلیسم را بجای مرگ خود میگذارید، هیچگاه من این را نمی پذیرم که بهترین رفقایم را فدای محفلیسم کنم و به این درجه مساله برایشان حیثیتی شود. بیائید با هم محفلیسم را دفن کنیم. من تمام تلاشم را میکنم تا بهترین رفقایم را متوجه این وارونگی کنم. تلاش ما در این مدت این بوده است. من می گویم مگر شما حزب را برای چه سیاستهایی می خواهید ، سیاستهای تاکنونی یا سیاستهای یک محفل؟ بهر حال راهش این نبود واقعا حزب را آنطور که خودتان نوشته اید داغان کردید ومن به سهم خودم از همه رفقا وکمونیستها تقاضا دارم : این دوره حساس را بدور از هرنوع احساسات غیر مسئولانه وتعصب، کل مسائل را تعقیب وآنگاه انتخاب کنیم و مناسبترین و جمعی ترین و حزبی ترین راه را در شرایطی کنونی که برگزاری کنگره است در پیش بگیریم و همه ما در کمیته مرکزی همراه کادرها و اعضا حزب راه حل مناسب حزبی و سیاسی و با آینده بسیار روشن را در مقابل حزب قرار بدهیم. بیاید تا با هم محفلیسم را دفن کنیم پرچم حکمتیسم را با تمام نیرویمان و با اتکا به اگاهی و سیاستهای مصوبمان برافرازیم. این برای جنبش و حزبمان حیاتی و مقدم است.
12/01/2012