TLogo


از محمد فتاحی
هشتم ژانویه ۲۰۱۲


به اعضای کمیته مرکزی
فراخوان علنی
به پلنوم هیات دائم نباید رفت!


رفقا!
اطلاعیه هیات دائم به نام اکثریت کمیته مرکزی مدعی است که در پلنوم آنها در موارد اساسی مورد اختلاف به رای متوسل نمیشوند. اولا موازین حاکم بر کنگره و سهمیه تشکیلات ها و منجمله سهمیه تشکیلات داخل فعلا مورد بحث قرار نگرفته است، به این دلیل ساده چون مباحث اساسا حول پلاتفرم غیرقانونی هیات دائم بوده است. یک هدف هیات دائم تغییر همین موازین حاکم بر کنگره و سهمیه تشکیلات های مختلف است. بعلاوه قانونیت دادن به رهبری جناحی خودشان بر حزب و به نام اکثریت کمیته مرکزی حزب. و البته قانونیت دادن به کمیته سازمانده غیر قانونی شان برای تعیین نماینده در کنگره. این مسایل ظاهرا تا این لحظه مورد بحث قرار نگرفته اند و به همین دلیل جز مسائل به اصطلاح غیر اساسی محسوب میشوند!


در غیر اینصورت، و اگر مسائل اساسی مورد اختلاف هدف پلنوم نیست، چرا به پیشنهاد برای یک نشست مشترک و نه حتی هیات مشترک مد نظر دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان رضایت نمیدهند؟ چگونه است که اینها حاظر به نشست مشترک با جناح دیگر رهبری با حضور هیات دو حزب خواهر نیستند اما در پلنوم حاضر به بحث و مشورت برای پیدا کردن راهی برای برون رفت از بحران با همین جناح مقابل هستند؟ شما باور کرده اید که هیات دائمی که حاضر به حضور در یک نشست مشترک با مخالفین سیاسی خود، بعنوان جناح ضدحزبی، سارق، کودتاچی و راست، آنهم با حضور هیات دو حزب خواهر نیست، در پلنوم قصد بحث و مشورت با ما به قصد یافتن راهی برای برون رفت حزب از وضعیت نابسامان فعلی میگردد؟

رفقایی که راه خود را کج کرده و به نفع حفظ اتحاد حزب قصد شرکت در پلنوم هیات دائم را دارند، عملا و رسما به مخالفت هیات دائم با درخواست دو حزب خواهر مبنی بریک نشست مشترک مهر تایید زده اند. اگر نقشه هیات دائمی که با سازماندهی ارگانهای کارتونی عملا حزب خود را در درون حزب سازمان داده است، واقعا فقط بحث و مشورت در پلنوم است، چرا برای همین بحث و مشورت در یک نشست مشترک و نه حتی هیات مشترک با حضور دو حزب خواهر نیست؟


کدامین مسئله غیر اساسی است که در نشست مشترک و هیات مشترک قابل بحث نیست اما در پلنوم شان و آنهم بدون دست بردن به رای هست؟ رفقایی که راه خود را کج کرده و به فراخوان پلنوم هیات دائم رای مثبت داده اند، از خود سوال نمی کنند که این هیات دائم از این پلنوم چه میخواهد؟ واقعا هدف این رفقا رسیدن به راه حل از طریق مشاورت و بحث است؟ اگر چنین است، چرا جناح خودشان با دو یا سه عضو دیگر کمیته مرکزی و نه با کل جناح مقابل و با حضور هیات مشترک دو حزب خواهر حاضر به این کار و انجام همین مشورت و همفکری نیست؟ بلوک هیات دایم در نشست با دو عضو دیگر کمیته مرکزی چه چیزی را میخواهد به بحث بگذارد که با کل جناح مقابل و در حضور هیات مشترک دو حزب قادر به بحث در مورد آن نیست؟ چرا این مسائل جزئی را حاضر نیست در یک هیات مورد توافق همه طرح کند اما دور از چشم همه ما و دو حزب میخواهد با دو یا سه نفر عضوی که راه خود را کج کرده اند، به بحث بگذارد؟ چه میشود لیست این مسائل جزئی را برای اطلاع بقیه ما هم منتشر کند؟


رفقای عزیز،
همه میدانیم که جناح هیات دائم در کمیته مرکزی در اقلیت است و برای رسمیت دادن به پلنوم خود به دو رای دیگر نیاز دارد. هدف هیات دائم فقط و فقط حضور حد اقل دو نفر دیگر از اعضای کمیته مرکزی برای رسیدن پلنوم به حد نصاب قانونی نصف به علاوه یک است. در چنین پلنومی، صرفنظر از اینکه آن دو عضو چه میگویند و به چه رای میدهند با نمیدهند، جناح هیات دائم میتواند هر مسئله "غیر اساسی" و منجمله موازین و سهمیه تشکیلات ها را به نفع خود با رای اکثریت حاضر در پلنوم که جناح خودشان باشند، تعیین کند و به رهبری خود و ارگان های دست ساخته و کارتونی خود لباس قانونی بپوشاند. حضور فیزیکی دو نفر دیگر در نشست آنها تمامی هدفی است که هیات دایم تعقیب میکند و امروز ظاهرا سرمست تامین آن است. قول حضور آن دو نفر در پلنوم هیات دایم است که به آنها اعتماد به نفس داده تا سرراست به آخرین پیشنهاد دو حزب هم یک نه محکم گفته و علیه شان به آژیتاسیون و افشاگری روی آورند.


رفقای عزیزی که راه خود را به هدف مقدس اتحاد حزب کج کرده اید!
شما یکبار هم که شده باید از خود بپرسید که اگر هیات دائم حضور فیزیکی شما را فقط برای رسیدن به حد نصاب نصف علاوه یک نمیخواهد، و با حضور شما قصد تصمیمات تشکیلاتی بر سر مسائل "غیر اساسی" و منجمله موازین کنگره و انتخابات و سهمیه تشکیلات ها را ندارد، و فقط میخواهد با شما مشورت و بحث کند، چرا حاضر به بحث ومشورت بر سر این مسائل غیر اساسی در هیات مشترک نیست؟


رفقای عزیز!
به پلنوم هیات دائم نروید، و به نشست آنها لباس قانونی نپوشانید. این تنها راه پائین کشیدن هیات دائم از صندلی مقاومت در مقابل خواست دو حزب خواهر و صدها کادر و عضو و دوستدار این حزب است. رفتن شما به پلنوم هیات دائم اتفاقا نه به نفع اتحاد بلکه به نفع ایجاد انشقاق بیشتر در حزب اما به نفع هیات دائم است.
کسی پلنوم و اعضای کمیته مرکزی و کادرهای حزب را برای تصمیم گیری حول مسائل جزئی و غیر عمده به زحمت صرف هزینه و وقت و انرژی فرانمی خواند. در زمانی که بحران در این حزب به بالاترین حد خود رسیده است، و در حالیکه پلنوم های قبلی حتی با حضور همه ما و دو هیات دو حزب به اینجا کشیده است، ادعای سازماندهی یک پلنوم فقط برای بحث، و در عین حال یک نه محکم و بی قید و شرط به تضمین وحدت حزب بی پایه ترین ادعا در دنیای امروز این حزب است.


رفقا!
این را مطمئن باشید که کوچکترین تصمیم تشکیلاتی پشت درهای بسته این پلنوم برای ما پذیرفتنی نیست. اگر دنبال اتحاد هستید، که هستید، دست رد بر پلنوم و طرح هیات دائم برای از هم پاشاندن حزب بزنید. کنگره و مستقیماً به کنگره رفتن تنها راه سیاسی و سالم برای پایان دادن به این وضعیت است، چیزی که در پلنوم قبلی با توافق همگی ما روبرو شد. کنگره آن جایی است که نمایندگان صاحب صلاحیت حزب حضور دارند و میتوانند در مورد سرنوشت همین کمیته مرکزی و هم کل حزب و ریل و خط و مشی آن تصمیم بگیرند و همه ما را هم موظف به تبعیت از مصوبات خود کنند.