TLogo


"اقلیت" اکثریت شد
محمد جعفری

دهم ژانویه ٢ ٢٠١


شاید چند هفته ای لازم بود تا مشخص تر شود کدام طرف " اکثریت یا اقلیت دفتر سیاسی"؛ ارزش ها، مغز، استخوان، تاریخ، نقش معمار و نظریه پرداز و سیاست رسمی تا به امروز حزب حکمتیست را حفظ می کند؛ و کدام طرف تحت نام اکثریت "هیئت دائم" آن را ، با اهرم های تشکیلاتی، سیاست قطره چکانی و زیرجولکی تماما بی قرب کرد و ندیده گرفت. کدام طرف " اکثریت یا اقلیت "؛ علیه حزب ما با دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه و کم عمق همصدا شدند. روز به روز مشخص تر می شود کدام طرف سیاست هایی که قیافه ی حزب ما را تاکنون از دیگران متمایز کرده زیر نام "حزبیت" کنار می گذارد و کدام طرف شفاف، صادقانه و بی ابهام آز آن دفاع می کند. شاید چند هفته ای لازم بود تا این اقلیت اکثریت شود.


در هفته های گذشته تحولات مهمی در حزب حکمتیست رخ داد. اکثریتی در یک کمیته حزبی ما می خواست غیر رسمی، از دالانهای نامشروع و زیرجولکی سیاست رسمی حزب حکمتیست را، آنچه حداقل هفت سال است بدست آورده ایم، یکی یکی و بنا به توازن قوایی که موقتا ایجاد شده بود کنار بگذارد. اقلیتی در این کمیته، ولی اکثریت در تسلط برسنت های جنبش ما، در حزب ما و در میان دوستان ما از سیاست های رسمی حزب حکمتیست دفاع کرد و به سرعت دارد اکثریت می شود.


هیئت دائم پلنومی فراخواند تا از فضایی که این مدت دشمنان حزب حکمتیست علیه حزب ایجاد کرده بودند، فرصت طلبانه نهایت استفاده نماید. تعدادی از رفقای ما بدلیل شکل ظاهر (حفظ حزب حکمتیست) از این فراخوان هیئت دائم حتی بدون اینکه خود قادر به حضور در پلنوم باشند حمایت کردند. به سرعت مشخص شد این برخلاف نیت پاک و دلسوزانه آنها، نسخه انشقاق حزب است و آن را پس گرفته و یا می گیرند.


در این چند هفته مشخص شد سیاست هیئت دائم با مواضع فاتح بهرامی، اصغر کریمی، سعید صالحی نیا و اشخاص کم عمق، ظاهربین و سطحی نگری امثال حامد خاکی و مخالفین سیاسی همیشگی حزب حکمتیست چقدر شباهت دارد! دون شان هیئت دائم ما است کسانیکه امثال حامد خاکی مشاورشان شده، آنانی که از آب گل آلود ماهی می گیرند، مثل میکروب در فضای ناسالم رشد می کنند، برای درهم شکستن دژ طبقه کارگر و محرومان جامعه بر سر ارزشهای حزب ما و جنبش ما ریختند، خروشیدند، هجوم کردند، رقصیدند، همه باهم از همه ی جبهه ها با دارو ندارشان به ارزش های ما تعرض کردند و هیئت دائم ما در جواب تعرض آنها ساکت بود! کسانیکه درخواست عضویت از ما کردند و بدلیل درک ماهیت همین بی پرنسیبی امروزشان آنان را راه ندادیم، متحدین خود را در صفوف ما جستجو میکنند

.
هفته های گذشته نیرویی که ماهیت جنبش ناسیونالیسم فارس، ناسیونالیسم عرب الاحواز، ناسیونالیسم ترک و کرد برای طبقه کارگر فاش کرد؛ نیرویی که در مقابل جنبش سبز از منافع و صف مستقل کارگر دفاع کرد، نیرویی که اجازه نداد کمونیسم کارگری را مثل خود دنبالچه هر اعتراض بورژوائی ضد رژیمی کنند زیر منگنه گذاشتند. هر چه اسلحه زنگزده زرادخانه جنبش سبز و کمونیسم بورژوایی بود در این مدت علیه ما به میدان آوردند؛ هیئت دائم یکی را پس نزد و حتی بخشا درسایت های خود آنها را درج کرد! نمایندگان گرایش آنان در حزب ما، متاسفانه این نیرو را به خود مشغول کرده و کمترین فرصت برای دفاع از خویش دارد. این روزها روزهای مهمی برای همه ما بود.


اکنون هرکسی حزب حکمتیست را می خواهد و به آن افتخارمی کند، باید متوجه باشد که نود در صد نظرات تاکنونی این حزب توسط کسانی تولید شده که امروز هیئت دائم، اپوزیسیون شان است. مردم می دانند حزب حکمتیست چگونه ساخته شده است، توسط چه کسانی ساخته شده و دوستان و دشمنان آن کیانند. امروز فحش های دشمنان ما را کی می خورد! دشمنان ما کدام طرف را تشویق و ساپورت می کنند. هیئت دائم باید این تناقض خود را رفع کند. همه کسانی که دلسوزی می کنند و سنگ حفظ حزب حکمتست را به سینه می زنند، باید رو به جامعه بگویند حفظ حزب یعنی حفظ سیاست های رسمی، تاریخ و رهبری تا به امروزآن و نه از زمانی که هیئت دائم، هیئت دائم شد.


این روزها درسهای خوبی برای رفقا و دوستانی داشت که هنوز متوهم هستند. رفقا و دوستان عزیر! آنچه شما میخواهید حفظ کنید (سیاست های رسمی، تاریخ و رهبری تا به امروز حزب حکمتیست) برخلاف میل و نیت شما توسط مشی هیئت دائم بالعکس تبدیل به نابودی آنها می شود. طرح های هیئت دائم نجات حزب از بحران بوجود آمده نیستند، آنها خود به نجات دهنده روشن، قاطع و صریح کمونیستی ما نیاز دارند. هنوز منتظر زمان بیشتری هستید؟