قرار  شماره ١ در مورد:

 

ضرورت تشدید فعالیت در تقابل با طرح های ارتجاعی برای جایگزینی جمهوری اسلامی

 

پیشنهاد دهنده: کمیته مرکزی ( آذر مدرسی٬ ثریا  شهابی٬ اسد گلچینی٬ امان کفا٬ محمد فتاحی٬ آسو فتوحی٬ سهند حسینی٬ اعظم کم گویان٬ خالد حاج محمدی)

نظر به اینکه:

الف: سناریوی ارتجاع جهانی، برای خون پاشاندن به اعتراضات و انقلابات توده ای، همچون سوریه و لیبی، برفراز سر ایران نیز در پرواز است!

ب: بخش اعظم نیروهای سیاسی در اپوزیسیون درون و بیرون حکومتی، به کمپین و سناریوی دول غربی و ناتو برای تبدل ایران به سوریه پیوسته اند.  بر این زمینه، بروز سناریوی لیبی و سوریه، بر متن کشاندن میلیونها نفر در ایران به فقر و استیصال و سرانجام رضایت به هر طرح ارتجاعی، خطری جدی است.

کنگره ششم حزب حکمتیست، با تاکید بر سیاست های تاکنونی حزب در افشای این سناریو و کل اپوزیسیون ارتجاعی از راست تا چپ، بر نکات زیر تاکید کرده و رهبری آتی حزب را موظف میکند که اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار دهد:

۱-  مقابله با هرطرحی که تمام یا گوشه ای از سناریو جایگزینی جمهوری اسلامی بر متن یک سناریو سیاه را تبلیغ میکند و به اجرا در میآورد، کماکان بعنوان يک جزء مهم سیاست امروز حزب حکمتیست در مبارزه براى سرنگونى انقلابی جمهوری اسلامى در دستور حزب قرار گیرد.

۲-  حزب حکمتیست بايد تلاشی فشرده و آگاهگرانه، با هدف آشنا کردن طبقه کارگر و توده مردم با جوانب مختلف اين سناریو و فاکتورهاى دخيل در آن را پش ببرد.

۳-  باید مبارزه اى وسیعا همه جانبه و  فشرده با افکار و آراء ارتجاعى، چه از جانب جمهوری اسلامی و چه جريانات ارتجاعى و عقب مانده اعم از اسلامى، قوم پرست و ناسيوناليست و باندهای قومی و باند سیاهی، جریاناتی که جامعه را به  پرتگاه مخوفی نزديک ميکنند، صورت بگيرد. حزب حکمتیست بايد در کنار مبارزه دائمی خود علیه جمهوری اسلامى، کمپین انتقادی صریح، روشن و کمونیستی خود، علیه تمام جريانات ارتجاعى در اپوزيسيون را نیز سازمان دهد.

۴-  بايد بخش هرچه وسیعتری ازکمونیستها، رهبران و فعالین کارگری و فعالین اجتماعی را برای مقابله سیاسی و عملی با نیروهای این سناریوی سیاه، برای سد بستن در مقابل جنگ داخلی و دخالت ناتو، متشکل و متحد کرد. حزب حکمتیست تلاش میکند راسا و با سازمان دادن اقدامات لازم مردمی، ملزومات ممانعت از اجرای این سناریو را در سير سرنگونى جمهوری اسلامى، فراهم کند.

۵-   باید افق پیروزی و سرنگونى جمهوری اسلامى توسط قيام طبقه کارگر و توده وسيع مردم آزاديخواه ايران، و  تصرف قدرت سياسى با اتکا به قدرت متحد و سازمانیافته طبقه کارگر و مردم آزاديخواه  را هرچه بیشتر گسترش داد و قدرت و اعتماد مجدد این نيروى واقعى سرنگونى انقلابی جمهوری و تحقق آزادى در ايران را به آن باز گرداند. حزب حکمتیست قویا در این عرصه مبارزه میکند. مبارزه ای که در عین حال از وقوع انواع سناریوهای مخربی که جامعه را به ورطه جنگ داخلی و از هم گسیختگی شیرازه جامعه مدنی میکشاند، جلوگیری میکند.

کنگره یکبار دیگر تاکید میکند که سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامى تنها مبتنى بر وسيع ترين حقوق و آزادى هاى سياسى و مدنى، بازترين فرجه براى دخالت آزادانه مردم و طبقه کارگر در صحنه سياسى – اجتماعی، و لغو هر نوع تبعيض در قوانين و ساختار سیاسی اجتماعی جامعه، ميتواند صورت بگیرد.